نکات مهم برای جذابیت کاور پست اینستاگرام
پرمخاطب ترین پلتفرم این روزها قطعا اینستاگرام هست و به نحوی در میان افراد جامعه در تمام سنین نفوذ کرده که شاید ترک کردن آن مثل گرفتن مواد مخدر از یک معتاد باشد. شاید باورتان نشود ولی خیلی از کاربران اینستاگرام در کشور ما بالغ بر ۷، ۸ ساعت و گاهی بیشتر وقت خود را در طول روز به این پلتفرم اختصاص می دهند. ناگفته نماند که البته محل خوبی برای کسب درآمد برای مشاغل مختلف هم هست و چه افرادی که از طریق این شبکه اجتماعی آنلاین محصولات خود را به کاربران و فالوورهای خود می فروشند. پیج هایی هستند که حتی جایگاه ثابتی در شهر ندارند و دفتر یا مغازه ای اجاره نکردن ولی از طریق فروش محصولات خود پول خوبی در می آورند.
هر چه جلوتر می رویم فعالیت در این فضا سخت تر و پر رقابت تر می شود چراکه خیلی از افراد وارد این شبکه می شوند تا بتوانند بر فروش محصولات خودشان بیافزایند. برای موفق شدن و تبدیل شدن به یک پیج خوب و پرفروش باید محتوای ارزشمندی تولید کنید چه برای قسمت پست ها و چه استوری هایی که در طول روز منتشر می کنید. این شرط جذب فالوور می باشد.
تا مخاطب شما نبیند و حس نکند که محتوای پیج شما برایش مفید است و ارزشی منتقل می کند شما را فالو نخواهد کرد.
حالا محتوایی که تولید می کنید باید علاوه بر عمق محتوایی و ارزشی که برای مخاطب داشته باشد در فرم خوبی منتشر شود. یعنی باید طراحی کاور محتوا به حدی خوب، جذاب و از نظر گرافیکی زیبا باشد که به دل بشیند و مخاطب را جذب کند. شما برای طراحی کاور پست پیج اینستا خود ۳ راه دارید.
- یک متخصص گرفیک یا طراح استخدام کنید.
- خودتان طراحی کاور و پست هایتان را انجام دهید.
- از تمپلیت یا قالب آماده اینستاگرام استفاده کنید.
پس باید یکی از راه های بالا را انتخاب کنید تا بتوانید یک ظاهر خوب را برای پیج اینستاگرامیتان رقم بزنید. شاید خیلی ها عنوان کنند که محتوا مهم است نه دیزاین کردن آن، ولی خیلی از محتواها هستند که کاربر بدون دیدن و خواندن کامل آن، از محتوا بگذرد و آن را نادیده بگیرد. چطور می توانید یک فروشگاه لباس به روز از محصولات وارداتی و جذاب داشته باشید که همه به دنبال آن باشند ولی یک ویترین خوب نداشته باشید تا به مشتری نشان داده شود. چطور می خواهید محصولات خود را به مشتریانی که پشت ویترین مغازه می ایستند نشان دهید؟ شما باید برای معرفی محصولات خود حتما دیزاین جذابی داشته باشید. یعنی عامل موفقیت در فروش هر محصولی تقریبا همین عامل موثر است.
درباره طراحی کاور پست اینستاگرام چه می دانید؟
می خواهیم درباره کاور پست صحبت کنیم. یکی از مهمترین ارکان تشکیل دهنده پیج اینستاگرام خوب، داشتن کاور پست جذاب و کاربرپسند است. شاید خیلی از پیج های زرد و بی محتوا که مطالب و محتواهای ارزشمندی تولید نمی کنند را دیده باشید که کاور جذابی داشته باشند و با دیدن آن شما به عنوان یک کاربر گول خورده باشید و وارد آن پیج هم شده باشید ولی شرط می بندم به دنبال پیجی نمی روید که کاور درست و درمانی نداشته باشد و از طراحی گرافیکی خوبی برای کاور خودش استفاده نکرده باشد.
اما درست ترین روش این است که محتوای پست شما با طراحی گرافیکی که برای طراحی کاور در نظر می گیرید هماهنگی خوبی داشته باشد و موضوع کلی را که در پست قرار است منتشر شود در برگیرد.
علاوه بر اینکه کاور پست جذاب به پیج شما شخصیت و هویت می بخشد باعث می شود حرفه ای تر به نظر بیایید و این برای خود شما نیز بهتر است چراکه با داشتن یک ریتم مشخص در تولید محتوا راحت تر می توانید برای محتواسازی برنامه ریزی کنید و استفاده از تمپلیت مشخص به روند محتواسازی شما سرعت بیشتری می بخشد.
چرا کاور پست پیج اینستاگرام اهمیت زیادی دارد؟
کاور پست پیج اینستاگرام به نوعی چکیده ای از محتواهایی است که شما در پست های خود برای کاربران منتشر می کنید. کاور پست چکیده ای خلاصه شده از محتوایی که داخل اسلاید ها و یا پست ویدئویی است را شامل می شود. از سویی کاور پست ها یشما یک نوع تبلیغ رایگان به حساب می آيد چراکه در صورت خوب بودن محتوا و ارزشمندی آن و سایر فاکتورهای اینستاگرام شانس آن را دارد که وارد اکسپلور اینستاگرام شود و از این طریق بتواند فالوورهای زیادی بگیرد. به خاطر همی است که مدام در سایت ها و جاهای مختلف عنوان می شود که کاور جذابی داشته باشید تا مخاطبان زیادی به خود جذب کنید.
از این طریق تعدا بازدید پست های شما بالا خواهد رفت که یکی از فاکتورهای مهم برای جذب مخاطب و وارد شدن پست های بعدی شما به اکسپلور می باشد. فرقی نمی کند که چه مدل درآمدی از اینستاگرام دارید و از چه طریقی کسب درآمد می کنید، در صورت بالا رفتن تعداد ویو پست های شما می توانید شانس این را داشته باشید که محصولات و خدمات خود را به تعداد بیشتری در این فضا بفروشید و بر میزان سوددهی خود بیافزایید.
برای همین موضوع شما باید به کاور پست هایتان اهمیت زیادی بدهید و بر روی آنها هوشمندانه کار کنید. از جهات مختلف تیترها و عناوین را برری کنید و از سبک های طراحی مدرن و خلوت برای کار خود استفاه کنید. یادتان باشد همیشه زیبایی در سادگی است.
۴ نکته مهم در طراحی کاور پست اینستاگرام جذاب چیست؟
در ادامه این مطلب از سایت روپیک ۴ نکته بسیار مهم در رابطه با طراحی کاور پست اینستاگرام را مطرح میکنیم، که شما می توانید با رعایت این نکات یک کاور فوق العاده طراحی کنید. این نکات بسیار ساده اما کاربردی و در عین حال حیاتی هستند.
- از فونت خوانا و پرطرفدار استفاده کنید.
- از حداکثر سایز (ابعاد) پست اینستاگرام استفاده کنید.
- از زیر عنوان ها و فضای خالی در کاور خود نهایت استفاده را ببرید.
- از رنگ بندی و عکس های مناسب برای کاور خود استفاده کنید.
با ما در ادامه همراه باشید تا درباره جزئیات این موارد بالا بیشتر صحبت کنیم.
از فونت خوانا و پرطرفدار استفاده کنید.
مورد اول درباره فونت خوب است. دقیقا مثل یک جزوه درسی در دانشگاه ها که هر کسی خط بهتری داشته باشد طرفداران بیشتری برای آن که جزوه او را کپی بگیرند دارد. دقیقا برای کاور پست یک پیج در اینستاگرام هم این عامل صدق می کند. حالا درست است که شما به صورت دستی مطلبی را با خط خود نمی نویسید ولی از فونت های مشخصی برای نوشتن استفاده می کنید و این فونت ها هستند که باعث زیباتر شدن ظاهر یک متن می شوند. کافی است در گوگل مطلبی را سرچ کنید و وقتی سایتی را باز کنید که از فونت های خوبی برای تیترها و عناوین خود و متن های پاراگراف استفاده نکرده باشد به طور یقین از آن سایت خارج می شوید لااقل من و اطرافیانم که اینگونه هستند، چرا که خواندن محتوای آن به مراتب سخت و دشوار می شود. هرچه فونت نوشته شما خواناتر، جذاب تر و شکیل تر باشد، مخاطبان بیشتری نیز به سمت محتوا و پیج شما جذب می شوند. فونت مانند دست خطِ نوشته شما است و یکی از بخش های اصلی هر پست می باشد. فونت های زیادی وجود دارند ولی بیشتر آنها به کار ما نمی آیند. یعنی جذابیتی برای عناوین و تیتر ها ندارند و بدرد این کار نمی خورند.
فرقی نمی کند از چه نرم افزاری برای طراحی کاور پست اینستاگرام استفاده کنید باید بهترین فونتی که کاربر پسند تر باشد را برای محتوای خود انتخاب کنید.
نکته ۱: فونت های فانتزی و عجیب، در نظر اول جذاب به نظر می رسند ولی ممکن است که برای مخاطب خوشایند نباشند. پیشنهاد مجموعه ما این است که از آنها استفاده نکنید.
نکته۲: سعی کنید از یک و یا در نهایت از ۲ فونت در کاور پست خود استفاده کنید چرا که استفاده از تعداد زیادی فونت نوشته شما را زشت نشان می دهد. این موارد در رابطه با طراحی محتوای پست نیز صدق می کند.
فونت های رایگان زیادی وجود دارند که شما می توانید از آن ها در ابتدای کار خود استفاده کنید فونت های خوبی مثل فونت وزیر، شبنم، بی یکان، نازنین، سینما، لاله زار و خیلی فونت های دیگر که به راحتی از سطح وب و گوگل قابل دانلود هستند.
از حداکثر سایز (ابعاد) پست اینستاگرام استفاده کنید
وقتی شما از تمام سطح پست خود برای طراحی استفاده کنید باعث می شود مخاطب حواسش به پست های دیگران پرت نشود. کوچک کردن اندازه عکس و فونت نسبت به اندازه پست می تواند تاثیر زیادی در گذشتن مخاطب از پست شما را داشته باشد.
از زیر عنوان ها و فضای خالی در کاور خود نهایت استفاده را ببرید.
فقط به یک تیتر جذاب و دهن پر کن بسنده نکنید!
درباره کلیت موضوع پست خود در کاور پست توضیح دهید. این موضوع باعث می شود که مخاطب حس بهتری نسبت به محتوای شما و در نهایت پیجتان پیدا کند و به خواندن ادامه پست ترغیب شود.
در قسمت های خالی سعی کنید از آيدی پیج و یا لوگوی سازمانیتان استفاده کنید و آن را در فضایی قرار دهید که به راحتی و خوانایی دیده شود. برای مکان لوگو می توانید از فضاهای خالی در بالای پست در سمت چپ و راست استفاده کنید.
نکته: برای متن های زیر عنوان یا همان تیتر سعی کنی از وزن های پایین تر فونت تیتر استفاده کنید تا از خوانایی عنوانتان کاسته نشود.
از رنگ بندی و عکس های مناسب برای کاور خود استفاده کنید.
برسیم به مبحث رنگبندی و استفاده از تصاویر باکیفیت و مناسب در طراحی کاور پست اینستاگرام. اصل رنگ باعث می شود که مغز انسان به صورت ناخودآگاه جذب محتوا شود. عکس و تصویر بکار رفته در کاور پیج هم باعث می شود که چکیده ای از محتوای پست را به مخاطب ارائه دهد. برای همین موضوع سعی کنید که از عکس هایی با کیفیت بالا استفاده کنید. عکس های شما باید توجه مخاطب شما را جلب کند پس در هنگام طراحی خودتان را جای مخاطب بگذارید و ببینید آیا از این عکس و نوشته خوشتان می آید یا نه!
برای پیا کردن عکس از سایت هایی مثل Unsplash و Freepik می توانید استفاده کنید که تصاویر باکیفیت و رزولیشن بالا را به شما ارائه می دهند.
به عنوان یک نکته برای رنگ بندی، باید بگویم که از رنگ های بسیار تند و جیغ مانند به هیچ وجه استفاده نکنید و سعی کنید رنگ هایی که در طراحی استفاده می کنید با یکدیگر هارمونی داشته باشند و از طرفی با رنگ سازمانی و لوگوی شما همخوانی داشته باشد و رنگی اصلی که برای طراحی کاور پست خود استفاده می کنید با محتوای پیج شما و نوع کسب و کارتان هم ارتباط داشته باشد. برای مثال بیشتر پیج های پزشکی و سلامت از رنگ های سبز، آبی، سبز آبی و طیف های مشابه با رنگ های ملایم و لایت استفاده می کنند. شما پیج پزشکی را پیدا نمی کنید که مثلا از رنگ زرشکی، مشکی و یا قهوه ای برای طراحی کاور و اسلاید ها استفاده کرده باشد.
همچنین سعی کنید رنگ تیتر یا همان عنوانتان متنفاوت از رنگ بدنه اصلی کاورتان باشد تا بیشتر به چشم آید و به نوعی تضاد رنگی خوبی داشته باشد تا بیشتر در نظر مخاطب جلوه کند. برای مثال در عنوان عکس زیر چطور از رنگ قرمز به صورت متضاد با رنگ سفید استفاده کردیم.
نتیجه گیری:
با رعایت مواردی که در بالا گفتیم می توانید یک کاور پست خوب برای پیج اینستاگرامی کاریتان طراحی کنید. فرقی نمی کند از کدام یک از نرم افزارهای طراحی برای ساخت کاور پست اینستاگرام استفاده کرده باشید، مهم این است که بتوانید از اصول بالا پیروی کنید تا یک کاور جذاب و کاربر پسند بسازید. حالا می توانید از فتوشاپ برای این کار استفاده کنید که به نظر تیم ما بهترین گزینه است و یا از اپلیکیشن های موبایل مثل پیکسارت و اینشات بهره ببرید. برای موفقیت باید به اصول پایبند باشید.
دیدگاهتان را بنویسید