تاثیر طراحی قالب اینستاگرام بر جذب فالوور
28 شهریور 1402
ارسال شده توسط امیر
80 بازدید
در مطالب قبلی درباره قالب اینستاگرام زیاد صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که برای اینکه دیزاین بهتر و جذاب تری برای پیج خود رقم بزنید می توانید از تمپلیت های پست و استوری که صرفا برای این کار طراحی شده اند استفاده کنید. حُسن این کار سرعت بخشیدن به روند تولید محتوا و زیباتر کردن نمای ظاهری پیج شماست.
حالا این که همواره عنوان می کنیم طراحی قالب اینستاگرام که زیبا و جذاب باشد بر جذب فالوور تاثیر داره واقعا اینطور هست یا خیر!!!
موفقیت در اینستا خیلی هم آسان نیست و به همین راحتی ها هم نمیشود سریع به موفقیت رسید. شاید صحت این صحبت های من رو میتوانید از کسب و کارهای موفق بپرسید که چقدر در ابتدای راه و شاید تا چندین ماه اول یا سودی از اینستاگرام دریافت نمی کردند و یا مقدار بازدهی و سودی که از اینستاگرام دریافت می کردند بسیار کم بود.
خب اگر موفقیت در اینستاگرام آسان بود و سریع امکان پذیر میشد چرا خیلی ها بعد از مدتی این حوزه را ترک می کنند! چرا بعضی از پیج ها فروش میلیونی دارند ولی بعضی ها هفته ها مشتری نداشته باشند و یا حتی کسی باشه که از آن ها سوالی بپرسد.
رسیدن به موفقیت در اینستاگرام رمز و موز خودش را دارد. سختی و چالش های هر روزه دارد. موفقیت در اینستاگرام مثل هر کسب و کار آفلاینی باید وقت و هزینه براش پرداخت بشود. خاک خوری خودش را دارد و یک روزه بدست نمیاد. اصلا مگه داریم بدون صرف زمان و بدست آوردن تجربه در اون زمینه موفق بشیم.
موفقیت در اینستاگرام هم بدون دانستن علم به این اپلیکیشن و راه های جذب فالوور و تولید محتوا خیلی سخت هست. یکی از ابتدایی ترین و مهمترین کارهایی که بعد از ایجاد یک پیج باید انجام دهید البته بعد از انتخاب یک عکس خوب برای پروفایل که به کسب و کار شما مرتبط باشد و قسمت بیو پیج، دیزاین صفحه شماست، یعنی گرافیک پیج شما. اگر شما صفحه پیج پرباری از لحاظ محتوایی نداشته باشید یا نه اصلا محتواهای خوبی منتشر کرده باشید ولی نتوانید خوب این محتواها رو به سایرین نشان دهید اصلا رو پیج فعالیت نکنیند راحت تر هستید.
وقتی کاربر به هر طریقی وارد پیج شما میشود اول از همه این دیزاین پیج شماست که اون رو میتواند جذب خود کند یا خیر. یعنی این مدل گرافیکی پیج شماست که کاربر را درگیر خودش میکند تا به یک فالوور تبدیل بشود یا خیر. پست های محتوایی شما را نگاه میکند، هایلایت ها رو در نظر میگیرد و اگر خدایی نکرده کاور مناسبی برای هایلایت ها نداشته باشید که نتواند به قسمت ها و سرفصل های مهم پیج دست پیدا کند یا پست هاتون شامل کاورهای زیبا و عناوین جذاب نباشد مطمئن باشید یا همون لحظه از پیجتان خارج میشود یا چند ثانیه بعد از اسکرول کردن پست ها این کار را می کند.
داشتن یک صفحه اینستاگرام غنی از محتوا همراه با یک طراحی گرافیکی جذاب از لازمه های دلایل موفقیت در اینستاگرام است.
ظاهر پیج اینستاگرام شما مثل ویترین مغازه و فروشگاه شماست، شاید این جمله چند کلمه ای را از تمامی اساتید آموزش شدهنده اینستاگرام شنیده باشید. شما داخل مغازه هایی که ویترین جذابی ندارند میشید اصلا؟ شاید کسانی هم باشند که وارد همچین مغازه هایی بشوند ولی خب قطعا عموم مردم از این کارسر باز می زنند. قطعا حکایت پیج اینستاگرام هم همین طور هست.
داشتن استمرار در تولید محتوا یونیک و مرتبط با شغل و حرفه شما، اعم از پست، استوری و ویدیوهای رییلز و آموزشی همراه با یک قالب و تم طراحی که رنگ ها با هم هارمونی داشته باشند و المان های مشخص و مرتبط با کسب و کارتون به موفقیت شما در اینستاگرام کمک می کند. در مجموع اینطور عنوان کنیم که چون مغز انسان به دنبال یکپارچکی هستش و زیاد با بی نظمی و درهم بودن رابطه خوبی ندارد باعث میشود که سریع از پیجتان خارج شوند و شما روند بسیار کندی رو در مسیر موفقیت در اینستاگرام طی کنید. پس یکی از اولین و مهم ترین دلایل موفقیت یک پیج بیزینسی اینستاگرام داشتن یک تم جذاب با استفاده از قالب ها و دیزاین های مرتبط با حرفه مورد نظرتون در کنار استفاده درست از رنگ ها در این طراحی است. پس استفاده از قالب آماده اینستاگرام تا حد بسیار زیادی به شما در این زمینه کمک می کند.
در زیر نمونه هایی از پیج با دیزاین جذاب با قالب های آماده را برایتان آماده کرده ایم تا با هم تفاوتشان را با پیجی که از دیزاین نامرتب و غیرجذاب استفاده می کند را ببینیم. بریم پیج اینستاگرامی خبری زیر را ببینیم.
یا این پیج سینمایی
ببینید این پیج ایسنتاگرامی که فیلم های ترکی را به اشتراک برای شما میذارد برای علاقه مندان خود با وجود اینکه از تمپلیت اینستاگرام یا قالب آماده اینستاگرام برای کاور پست های خودش استفاده نکرده ولی به دلیل نظمی که در نوع کاور ساده ای که طراحی کرده باعث نمی شود که ذهن ما درهم برهم بکند و با متنی که در نمیه پایینی کاور ایجاد کرده باعث میشود ویدیو رو ببیند و این باعث افزایش تعامل و در نهایت تبدیل این کاربر به احتمال زیاد به فالوور میشه. یا پیج فوتبالی هم به همین صورت است. خواننده از روی متن ها به راحتی به محتوا پی می برد و ذهنش اصلا شلخته نمی شود چراکه کل پیج از یک قالب یکدست و منظم برای کاور خودش استفاده کرده.
اما در این پیج فروشگاهی:
نه کاور مشخصی برای پست ها در نظر گرفته شده و نه توضیحی برای محصولات در نظر گرفته. همانطور که می بینید به این نوع محصولات متفاوتی که در این پیج برای فروش قرار گرفته هارمونی و نظم رو ایجاد نکرده و حداقل نظمی که در دیزاین پیج باید داشته باشد رو ندارد. اگرچه این پیج هم مشتریان خودش رو دارد ولی به عنوان پیجی که بتواند در نظر اول دیزاین جذابی داشته باشد تا بیننده رو جذب خودش کند اونقدر نمی تواند تاثیرگذار باشد.
اما پیج اینستاگرامی زیر را با هم ببینید.
این صفحه متعلق به یک پیج فروشگاهی گل و گیاه است که در اینستاگرام فعالیت خوبی دارد و در پست هایش مطالب و محتواهای بسیار خوب و کاربردی درباره نگهداری از گل و گیاه ارائه میشود. استفاده از رنگ سبز متناسب با حوزه فعالیت در کنار قالب آماده پست و استوری اینستاگرام جلوه زیبایی به این پیج داده شده که باعث جذب کاربر خواهد شد. قطعا در نگاه اول این پیج از دیزاین بهتری نسبت به دو پیج قبلی برخوردار است که همین دلیل از عوامل جذب بیشتر مخاطب به این پیج میشود.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بهترین ایده های تولید محتوا برای پیج املاک
شاید کمتر کسی باور می کرد که شغل هایی مثل مشاور املاک و خرید و...
ویژگی قالب آماده اینستاگرام سایت روپیک
وبسایت روپیک یک فروشگاه اینترنتی فروش قالب پست و استوری اینستاگرام برای انواع مختلف پیج...
فاکتورهای مهم در انتخاب قالب اینستاگرام
یکی از دغدغه های روزمره افراد برای انتشار محتوا در اینستاگرام این است که چه...
قالب پست اینستاگرام png وبسایت روپیک
در این مطلب آموزشی قصد داریم درباره یکی از فایل های موجود در مجموعه پست...
چگونه یک تم اینستاگرام جذاب بسازیم؟
در وبلاگ سایت خودمان زیاد از اهمیت طراحی پست و استوری برای پیج های اینستاگرامی...
نکات مهم برای طراحی کاور پست اینستاگرام
میخواهیم درباره نکاتی که در زمان طراحی و ساخت پست اینستاگرام باید رعایت کنید صحبت...
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
سلام بفرمایید
سلام