کاور هایلایت اینستاگرام چیست؟
کاور هایلایت اینستاگرام چیست؟
از کاور هایلایت اینستاگرام چه می دانید؟
اگر شما صاحب کسب و کاری هستید که به صورت آفلاین در حال فعالیت می باشید و قصد دارید وارد حوزه پرتلاطم اینستاگرام شوید و یا اینکه اصلا کسب و کار شما کاملا آنلاین می باشد باید بدانید که موفقیت شما در گرو رشد و جذب بیشتر فالوورهایتان در اینستاگرام است. یکی از مهم ترین و اولین کارهایی که برای موفقیت و رشد بیشتر در اینستاگرام موظف هستید که انجام دهید دیزاین کردن پیج خود از لحاظ گرافیک و استفاده از رنگ های جذاب است. در مجموع پیج کاری شما باید از نظر ظاهری زیبا و جذاب به چشم آید و در عین حال منظم باشد، چراکه صفحه اینستاگرام شما ویترین کسب و کارتان و حرفه تان می باشد. هرچه میزان این جذابیت بیشتر باشد شما در نزد کاربران و مخاطبان موفق تر و حرفه ای تر به چشم می آیید. شما باید مخاطب را در همان نگاه اولش به صفحه پیج اینستاگرام شما جذب کنید و این کار تنها با استفاده از منظم کردن جنبهی بصری پیج صورت میپذیرد. یکی از این بخش ها که مخاطب را جذب خود می کند قسمت هایلایت (Highlight) است.
به واقع زمان اعتبار استوری هایی که میگذارید ۲۴ ساعت است. یعنی بعد از طی ۲۴ ساعت به صورت خودکار استوری هایی که قرار می دهید پاک می شود. شما می توانید هر یک از استوریهای خود را بر اساس نوع، زمان یا هر ویژگی دلخواهی دسته بندی کنید. قسمت هایلایت اینستاگرام یکی از قابلیت های جدید اینستاگرام است که اجازه می دهد شما استوری هایی که میخواهید را در بخش بالای پست ها و در زیر بیو پیج خود آن ها را همیشه برای نمایش عموم قرار دهید.
خُب لابد با خود می پرسید فایده این کار چیست؟
فواید مهم هایلایت کردن استوری های اینستاگرام
حالا میرسیم به فواید هایلایت کردن استوری های پیج اینستاگرام:
- اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که یک پیج فروشگاهی آنلاین دارید، میتوانید محصولات خود را بر اساس موجودی یا محبوبیت و میزان فروش در هایلایت های جداگانه ذخیره کنید و آن ها را در معرض دید مخاطبانتان قرار دهید. در این صورت مشتریان به راحتی می توانند کالاهای مد نظرشان را از قسمت هایلایت مورد نظر پیدا و خریداری کنند و با این کار زمان پاسخوگویی به سوالات فالوورها در دایرکت را به میزان چشم گیری کاهش دهید.
- اگر پیج کاری دارید، می توانید اطلاعات تماس یا قوانین و شرایط کاری خود را در هایلایت های مشخص ذخیره کنید تا دسترسی مشتریان به شما راحت تر شود و زودتر با شما ارتباط برقرار کنند.
- اگر هم پیج شخصی دارید، می توانید خاطرات و استوری های خود را در دسترس دنبال کنندگان و علاقه مندان پیج خود بگذارید و البته صفحه اینستاگرام خود را زیباتر و چشم نوازتر کنید.
در کل هایلایت اینستاگرام باعث افزایش بازدید کاربران می شود و به این صورت تعامل پیج بالا می رود. بازدید از هایلایت ها در بعضی از پیج ها به مراتب بالاتر از مقدار ویو پست ها می باشد.
خب برسیم به تعریف کاور هایلایت اینستاگرام
کاور هایلایت اینستاگرام تصویری است که بر روی یک هایلایت از پیج شما قرار می گیرد و به صورت نمادی از آن هایلایت، در بخش اصلی پیج شما دقیقا زیر قسمت بیو پیج و عکس پروفایل شما قرار می گیرد. حالا شما می توانید از عکس های مختلف مثلا عکس های فانتزی و کلاسیک برای قسمت هایلایت های خود استفاده کنید تا جذابیت پیجتان را بالا ببرید تا کاربران زیادتری جذب صفحه اینستاگرام شما بشوند.
اصلا کاور هایلایت اینستاگرام برای مخاطب اهمیت و ارزش دارد؟
بخش قابل توجهی از استراتژی های بازاریابی در اینستاگرام توسط بخش هایلایت های اینستاگرام انجام می شود. صاحبان پیج های کسب و کاری با استفاده از خلاقیت از این کاور ها برای جذب مخاطب استفاده می کنند. اما فایدهی استفاده از کاور هایلایت چیست؟
استفاده از کاور هایلایت اینستاگرام باعث افزایش داده و میزان بازدهی پیج اینستاگرام می شود و آن را به بالاترین حالت ممکن می رسانند.
اولین فایده کاور هایلایت این است که ظاهر و نمای پیج اینستاگرام شما را شیک و برجسته خواهد کرد. این کاور ها اغلب تصاویر فانتزی می باشند که در کنار هم قرار گرفتنشان، صفحه پیج شما را یکپارچه ، یکدست تر و حرفه ای تر نشان خواهد داد.
دومین مزیت این است که با کنار هم قرار دادن کاورهای خوب و مرتبط، کاربران را به سوی دسته بندی های مورد نظرشان هدایت خواهید کرد. برای مثال اگر پیج شما یک پیج اینستاگرام املاک باشد می توانید از تصاویر و وکتورهای گرافیکی خانه، ویلا و تصویرهای مشابه و هم خانواده با این تصاویر استفاده کنید. با این کار شما دسترسی راحت تری را برای مخاطبانتان به محتوا پیج خود فراهم می کنید.
نحوه انتخاب و ساخت کاور هایلایت اینستاگرام چگونه است؟
قبل از آن که آموزش ساخت کاور هایلایت اینستاگرام را شروع کنیم، چند نکته را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا کاور درستی را برای هایلایت های پیج اینستاگرام خود بتوانیم انتخاب کنیم.
۱. اول از همه پیج خود را دوباره بررسی کنید
برای اینکه بتوانیم کاوری متناسب با تم پیج اینستاگرام خود انتخاب کنیم، بهتر است ابتدا به این سؤالات جواب بدهید:
- هدف پیج شما از ارائه محتوا پست و استوری چیست و چرا اصلا همچین پیجی را راه اندازی کرده اید؟
- کاربری پیج شما چیست؟ آیا پیج کاری دارید؟ یا پیج سرگرمی و تفریحی؟ محصولی را به فروش می رسانید یا تولید محتوای خاصی را در پیج خود هدف قرار داده اید؟
با پاسخ به این سوال های بالا، راحت تر می توانید کاور مد نظر خود را برای هایلایت ها پیدا کنید. باید بدانید شکل کاور باید با هدف و کاربری پیج شما هماهنگ باشد. برای مثال در کاور هایلایت اینستاگرام برای پیج کاری، بهتر است سراغ طرح های نمادین و رسمی تر برویم تا تصاویری که حالت طنز یا فانتزی دارند تا پرستیژ و شخصیت برندتان حفظ شود.
۲. هماهنگی را درک کنید
هماهنگی در تمامی قسمت های هایلایت ها باید وجود داشته باشد زیرا به خاطر ایجاد زیبایی بصری، در هر نوع طراحی و دیزاین اهمیت دارد. پس در هنگام انتخاب کاور هایلایت، به تم رنگی پیج خود دقت کنید و با توجه به آنها، کاور را انتخاب کنید. برای مثال اگر رنگ کاور پست هایتان از دسته رنگهایی مثل سبز و آبی آسمانی است، توصیه میکنیم برای رنگ پس زمینه، به سراغ تم رنگی تیره بروید.
۳. کاور با محتوای استوری ها هماهنگ باشد
توصیه می کنیم ابتدا هایلایت های پیجتان را بسازید و استوری های مد نظرتان را در آن قرار دهید، سپس یک بار دیگر آنها را بازرسی کنید و ببینید محتوای غالب آن ها درباره چیست؟ در این صورت انتخاب کاور هایلایت راحتتر خواهد شد.
چگونه برای هایلایت ها کاور قرار دهیم؟
حالا که با مفهوم کاور هایلایت اینستاگرام آشنایی پیدا کردید، لازم است چگونگی استفاده از آن را هم یاد بگیرید. خوشبختانه اختصاص دادن کاور به هایلایت ها کار بسیار سادهای است و در چند گام ساده به آن خواهید رسید.
- در ابتدا لازم است که وارد استوری خود شوید و از پایین صفحه روی دکمهی مربوط به هایلایت که با علامت قلب و با متن Highlight مشخص شده است بزنید.
انتخاب هایلایت از قسمت فلش قرمز رنگ
انتخاب New برای ایجاد یک هایلایت جدید
نکته: اگر میخواهید که استوریهای قبلی خود را به هایلایتها اضافه کنید کافی است که وارد صفحه پروفایل خود شده و روی دکمهی سه خط افقی بالای صفحه زده و سپس گزینهی Archive را انتخاب و استوری مورد نظر را انتخاب کنید.
۲. بعد از این که روی گزینهی مربوط به Highlight زدید، بایستی برای هایلایت خود یک نام انتخاب کنید.
نامگذاری کاور هایلایت
۳. از بخش پروفایل وارد هایلایت خود شوید و از منوی سه نقطهی گزینهی Edit Highlight را انتخاب کرده و بعدا Edit Cover، را بزنید. کاور را میتوانید از یکی از استوریها یا از گالری خود برگزینید.
اما اگر هایلایت خود را قبلا منتشر کردهاید و میخواهید که فقط کاور آن را عوض کنید کافی است که:
- وارد هایلایت مورد نظر شوید.
- از پایین صفحه گزینهی سه نقطه را بزنید.
- گزینهی Edit Highlight را بزنید.
- حالا روی Edit cover کلیک کنید تا بتوانید عکس مورد نظر برای کاور را انتخاب نمایید.
سپس گزینه Edit Highlight را بزنید تا این صفحه پایین برایتان باز شود.
حال روی Edit Cover بزنید و عکستان را انتخاب کنید.
و در محل مربوطه قرار دهید.
معرفی بهترین برنامههای ساخت کاور هایلایت
خوشبختانه برای طراحی کاورهای جذاب برای قسمت هایلایت ها نیازی به صرف هزینه های زیاد برای طراحی های آنچنانی ندارید. تعداد زیادی اپلیکیشن وجود دارد که می توانید کاورهایلایت های جذابی با آن بسازید. اپلیکیشن هایی مثل:
- برنامه Canva
- برنامهی Highlight Cover for Instagram Story
- برنامهی Adobe Spark
- برنامهی STORYLIGHT
- برنامه Snappa
برنامههایی که نام بردیم به نوعی، برای ساختن کاور هایلایت اینستاگرام طراحی شده اند و امکانات پیش فرض را دارند و به شما ارائه می دهند. اما اگر دوست دارید به صورت کاملا تخصصی و شخصی سازی شده کاوری را طراحی کنید، میتوانید به سراغ بوم سفیدِ فوتوشاپ بروید. یادگیری دوره های کاربردی و مخصوص بازار کار فتوشاپ برایتان بسیار مفید و پردرآمد خواهد بود چرا که هیچ کسب و کار آنلاینی را نمی توانید بیابید که این نرم افزار در تولید محتوای پست و استوری اش دخالتی نداشته باشد.
در مطالب بعدی درباره هر یک از برنامه های بالا که برای ساخت کاور هایلایت اینستاگرام طراحی شده اند به صورت مفصل و جامع تر و البته تخصصی صحبت خواهیم کرد.
یک مدل کاور هایلایت جذاب برای پیج دکوراسیون داخلی و معماری
نتیجه گیری:
انتخاب کاور هایلایت و دسته بندی درست و اصولی استوری ها می تواند میزان مشارکت (ایمپرشن) را به صورت قابل توجهی بالا ببرد. برای کاورهایلایت های خود الگوی مناسبی استفاده کنید یا از وکتورها و طرح های جذاب بهره ببرید. استفاده از رنگ های جذاب و متناسب با عکس پروفایل (لوگو) و پست ها در جذب مخاطب بسیار تاثیر دارد.
ولی برای رسیدن به یک کاورهایلایت مناسب و مورد نظر خود پیج های موفق و قوی اینستاگرامی در حوزه فعالیت خود را بررسی کنید، چرا که این پیج ها در این زمینه قطعا موفق بوده اند تا توانسته اند کاربران زیادی را جذب خود کنند. شما با انتخاب کاورهایلایت مناسب برای پیج اینستاگرامی خود دسترسی کاربران و فالوورها را به پیجتان راحت تر و سریعتر می کنید.
دیدگاهتان را بنویسید