۷ راه موثر برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام
در این مقاله میخواهیم درباره چندین راه موثر در افزایش بازدید استوری اینستاگرام صحبت کنیم که با بهره بردن از آن ها بتوانید میزان ویو استوری خود را افزایش دهید.
اما قبل از آن به این سوالات پاسخ دهید که چقدر مقوله استوری اینستاگرام را جدی می گیرید؟
آیا از قدرت بی نهایت استوری باخبر هستید؟
استوری اینستاگرام ۸۰ برابر بیشتر از پست های عادی دیده می شود. خب این به نظرم یک دلیل بسیار قوی برای آن است که استوری ها را جدی بگیرید و برای اینکه استوری های باکیفیت تری تولید کنید تا روی مخاطبتان تاثیر مستقیم بذارید.
اما چرا استوری آنقدر محبوب شده که دیگر نمی توان آن را به عنوان یک ابزار قدرتمند نادیده گرفت؟
با ما تا ادامه این پست از وبلاگ روپیک همراهمان باشید.
استوری اینستاگرام یا همان Instagram Story چیست؟
استوری بمانند نامش در واقع روایت کننده یک داستان کوتاه است. یک داستان کوتاه چند ثانیه ای که به وسیله عکس ها و ویدئوهایی برای مخاطبان به نمایش در می آید و راوی یک مطلبی است.
استوری اینستاگرام تا بعد از ۲۴ ساعت از زمان انتشار در پیج شما باقی می ماند و بیننده ها می توانند تا زمانیکه استوری ها حذف نشده باشند آن را ببینند و به ترتیب به سراغ استوری های بعدی بروند. در واقع به نوعی استوری ها ثبت کننده وقایع لحظه ای هستند.
خیلی از افراد که در اینستاگرام به عنوان بلاگر در زمینه های مختلف مشغول فعالیت هستند در طول ۲۴ ساعت شبانه روز اقدام به گذاشتن استوری های متعدد از وقایع پیش آمده در طول روز برای خودشان و تعاملی که با افراد مختلف دارند می کنند و برای کارهای روزانه خود یک سناریو جذاب می سازند. خیلی از این افراد از این طریق توانسته اند که بر میزان فالوورهای خودشان بیافزایند و بین آن ها محبوب تر شوند.
استوری اینستاگرام دقیقاً برای زمان هایی ساخته شده که شما می خواهید تجربیات روزمره و اتفاق های لحظه ای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. اتفاق هایی که دوست دارید با دوستان یا مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. در واقع، استوری های اینستاگرام، داستان های جذاب و کوتاهی هستند که فالوورها دوست دارند ببینند.
پس تا اینجا دانستیم که استوری اینستاگرام چیست. اما چطور بتوانیم میزان بازدید استوری های خود را افزایش دهیم؟
راه های شگفت انگیز برای افزایش ویو استوری اینستاگرام
راه های زیادی برای افزایش بازدید استوری وجود دارد که البته ممکن است روی پیج های مختلف تاثیرات متفاوتی بگذارد و مقدار افزایش تعامل به نوع محتوا و زمان انتشار در کنار فاکتورهای دیگر بستگی داشته باشد.
اما در مجموع می توان راه های زیادی را مطرح کرد که بتوان به طور کلی روی بازدید و تعامل پیج های مختلف تاثیر خوبی بگذارد.
در این روزها که استوری ها خیلی بیشتر از پست ها و ریلزها دیده می شوند، پس باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا تعداد بازدید ها را افزایش داد. پس با هم با ادامه این مقاله از تیم محتوایی روپیک همراه باشیم تا ببینیم این رازهای اعجاب انگیز افزایش بازدید استوری برای پیج های اینستاگرامی چیست!
۱. هیچ وقت از هشتگ ها غافل نشوید
عنصر مهم هشتگ هم در پست ها وجود دارد و هم استوری ها. پس با توجه به نقشی که دارند نتیجه می گیریم از دید پلتفرم اینستاگرام بسیار مهم هستند.
وقتی کاربران در اینستاگرام هشتگ ها را سرچ می کنند، پیج هایی که در استوری های خود از هشتگ استفاده کرده اند هم نمایش داده می شوند. پس نباید قدرت هشتگ ها را برای افزایش دیده شدن نادیده گرفت. برای استوری های پیج کاریتان سعی کنید از هشتگ های پرطرفدار و البته هماهنگ با موضوع استوری خود استفاده کنید. به عنوان مثال ببینید فالوورها اکثرا به دنبال چه چیزهایی هستند و سرچ آن ها در چه مواردی بیشتر است!
برای مثال اگر یک فروشگاه آنلاین لباس و پوشاک بچه گانه دارید سعی کنید از هشتگ های پرکاربرد مثل #لباس_کودک #لباس_نوزاد و هشتگ هایی از این دست که بیشتر استفاده می شوند هم بهره ببرید. البته استفاده از هشتگ های تخصصی هم بسیار پرکاربرد خواهد بود. مثلا برای مثال بالا در زمینه فروش لباس کودک می توانید از هشتگ #لباس_کودک_با_کیفیت استفاده کنید که کمی محدوده انتخاب را کوچکتر و محدودتر می کند. پس هشتگ ها را دست کم نگیرید.
برای پیدا کردن درک بهتر از هشتگ ها مقاله رازها و ترفند های هشتگ گذاری در اینستاگرام را بخوانید.
۲. پیج های دیگر و برندها را منشن کنید
برقراری تعامل از شرط های مهم ماندگاری و پیشرفت در اینستاگرام است. یعنی شما تا زمانی به کسی یک امتیاز ندهید امتیازی هم دریافت نمی کنید. اگر در همایش جمعی شرکت کرده اید و یا با کسی مراوده مالی و یا محتوایی دارید حتما آن را در استوری خود منشن یا تگ کنید. این کار باعث بالا رفتن استوری ها و تعامل افراد خواهد شد. هم اینکه به احتمال زیاد، آن برند استوری شما را در پیج خودش منتشر می کند و از این طریق می توانید تا حدود زیادی مخاطب های آن پیج را هم به پیج خود علاقه مند کنید و از این طریق بتوانید بر میزان فالوورهای خود بیافزایید. پیشنهاد میکنم این روش را حتما امتحان کنید.
مثلا یکی دو سال قبل روی یک پیج لباس مردانه کار می کردیم که محتواهای آموزشی برای مخاطبان خود قرار می داد. به راحتی کمتر از مدت ۵ ماه فقط با استفاده از این تکنیک توانستیم بیش از ۸۰۰۰ فالوور بدست بیاوریم. بدون هیچ تبلیغات و روش های دیگر تنها با تولید محتوا و منشن کردن همکارها.
۳. استفاده از لوکیشن ها برای افزایش بازدید استوری
یکی از راه های خوب که این روزها استفاده می شود تا میزان بازدید استوری ها افزایش پیدا کند مشخص کردن لوکیشن است. در واقع در چنین حالتی استوری های شما برای کسانی که در آن منطقه هستند به نمایش در می آید. بنابراین اگر استوری شما مربوط به لوکیشن خاصی است حتما آن را در استوری خود مشخص کنید.
اگر هم مربوط نیست، سعی کنید از لوکیشن های مختلف برای افزایش بازدید استوری های پیج خود کمک بگیرید. برای اضافه کردن لوکیشن وارد بخش استیکرها و گزینه LOCATION شوید. بعد هم منطقه مورد نظرتان را سرچ کنید و آن را انتخاب کنید. به همین راحتی می توانید راهی بسازید که میزان بازدید استوری هایتان بیشتر شود.
استفاده از لوکیشن ها مخصوصا برای پیج های رستورانی و غذاخوری، کافی شاپ ها و فست فود ها و البته سالن های زیبایی، آرایشی و شاخه های مختلف میکاپ خانم ها بسیار حیاتی و مثمر ثمر خواهد بود.
۴. استوری گذاشتن در زمان مناسب
حتما شاید خیلی از آموزش دهنده های اینستاگرام شنیده اید که در زمان مناسب استوری بگذارید!
اما این زمان مهم کی هست؟
اگر بخواهیم به طو کلی به این سوال شما در این پاراگراف پاسخ دهیم این است زمانی را باید برای استوری گذاشتن انتخاب کنید که فالوورها فعال تر باشند تا تاثیرگذاری استوری شما بیشتر شود.
برای اینکه میزان تاثیرگذاری شما در زمان استوری گذاری روی مخاطبانتان بیشتر شود باید بدانید که فالوورها چه زمان هایی بیشتر اینستاگرامشان را چک می کنند. برای این کار می توانید از قسمت insight در بخش تنظیمات پیج بیزینسی خود این موارد را بیشتر مورد بررسی قرار دهید.
مثلا افراد بین ساعت های ۱۳ ظهر تا ۱۵ و از ساعت ۱۹ عصر تا ۲۳ شب بیشتر درگیر اینستاگرام هستند و آن هم در واقع تایم های آزادی هست که کاربران در چنین ساعتی دارند.
۵. تشویق غیرمستقیم کاربران به دیدن استوری های بعدی
برای اینکه تاثیر بیشتری روی مخاطبان بذارید و آن ها را تشویق کنید که استوری های شما را دنبال کنند سوالات مختلفی بپرسید که آن ها را کنجکاو کند که استوری های بعدیتان را ببینند. برای مثال اگر یک پیج آشپزی دارید در استوری خود با طرح یک سوال از مخاطبان بخواهید که مثلا چه کسانی دوست دارند دستور پخت سیمیت که یک میان وعده غذای ترکی است را بدانند؟
از این طریق هم حس کنجکاوی افراد را بر می انگیزید و باعث می شوید که استوری های بعدیتان را ببینند. سناریو سازی از راه های افزایش فالوور و ماندگار کردن بیشتر آن ها در پیجتان است.
۶. استوری های سریالی و مداوم بگذارید
شما نمی توانید روزانه چندین پست بگذارید چرا که تهیه محتوا و طراحی کاور پست و اسلاید های پست و همچنین پیدا کردن یک موضوع خوب بسیار سخت و چالش برانگیز است ولی می توانید روزانه چندین استوری بگذارید. البته نباید در گذاشتن استوری ها هم بیش از اندازه زیاده روی کنید چراکه همیشه کیفیت مهم تر از کمیت است. بعضی ها فکر می کنند هر ۱۰ دقیقه باید یک استوری بگذارند و این واقعا مسخره است.
استوری های تکراری نگذارید و سعی کنید برای نمایش یک محتوا برای آن سناریو سازی کنید. درباره یک موضوع ۴ الی ۶ استوری سریالی بسازید. برای مثال اگر فروشگاه شال و روسری دارید از مراحل سفارشات تا بسته بندی و ارسال های روزانه می توانید استوری های سریالی خوبی بسازید.
۷. هایلایت کردن استوری برای افزایش بازدید
همانطور که در ابتدای این مطلب آموزشی از سایت روپیک گفتیم زمان استوری ها نهایت ۲۴ ساعت است. یعنی بر اساس تایم شبانه روزی. به محض اینکه شما یک استوری در پیج خود منتشر کنید دقیقا معادل ۲۴ ساعت یعنی ۱۴۴۰ دقیقه در پیج شما باقی مانده و سپس به طور خودکار از استوری های شما پاک می شود. اما راهی وجود دارد که بتوان استوری های مهم را در پیج برای همیشه نگه داشت؟
در جواب باید بگوییم بله.
روش اینکه استوری ها همیشه در پیج شما بمانند پست ها و ویدئوهای ریلز بماند در واقع هایلایت کردن آن هاست. با هایلایت کردن، استوری ها در صفحه اینستاگرام شما میمانند. بعد از آن هم تا ابد هرکسی وارد پیجتان شد، می تواند استوری ها را ببیند. هایلایت ها دقیقا زیر قسمت بیو پیجتان، دقیقا زیر کادر فالوو و اطلاعات تماس است و شما به تعداد زیاد می توانید هایلایت درست کنید.
اما چطور یک استوری را هایلایت کنم؟
استوری را که باز کنید، پایین صفحه سمت راست گزینه هایلایت کردن (Highlight) را می بینید. روی آن کلیک کنید و یک اسم و یک کاور برای آن انتخاب کنید. کاربرها هایلایت را در بالای پیجتان با اسم و کاورش می بینند. پس در انتخاب این دو گزینه خیلی دقت کنید.
نتیجه گیری روپیک:
در انتها سعی کنید برای افزایش بازدید استوری هایتان از استیکرهای تعاملی استفاده های بیشتری کنید، چراکه بنای اینستاگرام بر مبنای تعامل و مشارکت کاربران پایه ریزی شده. برای افزایش میزان ویو استوری هایتان فریب نخورید و سعی نکنید از راه های اشتباه و با استفاده از ربات ها اقدام به افزایش بازدید کنید. چرا که در اکثر مواقع این کار باعث مسدود شدن پیجتان می شود و به راحتی دسترسی شما به پیج اینستاگرامیتان قطع می شود.
در مجموع برای استوری گذاشتن، راه های بالا را حتما برای افزایش ویو لحاظ کنید و سعی کنید در کارهایتان خلاقیت داشته باشید. خلاق بودن یعنی ارائه یک چیز متفاوت نسبت به دیگران و این باعث وجه تمایزتان نسبت به رقبا و سایر پیج های اینستاگرامی می شود. البته نباید در جمع آوری مطلب برای استوری ها وسواس زیادی به خرج دهید. شروع کنید و به مرور بهتر می شوید.
داشتن یک پلن برنامه ریزی شده برای اینکه بتوانید استوری های خوبی بسازید از مهمترین اهدافی است که شما می توانید برای خود در جهت موفقیت در اینستاگرام برنامه ریزی کنید.
در انتهای مقاله ۷ راه موثر برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام از شما عزیزان که با در وبلاگ روپیک همراه بودید تشکر می کنیم و امیدوارم هستیم که از راه هایی که برایتان قرار دادیم در جهت افزایش بازدید استوری های پیج کاریتان بهره ببرید.
دیدگاهتان را بنویسید