چگونه یک تم اینستاگرام جذاب بسازیم؟
در وبلاگ سایت خودمان زیاد از اهمیت طراحی پست و استوری برای پیج های اینستاگرامی گفتیم ولی اینکه مدام می گوییم برای دیزاین پیج خود اهمیت قائل شوید واقعا مهم است؟
در کل باید بگوییم بله اهمیت دارد آن هم خیلی زیاد! چراکه داشتن یک پیج اینستاگرام هویت و یک بیو کاری از فرد مورد نظر بوده که این می تواند برای کسب و کارها هم صادق باشد.
یکی از استراتژی های بازاریابی در فضای اینستاگرام، طراحی جذاب پیج برای زیباتر دیده شدن است. اگر بحث استراتژی را هم کنار بگذاریم در مجموع ظاهر زیبا برای پیج اینستاگرام تاثیر چشمگیری در جذب مخاطب خواهد داشت. شما با طراحی حرفه ای برای پست ها و همچنین استوری و سایر المان های گرافیکی پیج، می توانید دنبال کنندگان خیلی بیشتری را جذب کنید.
اما چطور یک تم جذاب برای پیج اینستاگرام خود بسازیم؟
مراحل ساخت تم اینستاگرام جذاب
اما می خواهیم به این بپردازیم که چطور یک تم جذاب بسازیم؟
شما با وقت گذاشتن روی طراحی ظاهری برای پیج خود خواهید توانست که کاربران بیشتری را جذب کرده و از این طریق در پیشرفت کسب و کار خود قدم موثرتری بردارید. در ادامه نحوه طراحی پیج اینستاگرام یا Instagram Page Design را توضیح می دهیم تا یک ظاهر جذاب برای پیج اینستاگرام خود بسازید.
داشتن خلاقیت و ایده های جدید هم می تواند بر زیباتر شدن قالب ظاهری پیج شما تاثیر زیادی بگذارد و کارتان را متفاوت تر از دیگران کند.
در کل اگر یخواهیم مراحلی را که شما باید برای ساخت یک تم جذاب در اینستاگرام طی کنید را عنوان کنیم باید آن ها را به بخش زیر تقسیم کنیم.
- انتخاب یک پالت رنگی جذاب متناسب با کسب و کار
- داشتن فیلترها و افکت های منحصر به خودتان
- برنامه ریزی برای محتواسازی و انتشار آن
- استفاده از فونت های جذاب برای عنوان
- استفاده از عکس های با کیفیت برای کاور ها
انتخاب یک پالت رنگی جذاب متناسب با کسب و کار
انتخاب پالت مناسب!
یکی از ابتدایی ترین کارهایی که باید انجام دهید انتخاب یک طیف خاصی از رنگ هایی است که متناسب با نوع کسب و کاری که انجام می دهید باشد. یعنی بر اساس نوع کار و رنگ سازمانی باید رنگ مناسب را برای خود انتخاب کنید. برای مثال اگر صاحب یک پیج در زمینه گل و گیاه هستید بهتر است از رنگ های سبز و سفید استفاده کنید تا رنگ قرمز و بنفش. دلیل انتخاب این رنگ برای این نوع کسب و کار بر می گردد به روانشناسی رنگ ها که در جذب مخاطب بسیار تاثیر دارد.
یا مثلا فرض کنید تم کاری شما یک تم کاری رنگی و پر از رنگ های بنفش و زرد و این دسته از رنگ هاست و یک تم چندرنگی دارید. حالا اگر بخواهید یک تم سیاه و سفید را برای محتوای خود آماده کنید قطعا کاربر گیج خواهد شد که آیا این پیج شماست یا نه!
رنگ شما هویت شماست و برندتان را بولدتر و شناخته تر می کند. پس در انتخاب یک رنگ مناسب برای کسب و کارتان دقت کافی را خرج کنید.
برای انتخاب یک پالت مناسب می توانید از سایت های مختلفی که وجود دارند در سطح اینترنت استفاده کنید که کالیته ها و تناژهای رنگی به شما خواهند داد که با یکدیگر از لحاظ طراحی گرافیک هماهنگ هستند و شما در ابتدا می توانید به آن ها بیشتر اتکا کنید مثل سایت hcoolors.co و Color Designer که به شما کمک زیادی خواهد کرد.
داشتن فیلترها و افکت های منحصر به خودتان
استفاده از فیلتر و یا افکت های خاص می تواند برای شما مانند یک امضاء پای تمام نقاشی های شما باشد. پس می توانید از آن ها طوری در تمام پست های خود استفاده کنید که هر کسی آن پست را ببیند بدون اینکه به نام پیج نوجهی کند آن را بشناسد.
برای این کار می توانید از فیلترهای موجود در خود برنامه اینستاگرام هم استفاده کنید و یا فیلترهایی که به صورت رایگان در سطح وب برای دانلود وجود دارد بهره ببرید.
البته اگر با نرم افزار فتوشاپ آشنایی دارید می توانید با استفاده از گرادینت ها و تکنیک های زیادی که در این برنامه گرافیکی وجود دارد نسبت به ایجاد یک طیف خاص از نور و رنگ در این برنامه اقدام کنید که برای شما مانند یک امضاء کاری باشد.
پس در دومین بخش از طراحی یک تم اینستاگرام جذاب، به کار گیری فیلتری یکسان برای هر یک از پست ها و همچنین ویرایش مشابه می تواند تا حدودی سبک مختص به خودتان را در تم ها ایجاد کند.
برنامه ریزی برای محتواسازی و انتشار آن
داشتن برنامه ریزی در شروع هر کاری از مهمترین اصول موفقیت است که در ایجاد یک تم اینستاگرام نیز باید به کار گرفته شود.
قبل از اینکه انواع پست های مورد نظر خودتان را برای انتشار آماده کنید باید برای آن برنامه ریزی خاصی داشته باشید. از زمان انتشار گرفته تا حتی کپشنی که می خواهید برای آن بنویسید در زیباتر شدن ظاهر پیج شما تاثیر زیادی خواهد داشت.
اما باید توجه کنید که این روند را در قالب و تم پیج خود پیاده سازی کنید.
پست ها به مانند یک پازل در کنار هم قرار می گیرند تا جلوه ای برای ظاهر پیج شما بوجود بیاورند، پس به هنگام طراحی باید به این نکته توجه کنید در صفحه پروفایل شما چطور با هم هماهنگ می شوند!
قبل از انتشار محتواهای مبتنی بر عکس و یا فیلم را از هم جدا کنید، آن هایی که می خواهید تک اسلایدی بگذارید یا چند اسلایدی را از هم جدا کنید و برای همه آن ها یک برنامه یا پلنر مناسب داشته باشید. دقت کنید که در کنار هم قرار گرفتن رنگ ها چه شکلی به پیج شما خواهد داد. در مجموع یکی از ارکان اصلی موفقیت در طراحی یک تم جذاب دانستن این است که می خواهید چه سبکی از محتوا را در پیج خود پیاده کنید.
استفاده از فونت های جذاب برای عنوان
اگر تمام قسمت های بالا را به درستی انجام دهید ولی نتوانید در انتقال اصل داستان به مخاطب خوب عمل کنید در واقع بازنده داستان بوده اید چراکه تمامی این کارهایی که انجام داده اید بیهوده خواهد بود. برای آنکه بتوانید اصل داستان و محتوای خودتان را به مخاطب ارائه کنید باید در یک یا چند کلام اصل محتوای خود را انتقال دهید. این کار را شما باید به وسیله عنوان های جذابی که درست می کنید به وجود بیاورید. حالا شما اگر عنوان جذابتان را هم درست انتخاب کنید ولی از فونت خوبی برای این انتقال ایده به مخاطب بهره نبرید کارتان بیهوده بوده.
انتخاب عنوان درست در کنار فونت های جذاب یکی از بهترین راه ها برای رفتن به اکسپلور و همچنین گرفتن فالورهای هدفمند و رایگان است.
استفاده از عکس های باکیفیت و جذاب
اگر محتوای شما بر پایه عکس بنا شده یعنی برای اینکه کاور پست خود را طراحی کنید احتیاج دارید یک عکس را برای کاور استفاده کنید حتما از عکس های باکیفیت و البته مرتبط استفاده کنید. بهره بردن از عکس هایی که جذابیت دارند و دارای رنگ و لعاب خوبی هستند به جذب مخاطب کمک شایانی می کند.
مثلا اگر یک پیج فروشگاهی دارید و مانتو می فروشید از بهترین عکسی که از محصول مورد نظر دارید برای کاور پست استفاده کنید. به دلیل محتواهای زیادی که در فضا اینستاگرام وجود دارند و مخاطبان حوصله دیدن تمام اسلاید ها را ندارند به همین دلیل عکسی را برای کاور پست انتخاب کنید که بیشترین تاثیر را در دل مخاطب بگذارید.
البته شما باید در تمامی اسلاید های پست خود و همچنین در استوری ها از عکس های باکیفیت استفاده کنید و نباید این قاعده را زیر پا بگذارید.
نتیجه گیری:
برای این که بتوانید یک تم مناسب برای پیج کاری خود در اینستاگرام تهیه کنید باید تمامی مراحل بالا را با هم اجراء کنید و از هیچکدام غافل نشوید. کم بها دادن به یکی از آیتم ها و فوکوس بیشتر روی یکی از موارد باعث نامتوازن شدن تم پیج اینستاگرام شما خواهد شد. هر کدام از این مراحل را متعادل روی قالب اینستاگرام خود پیاده سازی و طراحی کنید تا بتوانید یک پیج محتوایی خوب و کاربر پسند داشته باشید. طراحی پیج اینستاگرام به دلیل داشتن جذابیت های بصری نظر کاربران را به سمت خود جذب می کند.
در شبکه اجتماعی اینستاگرام، داشتن یک تم طراحی شده قوی می تواند شانس دیده شدن شما را افزایش دهد و در اکسپلور نمای بهتری داشته باشید.پس برای داشتن یک تم اینستاگرام حذاب وقت بگذارید و طراحی خوبی انجام دهید.
دیدگاهتان را بنویسید