۷ عامل موثر در افزایش درآمد آنلاین شاپ اینستاگرامی کدامند؟
در این مقاله میخواهیم درباره درآمد آنلاین شاپ ها در اینستاگرام صحبت کنیم. شما هم حتما خیلی از فروش های نجومی در اینستاگرام توسط آنلاین شاپ های مختلف شنیده اید و سودهای زیادی که از فروش محصولات خود می برند. از درآمدهای میلیاردی ماهیانه و فروش های میلیونی در روز!
اما کدام اعداد واقعی هستند و همه آنلاین شاپ ها فروش های نجومی و میلیاردی دارند؟
و اگر این درآمدها واقعی هستند به چه طریق و روشی می توان به چنین درآمدهایی برسیم؟ با ما تا انتهای این ویدئو همراه باشید تا به جواب همه این سوال ها برسیم.
اینستاگرام محبوب ترین پلتفرم در بین کاربران ایرانی است. همین امر دلیل ورود خیلی ها به این فضای آنلاین بوده. اگر تا سال پیش خیلی از کسب و کارهای سنتی اعتقادی به فضای اینستاگرام نداشتند در سال جاری چاره ای جزء ورود به این فضا ندارند. بنابراین به دلیل اشتیاق بیشتر مردم ایران کسب درآمد از این فضا خیلی هم سخت نیست، فقط نیازمند صرف زمان برای پیشرفت و روش های افزایش درآمد است. اولین قدم برای راه اندازی و کسب درآمد از آنلاین شاپ های اینستاگرامی، انتخاب یک حوزه تخصصی در زمینه کاریتان است به شرط داشتن علاقه که اولین شرط موفقیت در هر کاری است.
در طول روز افراد زیادی برای خرید مایحتاج و وسیله مورد نظرشان از آنلاین شاپ ها بازدید می کنند. به واقع آنها برای اینکه محصول خود را پیدا کنند یا به سراغ برندهای محبوب و قوی می روند و یا از طُرُق مختلف اقدام به سرچ و جست و جو درباره مراکز خرید یا همان آنلاین شاپ ها می کنند. از دلایلی که می توان به افزایش علاقه مردم به خرید های اینترنتی اشاره کرد راحتی مراحل خرید و خارج نشدن از محل کار و زندگی اشاره کرد، چرا که افراد به دنبال راحتی بیشتر هستند. در حال حاضر بخش عظیمی از خریدها از فروشگاه های اینترنتی انجام می شود مخصوصا فروشگاه های اینستاگرامی. امروزه اکثر نیازهای روزمره را هم می توان از طریق فروشگاه های اینترنتی سفارش داد.
عوامل مهم و تاثیرگذار در افزایش میزان فروش آنلاین شاپ ها
- صرف زمان
- تعدا فالوورهای پیج
- ارائه تخفیف در زمان مناسبت ها
- حوزه کسب و کاری آنلاین شاپ
- تولید محتوای مستمر
- داشتن سایت فروشگاهی
- فعالیت در شبکه های اجتماعی دیگر
همانطور که در فروشگاه های حضوری در بازار و پاساژها عواملی مانند مکان فروشگاه، بزرگی فروشگاه، محصول و… در افزایش درآمد آن فروشگاه تاثیرگذار است، در فروشگاه های اینترنتی نیز عواملی در افزایش یا کاهش درآمد آنلاین شاپ ها تاثیرگذار است.
برای درآمد ماهیانه یک آنلاین شاپ در هر حوزه ای که فعالیت می کند نمی شود عدد بخصوصی را تعیین کرد. چون وضعیت بازار در فصل های مختلف با توجه به شرایط متغیر زیادی که وجود دارد متفاوت است. اما به طور کلی در این پست آموزشی برایتان خواهیم گفت که چه عواملی باعث افزایش فروش آنلاین شاپ های اینستاگرامی می شود.
۱. صرف زمان برای افزایش درآمد آنلاین شاپ اینستاگرامی
به هر اندازه زمان بیشتری برای کسب و کار خود در فضای آنلاین بگذارید و فوکستان روی فروشگاه اینترنتی تان باشد قطعا نتیجه بهتری خواهید گرفت. تمامی آنلاین شاپ ها که به درآمدهای بالایی رسیده اند، از ابتدای مسیر یک برنامه مشخص و مداوم برای فروش محصولات خود داشته اند. صاحبان پیج ها هر روز از کسب و کار خود پست و استوری های جدیدی در مورد محصولاتشان آپلود می کنند. سعی می کنند محصولات خود را بروز رسانی کنند و با مخاطب های خود از طریق دایرکت یا راه های ارتباطی ثانویه در تماس و گفتگو باشند.
اگر آنلاین شاپ اینستاگرام خود را به عنوان شغل دوم انتخاب کرده اید، بهتر است برای مدیریت پیج اینستاگرامی خود یک فرد باتجربه یا ادمین را استخدام کنید که هم نسبت به تولید محتوا پست و استوری ها اقداماتی انجام دهد و هم بتواند به سوال های مشتریان با شکیبایی و البته با توانایی و تسلط بالا جواب دهد.
نکته: بی پاسخ گذاشتن پیام ها و پاسخوگویی به آن ها بعد از زمان های طولانی باعث ریزش مشتری های شما و کاهش سودهایتان می شود.
۲. تعداد فالوورهای پیج اینستاگرام در افزایش درآمد
یکی از مهمترین عوامل اصلی در میزان افزایش درآمد از آنلاین شاپ ها در اینستاگرام تعداد فالوورهای پیج است. هرچه مخاطبان واقعی تر و بیشتری داشته باشید و میزان تعامل پیج فروشگاهیتان با فالوورها بیشتر باشد اعتماد آن ها به شما بیشتر شده و همین امر باعث خرید آن ها خواهد شد. حالا فرق نمی کتد که در چه حوزه ای فعالیت می کنید، چه محصولات فیزیکی مثل لباس و پوشاک بفروشید یا محصولات آموزشی یا اصلا خدمات ارائه دهید مثل پیج های دندان پزشکی و سلامت. مخاطبانی که شما را دوست دارند از شما به راحتی و با اطمینان کامل خرید می کنند حتی اگر محصول شما گران تر هم از سایر رقبا و هم صنف هایتان باشد.
نکته: برای خرید از فروشگاه های آنلاین اینستاگرامی به رضایت مشتری در بخش هایلایت ها هم توجه کنید.
۳. ارائه تخفیف در زمان مناسبت ها
یکی از موثرترین عوامل ایجاد محبوبیت برند شما در بین کاربران و همچنین راهی که بتوان فروش بیشتری از محصولات خود داشت ارائه تخفیف در زمان مناسبت های مختلف و رویدادهای تقویم سالیانه است که در نزد کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است. تقریبا همه آنلاین شاپ ها مخصوصا فروشگاه های اینترنتی که در اینستاگرام فعالیت دارند چون فروش های هیجانی بیشتری دارند به مناسب های مختلف روی محصولاتشان تخفیف می گذارند.
آنلاین شاپها با برگزاری مسابقه های مختلف به عنوان جایزه به مشتریان خود تخفیف داده یا هدیه ای به آن ها تعلق می گیرد. به طور کلی تخفیف یکی از کارهایی است که برای کسب و کارها، مشتری جدید آورده و باعث خرید بیشتر از فروشگاه های اینترنتی میشود.
۴. حوزه کسب و کاری آنلاین شاپ اینستاگرامی
عامل مهم دیگری که باعث فروش بیشتر شما در فضای آنلاین خواهد شد نوع کسب و کار است. احتمالا خودتان می دانید که یکسری از کسب و کارها مخاطبان بیشتری دارند و محصولات آن ها فروش بیشتری پیدا می کند. مثلا حوزه مد و لباس، لوازم آرایشی و میکاپ برای خانم ها، لوازم جانبی و قاب موبایل، محصولات سلامتی و پوستی فروش بیشتری در بین مردم دارند تا مثلا خرید کوله پشتی کوهستانی، خرید مبلمان خانگی و هزارها محصول دیگر.
قطعا چنین پیج هایی که اقدام به راه اندازی یک آنلاین شاپ می کنند راه سخت تر و طولانی تری نسبت به آنلاین شاپ هایی با محصولات روتین تر دارند تا به موفقیت برسند و فروش خوبی داشته باشند.
در مجموع هرچه در حوزه ای که انتخاب کرده اید و فعالیت می کنید تقاضای بیشتری از سمت مخاطب باشد، احتمال خرید محصول افزایش پیدا می کند و فروش بیشتری خواهید داشت. با کمی سرچ در اینترنت و فروشگاه های اینترنتی مثل دیجی کالا، ایمالز و ترب به راحتی می توانید محصولات و کالاهای پرفروش را بین کاربران بشناسید.
۵. تولید محتوای مستمربرای فروش بیشتر آنلاین شاپ اینستاگرام
به انتخاب خیلی هایی که در اینستاگرام به موفقیت رسیده اند، استمرار اصلی ترین کلید موفقیت و کسب درآمد بوده است. شما با تولید محتواهای خوب برای پست ها و استوری های روزانه به مخاطبانتان یادآوری می کنید که فعالیت دارید و به کارتان هویت می بخشید. برای رسیدن به یک فروش ایده آل، کافی است با داشتن استراتژی مناسب برای تولید محتوا کاربران زیادی جذب پیج خود کرده و آن ها را تبدیل به فالوور واقعی کنید.
اینستاگرام هم برای رسیدن شما به موفقیت کمک خواهد کرد. در بخش تنظیمات صفحه بیزینسی شما نشان خواهد داد که محبوب ترین محتوای شما کدام است! در چه ساعاتی پست و استوری بگذارید مخاطبان بیشتری آن ها را می بینند.
همچنین می توانید از امکاناتی مانند هشتگ، قسمت ریلز اینستاگرام برای محتوای ویدئویی و نظرسنجی استوری استفاده کنید تا با مخاطب هایتان ارتباط بیشتری داشته باشید.
نکته ای که این وسط بسیار مهم است تولید محتوای صادقانه و بدون نقص برای آنلاین شاپ هاست. توضیحاتی که می خواهید برای محصولاتتان بنویسید را عین واقعیت قید کنید و از توضیحات اضافه و بزرگنمایی کردن محصولتان پرهیز کنید. به هنگام عکاسی از محصول دقت داشته باشید تا رنگ محصول دقیقا همان چیزی باشد که هست و در زمان آپلود عکس در اینستاگرام هم از اعمال فیلتر خودداری کنید.
نکته: یکسری افراد در نرم افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ و یا با استفاده از پریست و فیلترهای اینستاگرامی رنگ متفاوت تری را برای محصولاتی که عکسبرداری کرده اند درست می کنند که این کار اشتباه است. خریدار محصول دوست دارد محصولی که بعد از خرید به دستش می رسد دقیقا همان چیزی باشد که در عکس به هنگام خرید از آنلاین شاپ دیده است.
هرچه توضیحات بهتر و کامل تری ارائه دهید، بازخورد و واکنش بیشتری از مخاطب هایتان دریافت می کنید. اصولا آنلاین شاپ هایی که فقط اسم محصول و قیمت را در پست ها و استوری ها می نویسند کامنت کمتری از سوی مخاطب ها دریافت می کنند. در ضمن سعی کنید برای محتواهای خود از عکس ها و ویدئوهای با کیفیت تر استفاده کنید. مخاطبان دوست دارند محتواهای باکیفیت تری را در پست و استوری ها ببینند.
۶. داشتن سایت فروشگاهی برای افزایش فروش آنلاین شاپ ها
فروش در دایرکت و پاسخگویی به مشتریان در کامنت ها به دلیل حجم بالای درخواست ها بسیار سخت و زمان بر است، بویژه برای پیج هایی که فالوورهای زیادی دارند عملا این کار غیرممکن است و نیاز به تعداد زیادی ادمین دارند که مرتب در طول روز بتوانند پاسخ مشتریان را بدهند.
در واقع داشتن یک سایت فروشگاهی برای آنلاین شاپ ها باعث خواهد شد که روند خرید محصول هم آسان تر شود و به نحوی پرداخت ها صورت تر انجام گیرد.
یکی دیگر از دلایل مهم استفاده آنلاین شاپ های اینستاگرامی از سایت برای فروش محصولات خود در واقع اطمینانی است که مشتریان به سایت های فروشگاهی بیشتر دارند. خیلی ها هستند که هنوز به آنلاین شاپ ها در اینستاگرام کمتر اطمینان می کنند.
نکته: داشتن اینماد الکترونیکی و سامانه های خرید آنلاین هم اطمینان بیشتری را برای سایت فروشگاهی رقم خواهد زد. اما شاید یکی از دغدغه های صاحبان پیج ها سخت بودن طراحی سایت برای محصولاتشان باشد. در واقع با وجود امکانات جدیدی که وجود دارند مثل طراحی سایت با وردپرس و سایت سازهای فروشگاهی این مشکل هم حل شده است.
امکان ایجاد دسته بندی برای محصول، رنگ بندی محصولات، مشخص کردن سایز و مشخصات محصول، اتصال به شبکه های اجتماعی دیگر و خیلی آپشن های دیگر از ویژگی های سایت های فروشگاهی است.
۷. فعالیت در شبکه های اجتماعی دیگر برای افزایش فروش پیج اینستاگرام
شاید شما کسب و کار اینترنتی خود را از اینستاگرام آغاز کرده باشید، اما همیشه به خاطر داشته باشید که اینستاگرام یکی از بسترهای عالی برای جذب مشتری است ولی کافی نیست. بنابراین بهتر است از دیگر شبکه های اجتماعی نیز برای معرفی کسب و کارتان و همچنین افزایش فروش استفاده کنید. خودتان را به اینستاگرام محدود نکنید، ممکن است یک دسته از مشتریان شما در شبکه های اجتماعی دیگر مثل توییتر، لینکدین، تلگرام و… فعالیت بیشتری داشته باشند. پس از تمام کانال های بازاریابی خود استفاده کنید تا افراد بیشتری برندتان را بشناسند.
نتیجه گیری:
در مطالب بالا سعی کردیم مجموعه ای از عواملی که باعث خواهد شد فروش محصولات و خدمات، فارغ از هر نوع محصولی که یک پیج اینستاگرامی می تواند داشته باشد افزایش پیدا کند را برایتان شرح دهیم. به واقع مجموعه تولید محتوا گرافیکی روپیک سعی دارد تا با افزایش اطلاعات شما در زمینه تولید محتوا در بستر اینستاگرام، شما را از قدرت این شبکه اجتماعی آگاه کند. یکی از کانال های ارتباطی که امروزه اکثر ایرانیان از آن استفاده می کنند این پلتفرم است. شما فارغ از اینکه چه نوع کسب و کاری دارید می توانید شغل و حرفه خود را به اینستاگرام منتقل کنید و با راه های درست و اصولی تولید محتوا در این فضا فروش بیشتری را برای محصولات خود رقم بزنید. چه پیج هایی نبودند که فروش آنلاین آن ها از فروش های حضوری بیشتر نشده و کلا بخش حضوری و فیزیکی را تعطیل کرده و با تمرکز بیشتر روی آنلاین شاپ خود، با تولید محتوای خوب بر میزان فروش خود افزوده اند.
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.