اهمیت استفاده از قالب آماده اینستاگرام برای پیج های تازه
آنچه که باید درباره قالب آماده اینستاگرام بدانید.
در این پست کمی درباره قالب آماده اینستاگرام برایتان صحبت می کنیم. اینکه قالب اینستاگرام چیست، استفاده از آن چه مزیتی دارد و چطور می توان یک قالب جذاب و کاربردی برای پیج اینستاگرام خود انتخاب کرد از مباحث ما در این پست از وبلاگ روپیک می باشد.
اگر بخواهم در کل برایتان بگویم قالب اینستاگرام باعث منحصر به فرد شدن پیج شما و تبدیل شدن پیجتان به یک برند خاص خواهد شد. البته شما برای تبدیل شدن به یک برند باید کمی هوشمندانه عمل کنید و علاوه بر توانایی تولید محتوا در اینستاگرام باید علم دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی را هم به خوبی اجراء کنید.
اما برسیم به معنی قالب آماده اینستاگرام. قالب اینستاگرام طرحی گرافیکی است که توسط طراحان و گرافیست ها با استفاده از نرم افزارهای فتوشاپ، ایلوستریتور، پاورپویینت و پریمیر و حتی افترافکت بر اساس اندازه های پست و استوری اینستاگرام طراحی و ساخته می شوند و به صورت فایل های لایه باز آماده و حالت های PNG و JPEG در سایت ها برای دانلود قرار می گیرند. گرافیست ها با استفاده از المان های گرافیکی، فونت های جذاب، وکتورها و تصاویر اقدام به طراحی این مدل از کار می کنند. ما این طرح ها را با عنوان قالب های آماده اینستاگرام یا تمپلیت اینستاگرام می شناسیم و از آن ها برای انتشار پست و استوری های پیج خود استفاده می کنیم.
کسب و کارهای مختلف در حوزه فضای اینستاگرام برای انتشار پست و گذاشتن استوری های روزانه سعی می کنند از رنگ هایی برای کاور خود استفاده کنند که برگرفته از لوگو و رنگ برندشان باشد. این کار کمک بسیار زیادی به کسب و کارها برای برندینگ خود در اینستاگرام می کند. همچنین استفاده از الگوهای خاص که در پستی جداگانه درباره این مطلب صحبت خواهیم کرد نیز به منحصر به فرد شدن پیج شما کمک می کند.
در حال حاضر شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از بزرگترین پلتفرم ها برای برند سازی اینترنتی در بین کسب و کارهای آنلاین مختلف شناخته می شود. این کسب و کارها تلاش می کنند تا با استفاده از خلاقیتی که در قسمت های مختلف کارشان ارائه می کنند توجه مشتریان را به سمت برند و محصول خود سوق دهند. مهم ترین گام برای جلب توجه مشتریان استفاده از کاور و قالب مناسب برای پیج است. کاربران با یک نگاه کوتاه و در کسری از ثانیه تصمیم می گیرند که آن پیج را دنبال کنند یا نه و برای این که توجه آنها جلب شود، باید رابطه خوبی با ظاهر پیج برقرار کنند.
انواع مختلف قالب آماده اینستاگرام
قالب پست
یکی از مدل های قالب آماده اینستاگرام، قالب پست اینستاگرام می باشد که بر اساس اندازه های پیشفرض و تعریف شده خود اینستاگرام مثل پست مربعی در اندازه های ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و یا پست عمودی با نسبت ۴ به ۵ یا اندازه پیشفرض ۱۰۸۰ عرض در ارتفاع ۱۳۸۰ پیکسل توسط گرافیست ها طراحی می شوند. برای اطلاع از اندازه و سایز پست و استوری ها مقاله ابعاد پست و استوری اینستاگرام را مطالعه فرمایید.
قالب پست اینستاگرام می تواند به صورت تک پست یا تک اسلاید باشد و یا به صورت اسلایدی از چند قالب برای یک پست تشکیل شده باشد. این مورد دیگر به شما و نوع محتوایی که برای پیج خود قرار می دهید بستگی دارد.
قالب استوری
قالب استوری مانند قالب پست اینستاگرام می باشد و تنها تفاوت آن ابعاد طراحی می بشاد که باید بر اساس اندازه واقعی استوری که خود اینستاگرام مشخص کرده یعنی عرض ۱۰۸۰ در ارتفاع ۱۹۲۰ پیکسل طراحی شود.
نکته: در هنگام طراحی قالب استوری اینستاگرام به لبه های کارتان دقت کنید چرا که در گوشی های مختلف ممکن است میزان عرض و ارتفاع استوری با توجه به مدل و برند گوشی متفاوت نشان داده شود، چرا که بعضی گوشی ها صفحه بزرگتری نسبت به گوشی های دیگر دارند.
کاور IGTV و REELS
برای کاور IGTV و REELS تنها یک قالب آن هم به عنوان کاور اولیه که در ابتدای پست های IGTV و REELS قرار می گیرد لازم است آن هم برای چند ثانیه. دقت در انتخاب رنگ و طراحی کاورهای IGTV و REELS بسیار مهم است چراکه طبق آمار اینستاگرام مخاطبانی که از طریق کاور IGTV و REELS جذب پیج می شوند و به فالوورهای وفادار تبدیل می شوند بسیار زیاد است.
کاور ویدئو
کاور ویدئو مانند کاورهای IGTV و REELS می باشد و فقط در اندازه ها متفاوت است آن هم با توجه به ابعاد پست اینستاگرامی که قرار است منتشر شود.
اهمیت استفاده از قالب آماده اینستاگرام برای پیج های تازه کار چیست؟
کسانی که در اینستاگرام در حال فعالیت های تجاری هستند و به نوعی در این پلتفرم کسب و کاری دارند هدف اولشان کسب درآمد از طریق فروش محصولات و یا هر خدماتی است که می توانند به مخاطب ارائه دهند.
قطعا برای کسانی هم که تازه فعالیت در اینستاگرام را شروع کرده اند اولین و مهم ترین هدف به دست آوردن سود می باشد. داشتن چنین هدفی بد نیست اتفاقا خیلی هم خوب است چراکه هدف از ایجاد یک اکانت تجاری در اینستاگرام قطعا کسب سود و جمع آوری سرمایه می باشد ولی شاید علاقه مندان به دلیل کمی دانشی که در حوزه اینستاگرام دارند و توانایی های مختلفی که باید برای جذب مخاطب و تبدیل آن ها به فالوور ندارند نتوانند آنچنان در حوزه اینستاگرام موفق باشند. به واقع شما باید به طور مستمر تولید محتوای خوب، یونیک و عامه پسند را در دستور کار خود قرار دهید. قطعا شمایی که تجربه ای در ابتدای کار ندارید و به زیر و بم کارها در این حوزه آشنایی ندارید کار برایتان کمی سخت تر می شود. حالا فرض کنید که برای انتشار هر پست دنبال یک قالب و یک طراحی هم بگردید، دیگر می شود مشکل در مشکل.
اما راه حل اولیه چیست؟
پیشنهاد ما به شما تازه کارها استفاده از قالب های آماده می باشد. حالا چرا؟
شما با انتخاب یک قالب زیبا و جذاب از لحاظ طراحی گرافیکی که برگرفته از رنگ مناسب سازمانی و برند شما باشد حداقل می دانید که برای پست بعدی دیگر احتیاجی به طراحی ندارید. محتوای متنی خود را پیدا کنید و در جای مشخص قرار دهید. حالا دنبال تصویر مناسب با محتوای پست خود بگردید. به همین راحتی شما یک پست آماده کردید و در جمع آوری محتوا دچار وسواس نشده اید.
یکی از مزیت های قالب های آماده هم همین است. چرا که خیلی از کسانی که در اینستاگرام حداقل در ابتدای کار برای جمع آوری و انتشار محتوا دچار مشکل شده اند نمی توانستند یک موضوعی را برای پست ها و استوری های خود انتخاب کنند و به واقع دنبال کمال گرایی بودند. ولی نمی دانستند که فقط کافی است که شروع کنند.
یکی دیگر از اهمیت های استفاده از قالب آماده اینستاگرام برای پیج های تازه کار به واقع نظم و ترتیبی است که یاد می گیرند. داشتن قالب آماده به آن ها کمک می کند که برای انتشار پست های آینده به دنبال ایده های عجیب و غریب نباشند و تنها کافی است که بر اساس طرح های قالب متن و تصاویر خود را انتخاب کنند. همچنین صرفه جویی در زمان یکی دیگر از مزیت های استفاده از قالب آماده اینستاگرام است. با استفاده از طرح ها و تمپلیت های آماده سرعت تولید و انتشار پست ها و استوری ها به شدت بالا می رود. علاوه بر مواردی که گفتیم از همان ابتدا پیج شما یک پیج جذاب از نظر گرافیکی می شود و ظاهر زیبایی برای پیجتان رقم می زنید.
چگونه یک قالب اینستاگرام خوب انتخاب کنیم؟
ابتدا پرسونای مخاطب خود را بشناسید و بر اساس نوع نیاز مخاطبتان محتوا تولید کنید. چرا که در نهایت این مخاطب پیج شماست که از شما خرید می کند. در ابتدا با توجه به کسب و کاری که دارید رنگ سازمانی پیجتان را انتخاب کنید.
در مرحله بعدی باید نوع محتوایی که می خواهید ارائه دهید را مشخص کنید. یعنی اگر می خواهید محتوای متنی را در دستور کار خود قرار دهید باید در انتخاب قالب دقت داشته باشید، چرا که نوع و اندازه فونت بسیار مهم است. زمانیکه محتوای متنی را در استوری و پست ها منتشر می کنید باید دقت داشته باشید که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مبتنی بر عکس و ویدئو است و کاربران زیاد علاقه ای به خواندن متن های طولانی و محتواهایی که دارای فونت ریزی هستند ندارند. آن ها دوست دارند در کمترین زمان ممکن مغز محتوا را بفهمند و به سراغ پیج های دیگر بروند. پس این مورد نکته بسیار مهمی در انتخاب قالب اینستاگرام است.
یکی دیگر از مواردی که باید در انتخاب یک قالب اینستاگرام خوب رعایت کنید طرح گرافیکی جذاب است. استفاده از فونت جذاب و گیرا، شکل ها و وکتورهای مرتبط با حرفه شما در زیبایی پیج شما و همچنین جذب مخاطب به سمت پیج بسیار تاثیر دارد.
نتیجه گیری:
همانطور که در متن پست بالا برایتان گفتیم قالب پست اینستاگرام، مجموعه ای از طرح های گرافیکی است که توسط گرافیست ها برای انتشار پست و استوری ها طراحی می شوند تا نمای زیباتری را برای پیج های خود شکل دهید. استفاده از قالب آماده به شما کمک خواهد کرد که محتواهای یونیک، منظم و البته جذابی را برای مخاطبان خود آماده کنید. اگر شما جزء کسانی هستید که تازه فعالیت را در اینستاگرام آغاز کرده پیشنهاد می کنیم از سایت روپیک قالب دلخواه و متناسب با حوزه فعالیت خود را انتخاب کنید و محتوای خود را منتشر کنید. در صورت هرگونه مشکل می توانید از طریق شماره تلفنی که برای شما در انتهای صفحه به عنوان شماره پشتیبان روپیک قرار داده ایم با گرافیست های ما ارتباط برقرار کنید تا بتوانند شما را راحت تر راهنمایی کنند.
دیدگاهتان را بنویسید