راهنمای انتخاب تم گرافیکی مناسب برای پیج اینستاگرام
در این پست آموزشی می خواهیم درباره راهنمای انتخاب تم گرافیکی مناسب برای پیج اینستاگرام برای شمایی که در اینستاگرام دغدغه بزرگی برای انتخاب تم گرافیکی پیجتون دارید صحبت کنیم. خیلی از پیج ها در اینستاگرام با این مقوله درگیر هستند که چطور باید یک تم گرافیکی خوب و در عین حال جذاب برای پیج اینستاگرام خود انتخاب کنند. حالا این تردید بین کسانی که تازه در اینستاگرام پیج زده اند هم بیشتر می شود. اما یک چیز را همین ابتدای کار به شمایی که تازه کار هستید بگوییم که در ابتدای کار به همین راحتی و کاملا ۱۰۰٪ نمی توانید تمی برای پیج اینستاگرام خود انتخاب کنید که به قول گفتنی حجت باشد و دیگر احتیاج به هیچ تغییری نداشته باشید.
فاکتورهای زیادی در انتخاب یک تم گرافیکی خوب برای کسب و کارها در حوزه های آنلاین تاثیر دارد.
برای انتخاب یک تم تقریبا خوب باید آشنایی خوبی به رفتار مخاطب نسبت به کسب و کار مورد نظر، روانشناسی رنگ ها و مسائلی از این دست داشته باشید. شمایی که صاحب کسب و کار هستید باید در استارت کار به چند سوال پاسخ دهید و از بین پاسخ به سوالات مربوطه بفهمید که کدام تم گرافیکی می تواند به عنوان یک قالب اینستاگرام مناسب برای پیج کاریتان بکار گرفته شود.
بیش از هر کاری باید به صورت کاملا واضح و شفاف موضوع فعالیت کاری و پیامی که به مخاطب می خواهید ارائه کنید را مشخص نمایید، چراکه هدف از استفاده از قالب یا تمپلیت اینستاگرام برای مخاطبان این است که به آن ها نشان دهید پیج شما یک پیج ثابت، یکپارچه و قابل اعتماد است و بصورت منظم در حوزه کاری خود فعالیت می کند.
حال این سوالات چیست؟
برای حوزه ای که فعالیت می کنید چه رنگ هایی می تواند بهتر باشد و روی مخاطبتان تاثیر بیشتری می گذارد؟ مثلا در حوزه های سلامتی و پزشکی بهتر است از رنگ های سبز، آبی ملایم و سبز آبی استفاده می شود و برای پیج هایی در حوزه سفر و گردشگری پیشنهاد می شود از رنگ های شاد و ترکیبی از رنگ های زرد، سبز، نارنجی و آبی استفاده کرد.
همچنین حوزه های زیبایی و بیوتی می تواند از رنگ های طلائی، بنفش و صورتی بیشتر استفاده کنند که روی مخاطبانشان که بانوان هستند تاثیر بیشتری می گذارد.
اینکه پست های شما به چه صورت منتشر می شود هم بسیار مهم و حائز اهمیت است؟ آیا تمرکزتان صرفاً محتواهای عکسی است یا در پست هایتان ویدئو هم وجود دارد؟ آیا گاهی نثل قول هم به اشتراک می گذارید یا خیر؟ برای تمام این موارد بایستی برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.
نحوه ارائه محتوایتان دوست دارید به چه صورت باشد؟؟؟ یعنی برای ارائه آن دوست دارید از یک لحن گرم و صمیمی استفاده کنید یا دوست دارید ساده و بی آلایش باشید؟ دوست دارید خیلی جدی و کتابی صحبت کنید و لوکس به نظر بیایید؟ هر کدام از این اهداف، قالب اینستاگرام منحصر به فرد خود را خواهند داشت.
در محیط اینستاگرام هم افراد مختلفی وجود دارند مثل فضای بیرون. کسانی هستند که از محتواهای دیگران برای پیج خود تغذیه می کنند و بدون اینکه زحمتی به خودشان بدهند محتواهای شما را در پست و استوری می دزدند. پس برای اینکه جلوی کپی شدن مطالب خود را بگیرید باید لوگوی خود را در گوشه ای از پست های خود قرار دهید. در کاور پست ها و همچنین داخل اسلاید ها و پست های ویدئویی. آیا فضا برای قرار دادن لوگوی سازماین وجود دارد؟ آیا رنگ و طرح لوگو با تم همبستگی و هارمونی دارد؟
نکته مهم: همواره به خاطر داشته باشید که استفاده از کاور اینستاگرام، بنر اینستاگرام و به صورت کلی قالب های آماده و خوش طرح که انسجام را در پیج حفظ می کنند، سبب می شوند که فرآیند داستان سرایی شما در طول محتواسازی برای پست و استوری بهتر و موثرتر اتفاق بیافتد. این هوشمندی در استفاده از طرح ها و رنگ ها به مرور زمان موجب جلب توجه مخاطب و افزایش درآمد میشود.
قطعا تصمیم گیری برایتان در ابتدای راه خیلی دشوار است. چون طرح ها و تم های رنگی زیادی را می بینید و دوست دارید از همه آن ها برای پیج خود استفاده کنید. اطلاعی از آنکه کدام را استفاده کنید بهتر است ندارید و دچار تردید در انتخاب می شوید. در چنین شرایطی به شما پیشنهاد می کنیم که تمی را انتخاب کنید که با آن ارتباط بیشتری می گیرید و از طرفی مناسب هم برای انتشار محتواهای پست و استوری پیجتان باشد. مثلا تمپلیتی انتخاب نکنید که اصلا محل قرارگیری عکس نداشته باشد و شما احتیاج به کاور پستی دارید که عکس محور باشد. تا حدودی تمپلیتی را انتخاب کنید که از لحاظ قراردادن محتوا از عکس، فیلم و ویدئو و نوشته برای پیجتان مناسب باشد و سپس به مرور زمان آن را بر اساس روشن شدن پرسونای مخاطب و میزان تعاملی که برقرار یم کنند تغییر دهید.
شما برای انتخاب یک تم گرافیکی برای پیجتان دو راه دارید.
- راه اول: طراحی تمپلیت بر اساس هر محتوا پست و استوری
- راه دوم: استفاده از تمپلیت ها و قالب های آماده اینستاگرام
برای راه اول شما باید برای هر محتوایی که تولید می کنید که این محتوا یا عکس یوده و یا ویدئو و یا هر نوع محتوای دیگر باید طرح مختص به همان محتوا را طراحی کنید. یعنی این کار احتیاج به افرادی دارد که در زمینه مورد نظر به صورت حرفه ای تخصص دارند. این افراد همان گرافیست ها و طراحن گرافیکی هستند. در کل داشتن چنین استراتژی علاوه بر احتیاج افرادی به صورت مداوم برای طراحی کردن، زمان زیادی هم از شما و تیم طراحیتان خواهد گرفت.
اما کسانی که راه دوم را انتخاب می کنند. یعنی استفاده از قالب آماده برای محتواسازی. قالب آماده پست، قالب استوری و کاور پست ویدئویی.
این مدل از افراد با بره بردن از طرح های گرافیکی کاملا آماده که حالا یا آن را به صورت رایگان بدست آورده یا از سایت ها خریداری می کنند برای جاگذاری کردن محتواهای خود در قالب پست، استوری و کاور ویدئو از آن ها بهره می برند و می توانند در زمان کم محتوا برای انتشار آماده کنند چرا که برای هر دفعه محتواگذاری احتیاج به طراحی اختصاصی و جداگانه نیستند.
آیا خرید قالب اینستاگرام امکان پذیر است؟
داشتن یک تم گرافیکی منسجم برای استفاده در بنر اینستاگرام، کاور پست، استوری و … می تواند شما را حرفه ایتر و حتی قابل اعتمادتر نشان دهد. مطمئن باشید با این کار فالوورها بیشتر به شما اعتماد می کنند چون یک ساختار و نظمی را درون پیجتان می بینند. اما ممکن است فکر کنید که شما مهارت های لازم برای انجام این کارها را ندارید. از سویی دیگر، الگوریتم های اینستاگرام به شیوها ی طراحی و پیاده سازی شدهاند که از پیجهایی که در روز ۱ یا ۲ بار اقدام به انتشار پست می کنند، حمایت بیشتری خواهد کرد. این موضوع می تواند منجر به ایجاد فشار ذهنی برای کانی که می خواهند چنین تعداد محتوایی در روز آماده کنند می شود.
اگر شما هم می خواهید پیرو چنین الگوریتم هایی باشید و مدام برای کاربران و فالوورهای خود محتوا تولید کنید می توانید از این مدل قالب ها استفاده کنید. این قالب های آماده در اینترنت به وفور یافت می شوند و می توانید از سایت های مختلفی آن ها را به صورت رایگان و حتی با خرید دانلود کنید و برای انتشار محتوا استفاده کنید. بعد از دانلود باید آن را در یک برنامه مناسب و مخصوص همان فایل باز کنید و اطلاعات مد نظر خود را در آن ها قرار دهید. حالا برای پست های خود یک الگوی یکسان خواهید داشت و کاربران شما با بنر اینستاگرام، کاور، قالب پست و استوری یکپارچه و حرفه ای مواجه خواهند شد.
مزایای خرید قالب آماده اینستاگرام در چیست؟
خب برسیم به بحث مزایایی که می تواند قالب آماده اینستاگرام داشته باشد.
یکی از این مزیت ها صرفه جویی در وقت است. قالب آماده اینستاگرام چه برای پست و چه برای استوری به صورت لایه باز PSD که مخصوص نرم افزار فتوشاپ هستند به کاربران ارائه می شوند. تنها کاری که نیاز است انجام دهید، اضافه کردن متن، عکس و تغییرات اندک است.
کاهش هزینه ها یکی دیگر از مزایای استفاده از قالب هاست. استفاده از قالب آماده اینستاگرام نیازی به این که دانش گرافیک بالایی بدانید نخواهید داشت و یا لازم نیست که یک گرافیست را استخدام کنید.
در قالب اینستاگرام آماده ، دقیقا قسمت های معینی برای قرارگیری شماره تلفن، لوگو سازمانی، آدرس سایت، جایگاه عنوان مطلب و حتی محل قرارگیری عکس هم در نظر گرفته شده.
این قالب ها بیشتر به درد افرادی می خورد که یک پیج بزرگ دارند و دارای ادمین های مختلفی هستند که می خواهند در طول روز محتواهای زیادی منتشر کنند. در چنین شرایطی به راحتی می توانند با استفاده از این قالب ها براحتی می توانند بین ادمین ها هماهنگی ایجاد کنند.
فایل های موجود در قالب آماده اینستاگرام که از منابع معتبر خریداری و دانلود می شوند دارای ابعاد بزرگ و کیفیت بالایی هستند. در نتیجه بدون هزینه دوباره می توانید از همان المانها در بروشور ها و بنرهای تبلیغاتی بزرگ استفاده کنید.
دیدگاهتان را بنویسید