۳ روش کلی درآمدزایی پیج های اینستاگرامی
میخواهیم به این مطلب برسیم که پیج های اینستاگرام از چند طریق می توانند کسب درآمد داشته باشند؟
بحث اینستاگرام چند سالی است که در بین ما ایرانیان و به ویژه صاحبان کسب و کار بسیار داغ می باشد و کمتر کسی وجود دارد که در این فضا فعالیت نداشته باشد، حالا به عنوان کسی که از اینستاگرام کسب درآمد می کند و یک فروشگاه دارد و یا کسی که از این پلتفرم به عنوان یک وسیله سرگرمی و برای اوقات فراغت استفاده می کند. حالا این سوال برای کسانی که می خواهند از جنبه کسب درآمد به این شبکه اجتماعی نگاه کنند پیش می آید که چه راه هایی برای بدست آوردن پول از این پلتفرم وجود دارد؟ یعنی من نوعی که می خواهم وارد این بستر شوم از چند راه می توانم درآمد داشته باشم؟ در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد.
روش های درآمدزایی پیج اینستاگرام
کسب و کارهای زیادی در اینستاگرام وجود دارند. یعنی از وکیل و آژانس های مسافرتی و پزشکی گرفته تا خرده فروش های محصولات فیزیکی و یا حتی فروشنده های مواد غذایی و رستوران دارها. همه در این فضا برای ارائه خدمات خود و فروش محصولاتشان در این فضا در حال فعالیت هستند.
اما افرادی که در اینستاگرام پیج بیزینسی دارند به طور کلی می توانند از طُرق زیر کسب درآمد کنند:
- دسته ای که محصولات فیزیکی می فروشند.
- دسته ای که خدمات خاصی به کاربران خود ارائه می دهند.
- و یا کسانی که از طریق تبلیغات کسب درآمد کنند.
در ادامه درباره هر یک از موارد به صورت مختصر توضیحاتی برای شما علاقه مندان ارائه می کنیم.
۱. فروشنده های محصولات فیزیکی
سهم عمده پیج های کاری در اینستاگرام مربوط به پیج هایی است که محصولات فیزیکی می فروشند. شاید در بازار سنتی هم همین امر حکم فرما باشد. وقتی شما از یک خیابان در شهر عبور می کنید در آن راستا به مغازه هایی بر می خورید مثل سوپرمارکت، فروش خشکبار، فروشگاه لوازم الکترونیکی، فروشگاه لباس و پوشاک و شاید ده ها فروشگاه بیشتر و شاید در این بین هم یک خیاطی مردانه و آرایشگاه زنانه هم ببینید ولی قطعا تعدادشان از فروشگاه های محصولات فیزیکی بسیار کمتر است.
به واقع در بازار آنلاین و اینترنتی هم به این شکل است. شما بیش از آنکه یک پیج خدمات زیبایی زنانه ببینید به فروشگاه های فروش لباس و پوشاک زنانه و شال و روسری بر می خورید.
این فروشگاه ها که لوازم فیزیکی می فروشند یا یک مغازه و مکان حضوری داشته اند و وارد بازار آنلاین اینستاگرام شده اند و یا تنها فقط آنلاین محصولات خود را می فروشند و دارای مکان خاصی برای خرید های حضوری نیستند. خیلی از پیج های فروشگاهی در اینستاگرام در حال حاضر این وضعیت را دارند.
تعداد این فروشگاه ها همانطور که گفتیم در اینستاگرام بسیار زیاد است یعنی رقبا زیاد هستند ولی بدانید که همیشه پیج هایی موفق تر هستند که اولا بهترین کیفیت محصول را داشته باشند و قیمت مناسب تری داشته باشند نسبت به رقبا. دقت کنید قیمت مناسب نه خیلی ارزان. سعی کنید همیشه محصولاتی که برای فروش در نظر می گیرید از کیفیت و دوام خوبی برخوردار باشد. رضایت مشتری از همه چیز مهم تر است و به قول قدیمی ها: مشتری، مشتری میارد. کافی است مشتریان از کیفیت و برخورد شما رضایت کافی را داشته باشند، همین برای بقا و پیشرفت شما کافی است.
۲. ارائه خدمات به مشتریان (کارهای خدماتی)
دسته دوم مربوط به پیج های خدماتی است. یعنی پیج هایی در اینستاگرام که محصول نمی فروشند. پیج هایی مثل پیج های زیبایی، میکاپ آرتیست ها، پیج های سلامت و پزشکی، پیج های عکاسی و آتلیه ها و خیلی شغل های دیگر به طور مستقیم محصولی نمی فروشند ولی از طریق محتواهای آموزشی که برای فالوورهای خود تهیه می کنند به روش های مختلف آن ها را ترغیب می کنند که از خدماتشان استفاده کنند. این پیج ها هم تقریبا بخش عمده ای از فضای اینستاگرام را به خود اختصاص دادهاند.
برای اینکه بتوانید در چنین حوزه هایی خوب ظاهر شوید و پیشرفت کنید باید حواستان به محتوایی که می سازید باشد. محتواهای پست و استوری شما باید کاملا آموزنده و قابل فهم باشد و از طرفی نباید جنبه تبلیغاتی و اغراق گونه باشد.
دقت داشته باشید صداقت بهترین چیز است.
۳. درآمد زایی از طریق تبلیغات
روش سوم کسب درآمد از اینستاگرام که می خواهیم از آن صحبت کنیم کسب درآمد از طریق تبلیغات برای پیج های مختلف در اینستاگرام است. هرچه به جلوتر می رویم تعداد بلاگرهای اینستاگرامی بیشتر می شود و تقریبا در تمامی شاخه های کسب و کار بلاگرهایی داریم که به صورت کاملا تخصصی و نیچ کار می کنند.
حالا به چه صورت این افراد کسب درآمد می کنند؟
کسانی که تازه فعالیت خود را شروع می کنند و وارد فضای اینستا شده اند برای اینکه بهتر دیده شوند و شاید بر تعداد فالوورهایشان افزوده شود راه های مختلفی را امتحان می کنند. یکی از این راه ها سپردن تبلیغات به کسانی است که در اینستاگرام یک پیج پر بازدید با فالوور بالا دارند. این افراد در واقع با سپردن تبلیغات کسب و کار خود به این دسته از افراد سعی می کنند فروش بیشتری داشته باشند. این افراد هم با تبلیغاتی که در پست و استوری های پیج خود انجام می دهند محصول شما را به فالوورهای خود معرفی می کنند.
در مجموع صحبت هایی که در بالا انجام دادیم و روش های مختلف درآمدزایی را برایتان عنوان کردیم تا شما با کمی شناخت بیشتر وارد فضای اینستاگرام شوید و در آن دسته ای که دوست دارید مشغول فعالیت شوید. مهم نیست که کدام دسته از موارد بالا را برای کسب درآمد انجام دهید، مهم این است که آنچه را انجام می دهید دوست داشته باشید. علاقه شرط ماندگاری و فعالیت مستمر برای هر کسی است.
برای کسانی که می خواهند در ابتدای کار فعالیت کنند شاید این سوال در ذهنشان تداعی شود که در کدام شاخه و دسته درآمدزایی فعالیت کنیم که درآمد بیشتری داشته باشیم؟
نتیجه گیری مجموعه روپیک اینطور بوده که همه شاخه های کسب و کار در اینستاگرام درآمدزا هستند. حتما کسانی بخواهند در این مسیر شما را از ادامه مسیر منصرف کنند که فروش محصول بدرد نمی خورد و یا از تبلیغات مگر چقدر پول در می آید، این همه در این فضا کار می کنند و رقابت شدید است. شما به هیچ وجه نباید از این کار منصرف شوید مگر در هر کدام از شاخه ها نیستند افرادی که در زمینه شغلی خود معروف هستند و راه های درآمدزایی خاص خود را دارند؟ کافی است که بخواهید شروع کنید.
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.