اهمیت طراحی کاور پست اینستاگرام برای رفتن به اکسپلور
جایگاه اینستاگرام برای هر فردی متفاوت است. یک نفر برای اشتراک تصاویر شخصی و سرگرمی از آن استفاده می کند، شخص دیگری قصد معرفی بیزینس خود در اینستاگرام و افزایش فروش را دارد و شخص دیگر به فکر راه اندازی یک کسب و کار آنلاین و درآمد زایی از پیج اینستاگرامی خود است.
در این صورت نحوه و چگونگی طراحی پست اینستاگرام، برای افراد به غیر از کسانی که در حوزه این شبکه اجتماعی صرفا استفاده شخصی و تفریحی دارند بسیار اهمیت دارد. در واقع طراحی درست و اصولی پست اینستاگرام در رسیدن پست های پیج شما به اکسپلوور نقش اساسی و مهمی دارد. از طرفی در جذب مخاطب بسیار تاثیرگذار است چراکه یک دیزاین جذاب و تم گرافیکی خوب در چیدن پست های شما مانند یک ویترین مغازه شیک خود نمایی می کند. البته بهتر است به جای استفاده از عنوان پست اینستاگرام در بحث دیزاین پیج اینجا از واژه کاور پست اینستاگرام استفاده کنیم به دلیل اینکه منظور ما در اینجا همان شکل کلی از قالب است چه در پست های عکسی و چه پست های ویدئویی.
اهمیت طراحی کاور پست اینستاگرام
کیفیت و جذاب بودن کاور پست اینستاگرام، در افزایش بازدید از پیج و جذب فالوور جدید که باعث افزایش فروش و مطرح شدن برندتان می شود. همانطور که می دانید، پیج های زیادی در حوزه های مختلف در اینستاگرام راه اندازی شده اند و این بدین معناسب که فضای رقابتی شدیدی در اینستاگرام امروزه به راه افتاده است. یکی از راه هایی که به شما در این فضای رقابتی کمک می کند تا بیشتر پیشرفت کنید، توجه به نکات ریز و مهم در طراحی کاور پست اینستاگرام است.
اساسی ترین نکات در طراحی کاور پست اینستاگرامی
برای گرفتن بهترین نتیجه از پست اینستاگرامی خود، باید به خیلی از نکات دقت کنید. در این بخش به مهمترین مواردی که در طراحی کاور پست اینستاگرامی، باعث رفتن شما اکسپلور و افزایش فروش در اینستاگرام می شود، اشاره خواهیم کرد.
۱. توجه به رنگ در طراحی کاور پست اینستاگرام
یکی از مهمترین عواملی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید اصول روانشناسی رنگ ها در طراحی هاست. یعنی قبل از استارت هر طراحی گرافیک چه برای طراحی تمپلیت اینستاگرام، چه بنر سایت و حتی کارت ویزیت که از شاخه های گرافیک است باید این اصول را رعایت کنید.
طبق روانشناسی رنگ ها می دانید که هر رنگی که در طبیعت وجود دارد احساسات خاصی در انسان ها بر می انگیزد، باعث شادی و نشاط می شود، حس انسان دوستی را برمی انگیزد، نشانه لوکس بودن و حتی غمگین شدن انسان ها می شود.
بنابراین شما با انتخاب رنگ مناسب می توانید بر مخاطبتان تاثیرات مثبتی بگذارید که در نهایت در افزایش تعامل و فروش شما تاثیر دارد. مثلا اگر شما یک حوزه کاری را مشخص کنید مثل حوزه زیبایی و آرایشی بهتر است از رنگ هایی که بانوان ارتباط بیشتری با آن می گیرند مثل صورتی و بنفش و تُناژ هایی نزدیک به این رنگ ها استفاده کنید. در مورد مشاغل پزشکی در اینستاگرام هم باید از رنگ های ملایم سبز و آبی بیشتر استفاده کنید تا مخاطب آرامش داشته باشد.
از مقاله انتخاب رنگ برای تم اینستاگرام می توانید رنگ مناسب برای پیج کاری خودتان را پیدا کنید.
۲. توجه به تیتر نویسی در طراحی کاور پست اینستاگرام
در تیتر نویسی باید به این ۲ نکته حتما توجه کنید؛ محتوای تیتر و اندازه تیتر! شما باید دو برابر وقتی را که برای نوشتن محتوای اصلی می گذارید، صرف انتخاب تیتر مناسب و جذاب برای کاور پست کنید؛ چراکه تیتر پست شما اولین چیزی است که به چشم مخاطبتان می آید و وظیفه سنگین جذب مخاطب، بر عهده تیتر است.
نکته: درباره اندازه تیتر هم باید تاکید کنیم که به شدت از اندازه فونت خیلی بزرگ، همانند اندازه فونت خیلی کوچک، دوری کنید.
۳. توجه به فونت در طراحی کاور پست اینستاگرام
فونت یکی دیگر از عوامل تعیین کننده یک کاور پست خوب در جذب مخاطب اینستاگرام است. پیشنهاد می کنیم که در طراحی کاور پست اینستاگرام از فونت های عجیب و غریب و ناخوانا که زیاد جذاب نیستند و بسیار باریک یا کلفت هستند، به هیچ عنوان استفاده نکنید. اگر وارد اکسپلور شوید می بینید که تقریبا بیش از ۹۵٪ کاورهایی که در آن قرار دارند از فونت های ساده و خوانا استفاده کرده اند.
اما در ادامه ببینیم که چه نوع پست هایی در اینستاگرام وجود دارند.
انواع پست اینستاگرام
- طراحی پست تکی (از یک کاور تنها برای پست استفاده شده است.)
- طراحی پست اسلایدی (از یک کاور پست + اسلاید ها + کال تو اکشن استفاده شده)
- طراحی پست پازلی (مثل حالت اول است با این تفاوت که مجموعه ای از کاور پست ها یک تم گرافیکی کلی را تشکیل می دهد.)
اما ویژگی های کاور پست اینستاگرامی حرفه ای
- ساختار یکپارچه پیج
- محتوای یونیک (خاص و مفاوت از دیگران) و جذاب
- حاوی لوگو و رنگ سازمانی
- تم گرافیکی خاص و ظاهر منحصر به فرد
کلام پایانی
همانطور که در صحبت های قبلی گفتیم اهمیت طراحی کاور پست اینستاگرام در ورود شما به اکسپلور و جذب مخاطب بسیار تاثیر دارد. خودتان را جای کاربر بگذارید و ببینید که اگر وارد صفحه ای شوید و از نظر دیزاین زیبایی خاصی نبینید و رنگ و لعابش پست ها شما را جذب خود نکند آیا حاضر به دیدن محتوا و اسلاید های بعدی می شوید؟؟؟ قطعا پاسختان منفی است. پس به همین راحتی فهمیدیم که اولین گام برای حرکت در مسیر پیشرفت اینستاگرام و ورود به اکسپلور اینستاگرام داشتن یه دیزاین جذاب است که این کار با طراحی و انتخاب کاورهای زیبا برای پست ها میسر می شود.
دیدگاهتان را بنویسید