رنگ مناسب برای قالب اینستاگرام پیج کاری
امروز می خواهیم درباره رنگ قالب اینستاگرام صحبت کنیم. اینکه چطور یک رنگ خوب و جذاب و متناسب با رنگ برند سازمانی و لوگوی خود انتخاب کنیم تا در ذهن مخاطب بیشتر باقی بماند و تاثیر بیشتری در جهت جذب مخاطب و افزایش فروش داشته باشد.
چه بخواهید باور کنید چه نه، این قضیه که رنگ ها به صورت مستقیم بر ذهن و فکر افراد تاثیر می گذارند کاملا ثابت شده است. آن هم توسط آزمایشات زیادی که توسط دانشمندان مختلف انجام شده است. به کل روانشناسی رنگ ها آنقدر مقوله پیشرفته و مهمی است که با استفاده از این علم توانسته اند خیلی از بیماری ها و علت های وقوع و همچنین درمان آن را شناسایی کنند.
وقتی رنگ ها به این اندازه در انسان ها تاثیر دارند که می توانند در درمان بیماری ها کمک کنند قطعا در مسائل دیگری نیز بر روی احساسات و نظرات انسان می توانند تاثیر بگذارند. اما ما در اینستاگرام به عنوان صاحب کسب و کار می توانیم از قدرت رنگ ها برای افزایش مخاطبین خود استفاده کنیم و فروش های بهتر و بیشتری داشته باشیم.
یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که از روانشناسی رنگ ها در استراتژی تولید محتوای اینستاگرام خود استفاده کنید، با توجه به عواطف و حسی که رنگ های مختلف به ما می دهند، می توانید پست ها و استوری های خود را برای انتشار به نحوی آماده کنید که اثرات مطلوب تر و مورد دلخواه شما را بر مخاطب بگذارد.
حالا در ادامه مطلب بلاگ از سایت روپیک با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چطور از رنگ ها برای افزایش مخاطب و رشد پیجتان استفاده کنید.
چطور رنگ مناسب برای قالب اینستاگرام کسب و کار خود را انتخاب کنیم؟
اگر شما طراح یا گرافیست نباشید و از روانشناسی رنگ ها چیزی ندانید برایتان بسیار سخت می شود که چه رنگی را برای کسب و کارتان باید انتخاب کنید. مثلا قالب استوری را امروز با چه رنگی طراحی کنم و یا کاور رییلز را با دو رنگ قرمز و آبی طراحی کنم خوب میشود یا بد!!! این مشکلی هست که شاید هر روز با آن سر و کار داشته باشید.
با این حساب بنظر بهتر است که از قدم اول شروع کنید. یعنی شناخت رنگ ها…
شناخت رنگ ها
تمامی رنگ ها از سه رنگ اصلی زرد، قرمز و آبی به وجود می آیند. یعنی با استفاده از این رنگ ها شما می توانید رنگ های بسیار زیادی را بسازید. به واقع همه رنگ هایی که در طبیعت وجود دارد از یکی از این رنگ ها یا ترکیبی از آن ساخته شده اند.
حالا وقتی این سه رنگ اصلی بالا را با هم ترکیب می کنید رنگ های فرعی زیر ساخته می شوند که معروف هستند.
و با ادامه دادن این کار و ترکیب رنگها به اندازه های برابر، رنگ های جدیدتری به وجود می آیند که در زیر مشاهده می کنید.
و در انتها ما چرخ رنگ را خواهیم داشت.
همانطور که دیدید دنیای رنگها دنیایی اسرار آمیز است.
اما روانشناسی رنگ چیست؟
روانشناسی رنگ سال هاست که در دنیای علم و تجارت مورد استفاده قرار می گیرد. اگر بخواهیم به صورت تخصصی در زمینه روانشناسی رنگ ها برای کسب و کار وارد شویم باید ساعت ها برای این کار وقت بگذاریم و مطالعه کنیم ولی به صورت خلاصه درک کنیم و بفهمیم چه رنگی برای کسب و کار ما در اینستاگرام مناسب است و بدردمان میخورد کفایت می کند.
رنگ ها بر روحیات انسان تاثیر می گذارند و بر نحوه تفکر و عملکرد ما در انتخاب و تصمیم گیری نقش دارد. بیشتر محققان بر این باورند که رنگ ها بر افراد تاثیرات متفاوتی دارند، حس افراد بر رنگ ها می توانند با توجه به فرهنگ و روابط جامعه تفاوت داشته باشد، به همین دلیل است که یک رنگ می تواند بر یک فرد تاثیر متفاوتی تا فرد دیگر داشته باشد. اما چند رنگ وجود دارند که در جوامع مختلف تقریباً تاثیرات مشابه دارند مثل رنگ های زرد و سبز.
انتخاب رنگ مناسب برای قالب اینستاگرام
شما برای اینکه در اینستاگرام به موفقیت برسید باید دیزاین مناسبی برای پیج خود رقم بزنید. برای این کار باید از قالب ها و طراحی های منظمی استفاده کنید. منظم بودن قالب ها از لحاظ گرافیکی باعث میشود که پیج شما دیزاین جذابی داشته باشد و همین امر باعث افزایش کاربران به پیج شما و در نهایت تبدیل آنها به فالوور خواهد بود. حالا اگر این دیزاین جذاب پیج اینستاگرام شما دارای رنگ های خاص و مناسب و با هارمونی باشد بر این جذابیت خواهد افزود.
به واقع استفاده از ترکیب رنگ ثابت و مشخص برای دیزاین پیج اینستاگرام یکی از عامل های رشد پیج در طولانی مدت خواهد بود.
در حقیقت استفاده از رنگ مناسب برای کسب و کاری که دارید یک استراتژی بسیار هوشمندانه برای بازاریابی خواهد بود. شما با استفاده از رنگ مورد نظر و البته مناسب با ساختار پیج و کسب و کارتان باعث می شوید در افکار مخاطبتان نفوذ کنید و برندتان را در ذهن فالوورها جا بندازید.
چگونه از رنگ ها برای تم اینستاگرام خود استفاده کنیم؟
اکثر پیج های موفق و پرفروش اینستاگرام حالا در هر زمینه ای هست مثل فروش محصول، ارائه خدمات و یا آموزش از رنگ های متناسب با برند سازمانی و ثابت استفاده می کنند. رنگی که با رنگ لوگو آن ها هماهنگی داشته باشد. به این صورت نباشد که پست ها را با رنگ قرمز و رییلزها را با رنگ آبی منتشر کنند و ارائه دهند. رنگی که متناسب با نوع کسب و کار آنلاین پیج کاریشان باشد.
شاید دیده باشید در اینستاگرام که برخی از صفحه ها با وجود تنوع در نوع محتوا اما ساختار مشخص و رنگهای مشخصی را در تمامی پست ها و مطالبشون رعایت می کنند به گونه ای که شما بدون دیدین نام و لگوی صفحه مربوطه میتوانید تشخیص بدهید که این پست مربوط به کدام کسب و کار است. استفاده از رنگ های ثابت برای طراحی پست ها در صفحه اینستاگرام یکی از نکات مهم در زمینه برندینگ است. مثلا رنگ هایی که برای پیج های گل و گیاه و دکوراسیون منزل استفاده می شود بهتر است از رنگ های سبز و یا با تم سفید استفاده شود که جا برای قرارگیری متن ها و توضیحات محصول باشد و یا برای قالب های انگیزشی بهتر است از رنگ های پرانرژی مثل قرمز، زرد و نارنجی بیشتر استفاده شود.
خیلی از صاحبان کسب و کار بدون توجه به روانشناسی رنگ ها در انتخاب رنگ برای تم اینستاگرام خود از رنگ شخصی و مورد علاقه ای که دارند استفاده می کنند فارغ از آنکه اصلا همبستگی و وابستگی با حوزه کاریشان داشته باشد. به واقع این دلبستگی به رنگ نباید به اندازه ای باشد که چشم خود را روی یکسری اصول و رنگ شناسی ببندیم و هر رنگی را که خودمان دوست داریم و خوشمان می آید را برای طراحی تم صفحه اینستاگراممون استفاده کنیم.
اگر هنوز برای صفحه اینستاگرام کاری خود رنگی را برای طراحی پست، استوری و کاور رییلز ها در نظر نگرفتید به دنبال صفحه هایی که در حوزه کاری شما در حال فعالیت هستند یعنی رقبایتان بروید و ببینید آنها از چه رنگ هایی با چه تُناژهای رنگی برای طراحی کاور و پست و استوری خود استفاده می کنند. بهترین ها و نامبروان ترین های حوزه کاریتان را پیدا کنید و رنگ های بکار رفته در مجموعه تم های آن را بررسی کنید.
نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که گاهی در برخی حوزه های کاری به قدری از یک رنگ استفاده شده که دیگر استفاده شما هم از این رنگ برای تم صفحه اینستاگرامتون ممکن است باعث گم شدن و دیده نشدن شما در این حوزه فعالیت شود، که در چنین شرایطی بهتر است رنگ جدیدی را جهت یونیک بودن انتخاب کنید.
تم رنگی سفید
از محبوب ترین تم های اینستاگرامی استفاده از رنگ سفید در پست ها، استوری ها و کاورهای اینستاگرامی است. از رنگ سفید در بدنه اصلی و یا حداقل در مهم ترین بخش های طراحی استفاده می کنند. رنگ سفید یک رنگ خاص و ساده است که درخشش خاصی دارد. افراد برای ارتباط بهتر از این رنگ در پیج خود استفاده میکنند. رنگ سفید معمولاً زمانی ترجیح داده می شود که شخصی بخواهد به صلح، هماهنگی، آرامش، خلاقیت، ذهن باز و بی طرفی در پست ها و استوری ها اشاره کند. سفید یکی از رنگ هایی است که می تواند حس خلاقیت را در انسان زنده کند. بنابراین اگر پیج اینستاگرام شما در رابطه با چنین موضوعاتی است، می توانید از رنگ سفید به عنوان یکی از رنگ های اصلی استفاده کنید.
قالب اینستاگرام تولید محتوا سفید رنگ
تم رنگی مشکی
رنگ مشکی نشانه قدرت، استقلال و جدیت در کار است.به هنگام استفاده از رنگ سیاه (مشکی) در کسب و کارتان حتما دقت کنید چرا که این رنگ در عین لوکس بودن و قدرتمند بودن می تواند برای کسانی که حس افسردگی دارند مثمر ثمر نباشد و باعث دوری کاربر از پیج شما شود.
قالب اینستاگرام آرایشی و زیبایی مشکی رنگ
تم رنگی آبی
یکی از پرطرفدارترین رنگ ها برای پیج های اینستاگرام رنگ آبی است. حالا چرا؟
حس آرام بخش بودن این رنگ از دلایل استفاده زیاد از این رنگ است. حس بسیار خوبی را به کاربران القا میکند. از دید روانشناسی استفاده از طیف رنگی مختلف آبی در زمینه تصاویر یا متن عکس ها میتواند به صورت مستقیم تاثیر زیادی بر روی کاربران بگذارد. اکثر پیج هایی که از رنگ آبی برای تم طراحی اینستاگرام خود استفاده می کنند می توانند از رنگ های سفید، سبز، قهوهای و سیاه به عنوان رنگ های مکمل استفاده کنند.
رنگ آبی حس اطمینان و اعتماد به نفس می دهد. همچنین باعث کاهش اشتها می شود که اصلا برای طراحی قالب پست و استوری پیج های آشپزی و رستورانی مناسب نیست. تمرکز را افزایش می دهد. اگر دقت کرده باشید بیشتر بانک ها از این رنگ در لوگوی خود استفاده می کنند چرا که حس اعتماد و اطمینان را به فرد منتقل می کند. رنگ آبی می تواند قدرت را نشان دهد و به مخاطب شما تلقین کند که می توان به این پیج اعتماد کرد. استفاده بیش از اندازه از رنگ آبی در پیج های گردشگری و مسافرتی هم به همین دلیل است، ایجاد حس آرامش در سفر و گذراندن اوقات خوب در پست های پیج های مسافرتی با این رنگ نمود پیدا می کند.
تیره / آبی دریایی
معمولاً می توان این رنگ را به دلیل حال و هوای صمیمانه و مقتدرانه ای که دارد روی تریبون ها، نشان ها و … مشاهده کرد. آبی دریایی نشان دهنده حس کنترل، موفقیت، وفاداری، صلح و آرامش است.
نور / آسمان آبی
سایه های روشن تر آبی نسبتاً دل پذیرتر هستند و حس آگاهی، اهداف، روحیه، کنترل و نجات و تعهد را به ما میدهند.
تم رنگی سبز
برسیم به رنگ سبز. رنگ سبز نشانه طبیعت، ثروت، رشد، ثبات و رنگ اصلی طبیعت است. بیشترین رنگی که در طبیعت می بینید رنگ سبز است.
نگاه ما به رنگ سبز همیشگی است چرا که یک رنگ محبوب و پرطرفدار در بین همگان است. این رنگ حس خوب به آدم منتقل می کند. برای مثال اگر در زمینه گردشگری و تورهای تفریحی و یا معرفی مناطق دیدنی شهرهای مختلف در اینستاگرام فعالیت دارید، میتوانید از رنگ سبز استفاده کنید و یا اگر پیج های روانشناسی دارید هم می توانید از این رنگ ها استفاده کنید.
همچنین رنگ سبز رنگ طبیعت و نشانی از قدرت و مهربانی است. اصولا در پیج هایی که به دنبال ایجاد حس آرامش و اطمینان هستند، گرافیست ها از این رنگ به وفور در طراحی هایشان استفاده می کنند.
در مجموع رنگ سبز برای پیج های سلامتی، بهداشت، پزشکی، دندان پزشکی، ارگانیک، گل و گیاه و محیط زیست رنگ بسیار مناسبی است. همچنین رنگ سبز با ایجاد حس طبیعی و احیاء برای پیج هایی مانند مربیان یوگا، سلامت محور انتخابی بسیار عالی است.
قالب اینستاگرام سبز رنگ روانشناسی
تم رنگی زرد
رنگ زرد حس نشاط، شادی، سرگرمی و انرژی است. پیج هایی که می خواهند حس دوستی ایجاد کنند و مطالب سرگرمی و فان دارند انتخاب رنگ زرد از بهترین گزینه هاست. همچنین برای پیج های مربوط به بازی و آموزش کودکان اعم از پیج آموزشی، فروش محصولات اسباب بازی و پیج های مشابه استفاده از رنگ زرد به عنوان رنگ اصلی یا یکی از رنگ های بدنه اصلی بسیار مناسب است.
قالب اینستاگرام زرد رنگ فروشگاهی
تم رنگی نارنجی
یکی از ترکیب رنگ مناسب اینستاگرام که رنگ و لعاب خاصی به پیجتان می بخشد، رنگ نارنجی است که محبوبیت بسیار زیادی دارد. رنگ نارنجی به دلیل گرمای زیادی که دارد، باعث انتقال انرژی مثبت به کاربران و فالوورها می شود. از رنگ نارنجی در تصاویر خود و در البسه و وسایل دکوری خانه می توان استفاده کرد. پیدا کردن رنگ نارنجی شاید کمی سخت تر از سایر رنگ ها باشد. اما معمولاً چیزهای نارنجی جذابیت بیشتری نیز دارند. پاییز به تنهایی برای ایجاد تم نارنجی در عکس های شما کافی خواهد بود.
رنگ طلائی
رنگ طلایی نشان دهنده لوکس بودن، ثروت، جذابیت و اعتماد به نفس است. زیاد از حد از آن استفاده نکنید تا حس غرور بیجا را به کاربرانتان القا نکنید. ترکیب این رنگ به همراه رنگ سفید و مشکی زیبایی خاصی میتواند به طراحی پست های اینستاگرامی شما ببخشد. برند ساعت رولکس را بررسی کنید که چگونه از این ترکیب رنگی به خوبی در دیزاین پیج خود استفاده میکند.
قالب اینستاگرام طلائی رنگ آرایشی وزیبایی
تم رنگی قرمز
اما برسیم به رنگ قدرتمند و پرکاربرد قرمز. انرژی، شور و شوق، پرخاشگری، عشق و دوستی، از قدرت این رنگ است. قرمز مناسب برند ها و اشخاصی است که می خواهند متمایز و جسورانه باشند و حرکت های پرریسک داشته باشند. افرادی که به دنبال برند سازی شخصی هستند بهتر است از رنگ قرمز با مقدار غلظت رنگی زیاد استفاده نمایند. برای استفاده از رنگ های مکمل در کنار قرمز می توان از رنگهای سفید و طوسی نیز استفاده کرد.
همچنین کسانی که می خواهند در اینستاگرام خیلی زود به فروش برسند و پیشرفت کنند بیشتر از رنگ قرمز در ساختار تم پیجشون برای پست ها و رییلزها استفاده می کنند.
این رنگ ضربان قلب را افزایش داده و فشار خون را هم زیاد خواهد کرد. همچنین از دیگر تاثیرات این رنگ می توان به ایجاد شور، اجبار و تحریک اشتها اشاره کرد. پس نتیجه می گیریم از رنگ های مناسب برای پیج های فست فود، رستورانی، آشپزی و غذا می باشد.
قالب اینستاگرام قرمز رنگ تولید محتوا
تم رنگی صورتی
آخ آخ رنگ محبوب دختران جوان. یکی از بهترین ترکیب رنگ ها برای پیج اینستاگرام که بطور گسترده در کسب و کارهای اینترنتی مورد استفاده قرار میگیرد، رنگ صورتی است مخصوصا پیج هایی که مخاطبانشان دختران و زنان هستند. اما برسیم به حس رنگ صورتی:
رنگ صورتی نشانه زنانگی، لطافت، ملایمت و حس خوب است. اگر در زمینه معرفی محصولات مرتبط با خانم ها فعالیت دارید مثل پیج لوازم آرایشی، فروش لباس های زنانه، پیج های آرایشی و میکاپ و … بهتر است از رنگ صورتی استفاده کنید. برخی از افراد از طیف رنگی هلویی یا پاستلی نیز به عنوان رنگ صورتی در طراحی پست ها و استوری های خود استفاده میکنند.
قالب اینستاگرام صورتی برای فروشگاه ها
تم رنگی بنفش
استفاده از تم رنگ بنفش برای پیج اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین رنگ ها است که برای معرفی برند کاری خود از این رنگ استفاده می کنند. اما نشانه این رنگ چیست؟
این رنگ باعث حس احترام، خلاقیت، اصالت و لوکس بودن را به برند را برای مخاطب تداعی می کند.
برخی افراد برای معرفی برند کاری و محصولات خود از این رنگ در اینستاگرام استفاده می کنند. در کنار رنگ بنفش از رنگ های دیگر نیز در صورت لزوم می توان استفاده کرد مثل رنگ سفید، صورتی و حتی تُناژهای رنگ قرمز با غلظت رنگی پایین.
اگر دقت کرده باشید اکثر پیج هایی در اینستاگرام که محصولات لوکس می فروشند مثل پیج های فروش عطر و ادکلن، ساعت زنانه، بدلیجات و … از رنگ بنفش برای تم پیج اینستا خود استفاده می کنند تا حس اشرافی و تجمل گرایی را به محصول خود بدهند. پیج های آرایشی و زیبایی شامل محصولات میکاپ و زیبایی به وفور از این رنگ برای پیج خود استفاده می کنند.
کلام آخر مجموعه روپیک
در ساخت یک تمپلیت جذاب برای پیج باید به عواطف و احساسات رنگ ها باید توجه ویژه ای کرد چرا که در دیدگاه و جذب مخاطب می تواند اثر مفید و یا مخرب داشته باشد. طراحی یک پالت رنگی برای زیباتر کردن پیج اینستاگرام مثل تکه ای از یک پازل است. برای کنار هم چیدن این پازل باید تمامی طراحی های کاور درست و اصولی و با یک همبستگی خاص کنار هم چیده شده باشد.شما با بهره گیری از اصول طراحی کاور پست اینستاگرام می توانید در طراحی خیلی خوب و مثمر ثمر واقع شوید و از این طریق میزان جذب فالوور خود را بالا ببرید و بر میزان فروشتان بیافزایید.
به زبان ساده داشتن رنگهای مشخص و ثابت در طراحیهای شما به مرور زمان به عنوان امضای شما شناخته میشود. انتخاب رنگ تنها یکی از پارامترهای گرافیکی در طراحی محتوای شبکه های اجتماعی است و پارامترهای دیگری چون نوع فونت، لوگو، نوع چینش محتوا، کیفیت تصاویر و … نیز از دیگر پارامترها در این زمینه هستند که در مقالات آینده در ویرگول روپیک در مورد هر یک از آن ها به طور مفصل صحبت خواهیم کرد.
4 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.