۵ ایده تولید محتوا برای پست پیج آرایشی و زیبایی اینستاگرام
در این پست آموزشی قصد داریم درباره ایده تولید محتوا پست پیج آرایشی و زیبایی اینستاگرام خانم ها کمی صحبت کنیم. البته صرفا صحبت ما درباره پیج های زیبایی و آرایشی مختص به کسانی نیست که خدمات و آموزش ارائه می دهند و پیج های فروشگاهی در زمینه لوازم آرایشی و زیبایی هم می تواند در این دسته قرار بگیرد.
پیج های آرایشی و زیبایی یعنی میکاپ آرتیست ها، شنیون کارها، گریم و میکاپ، رنگ مو، میکروبلیدینگ ابرو، اکستنشن مو و کاشت مژه و شاید ده ها شاخه زیباسازی که در قسمت خانم ها فعال هستند برای محتوا سازی باید چه ایده هایی داشته باشند؟
یعنی با خود فکر می کنند که خب حالا وارد اینستاگرام شده اند و می بایست در این بستر آنلاین اجتماعی فعالیت کنند. حالا ایده شون برای پست چیست؟ چه محتوایی آماده کنند که بازخورد بیشتری بگیرند؟ فالوور ها از نوع محتوایی که می گذارند خوششان می آید؟ محتواهای عکس بهتر است یا ویدئو؟ برای کاور خود چه عکسی انتخاب کنند و سوال های اینچنینی … .
در سال ۲۰۲۴ کسب و کارهایی که در اینستاگرام فعالیت می کنند با چالش های بیشتری نسبت به سال ۲۰۲۳ روبرو هستند چرا که تقریبا تمامی کسب و کارها وارد فضای اینستاگرام شده اند و می خواهند در این فضا پیشرفت کنند.
حالا پیج های آرایشی و زیبایی هم از این قاعده مستثنی نیستند و باید حضوری پررنگ داشته باشند. این فضا برای پیج های آرایشی و زیبایی بانوان بسیار حساس و حیاتی هستش و رقبای زیاد و البته قدری هم در این شبکه اجتماعی وجود دارد.
بنابراین شما وقتی قصد دارید محتوایی برای پیج آرایشی و زیبایی اینستاگرام خودتون قرار بدید باید نهایت وسواس را در نحوه جمع آوری محتوا و همچنین نحوه ارائه به خرج دهید تا مطلب با ارزش و کاملی برای کاربران خود داشته باشید.
در ادامه چند ایده تولید محتوا برای پیج آرایشی و زیبایی اینستاگرام را برایتان نام برده و توضیح خواهیم داد. این محتواها به صورت تخصصی برای این مدل کسب و کار تهیه شده اند. البته تولید محتوا کردن در حوزه اینستاگرام، الان بسیار سخت شده و وجود رقبای زیاد یکی از این دلایل است.
۵ ایده محتوا برای پیج آرایشی و زیبایی اینستاگرام
۱. در پست ها عکس Before و After را قرار دهید.
یکی از مهم ترین و جذاب ترین ایده های تولید محتوا برای پست های پیج آرایشی و زیبایی استفاده از عکس و یا ویدئو برای تغییرات مشتریان قبل و بعد از خدماتی است که روی آن ها انجام می شود. شما با نشان دادن تغییرات نهایی قدرت و کیفیت کار خود را به رخ می کشید و می توانید در همان نگاه اول کاربر به پیج شما، رویکردی مثبت بگیرد. در واقع محصول نهایی از کیفیت کار شما را به چشم خواهند دید.
با استفاده از این محتوا برای پست های پیج آرایشی خود حالا از خدمات شنیون، میکاپ، درست کردن مژه و تمامی خدمات دیگر می توانید مخاطب های واقعی جذب کنید. برای این کار سعی کنید از کاور جذاب برای پست ها و ریلزهای خود استفاده کنید. صرفا به گرفتن یک عکس قبل و بعد اکتفا نکنید، ویدئو گرفتن از ابتدا و انتهای کار در حدود ۱۵ ثانیه یا کمی بیشتر هم برای ریلزها می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
۲. عکسی از محصولات یا خدمات کاریتان را در پست قرار دهید.
نمونه کار گذاشتن از محصولات و خدمات در پیج های آرایشی و سالن های زیبایی از کارهای روتینی هست که می توان برای جذب مخاطب انجام داد. در جمع آوری و انتشار محتواهای به این سبک حتما مدل های جذاب، یونیک و همچنین عکس های با کیفیت بالا برای کاور استفاده کنید. کاور پست جذاب پیج آرایشی در جذب مخاطب و تبدیل آن به یک خریدار و مشتری بسیار تاثیر دارد.
۳. ایده تولید محتوا پست با پاسخ به سوال های مشتریان
اگر در اینستاگرام فعال هستید حتما برای شما هم پیش آمده در دایرکت از شما سؤالاتی در مورد محصولات و خدماتی که دارید پرسیده شود. شاید خیلی از این سوالات هم تکراری باشد. همین سؤالات بهترین محتوا برای صفحه اینستاگرام شما هستند، شما کافی است در قاب دوربین ظاهر شوید و به سؤالات آن ها پاسخ دهید.
این مورد مخصوص پیج های با فالوور زیاد است ولی اگر شما تازه رقابت در این فضا را شروع کرده اید نگران نباشید. می توانید با بررسی پیج های رقبا و پیج های آرایشی که فالوورهای بیشتری دارند سوالاتی را که از آن ها می پرسند را، شما در پیج خود پاسخ دهید. یعنی سوالی را طرح کرده که می تواند به صورت یک ویدئو از یک مشتری گرفته شود و سپس شما، رو به دوربین قرار گرفته و به آن پاسخ دهید.
برای پیدا کردن سوالات هم می توانید با گذاشتن استوری این کار را انجام دهید. یعنی شما چند استوری را طرح کرده و بفهمید که کدام سوال ها بیشتر پرسیده می شوند.
۴. تولید محتوای آموزشی برای پست اینستاگرام
یکی از بهترین ایده های تولید محتوا برای اینستاگرام در قسمت پست ها و ریلز ها تولید محتوای آموزشی است. تولید محتوای آموزشی نشان دهنده این است که شما در کار و هنر خود فردی موفق، کارکشته و حرفه ای و کاربلد هستید و این باعث روی آوردن مخاطب به شما و مخصوصاً جذب هنرجو برای شما خواهد شد.
۵. از مزایا منحصر به فرد محصولاتتان بگویید.
خیلی از محصولات آرایشی مخصوصا آنهایی که گیاهی هستند مضرات کمتری نسبت به مدل های شیمیایی دارند. شما با ساختن یک محتوای خوب برای پست پیجتان از خوب بودن و ضرر نداشتن این محصول به مخاطبتان خواهید گفت و به نوعی اطلاع رسانی می کنید.
کاربران بیشتر دنبال محصولات کم ضرر و باماندگاری بالا هستند. شما با ارائه چنین اطلاعاتی می توانید نظرات کاربران را بیشتر از قبل به خود جذب کنید.
نتیجه گیری:
ایده های بیشتری هم برای محتواهای پست و ریلز پیج آرایشی و زیبایی وجود دارد که ما در اینجا تعداد ۵ ایده تخصصی را برایتان عنوان کردیم. سعی کنید برای دیزاین این محتواها از قالب های جذاب استفاده کنید تا تاثیرات محتوایی که آماده انتشار کردید را بیشتر کنید. در واقع انتخاب یک تمپلیت جذاب گرافیکی به دیزاین پیج آرایشی و زیبایی شما کمک زیادی خواهد کرد
دیدگاهتان را بنویسید