روش های طراحی کاور پست اینستاگرام
این مقاله از بلاگ روپیک متعلق به علاقه مندانی است که می خواهند برای خودشان یا برای صاحبان پیج های اینستاگرامی کاور پست جذاب طراحی کنند.
مبحث طراحی کاور پست های ویدئویی و یا محتواهای مبتنی بر عکس و متن جزء دغدغه های امروز صاحبان کسب و کار در اینستاگرام است که بتوانند شکل بهتری را به ظاهر پیج های خود بدهند تا از این راه کاربران بیشتری را بتوانند به سمت برند خود بکشانند و جذب کنند.
خیلی از صاحبان پیج های اینستاگرامی مشکل ساده بودن طرح برای کاور های پست پیجشان را دارند. آن ها دوست دارند کاورهای پست های پیجشان زیبا، چشم نواز و مخاطب پسند باشد و بتواند فالوور زیادی جذب کند. در کل این خواست کاربران است که به دنبال پیج های باکیفیت می گردند. فاکتورهای زیادی در بالا بودن کیفیت یک پیج در اینستاگرام تاثیر دارد. کاورهای جذاب، محتواهای یونیک و خاص پست و استوری، تعامل بالای صاحب پیج با فالوورها، استوری های مرتبط و مفید، فعال بودن همیشگی پیج و خیلی فاکتورهای دیگر که در کیفیت یک پیج تاثیر دارد. این عامل هاست که در کنار هم می تواند زمینه رشد و موفقیت یک پیج را رقم بزند.
همانطور که گفتیم داشتن کاورهای جذاب یکی از فاکتورهای مهم برای یک پیج اینستاگرامی است. کاور خوب و باکیفیت می تواند ظاهر یک پیج با طراحی های ساده برای کاور پست را دگرگون کند و سرنوشت دیگری برای پیج رقم بزند.
اما شاید با خود بپرسید خب چیکار کنیم که بتوانیم از این طرح های ساده برای کاور پست های خود خلاص شویم؟
روش های طراحی کاور پست اینستاگرام
در حالت کلی برای طراحی کاورهای پست ۳ راه وجود دارد. اولی سپردن مبحث طراحی برای کاور ها به گرافیست ها و یا ادمین های گرافیکی است که برای شما به صورت اختصاصی قالب های جذاب بر اساس هر محتوایی که می خواهید برای پست و یا استوری منتشر کنید طراحی کنند. یعنی برای مثال اگر قرار است فردا پست دیگری به غیر از پست امروز منتشر کنید گرافیست باید برای شما یک کاور پست دیگر طراحی کند که چنین کاری متحمل هزینه های زیاد از بابت طراحی و همچنین صرف وقت جهت رسیدن به یک طرح خوب است.
راه دوم این است که خودمان کار طراحی را انجام دهیم. ولی آیا همه ما که به عنوان صاحب یک پیج اینستاگرام هستیم می توانیم کار طراحی را انجام دهیم؟
قطعا خیر همه کسانی که یک پیج اینستاگرامی دارند توانایی خلق و ساخت یک طرح برای کاور پست های پیج خود را ندارند. پس راه چاره چیست؟
چنین افرادی که دوست دارند خودشان برای پست ها کاور بسازند باید در این زمینه آموزش ببینند. یعنی برای ساخت کاور پست اینستاگرام باید تخصص پیدا کنند تا این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. البته درست است که میزان هزینه را برای خود کاهش می دهند ولی باز هم از بابت صرف زمان دچار مشکل هستند. پس چیکار کنند که هم طرح خوبی طراحی کنند و هم هزینه ها را کاهش داده باشند و هم زمان را برای طراحی به حداقل برسانند؟؟؟
پیشنهاد مجموعه آموزشی روپیک را در ادامه این مطلب با هم بخوانیم.
راه سوم استفاده از یک مجموعه ای از طرح های گرافیکی ثابت و یکدست با یک تم رنگی خاص می باشد که فقط محتواها اعم از محتوای عکس، فیلم و یا متن در داخل آن قرار گیرد. به این تم های خاص قالب پست اینستاگرام گفته می شود.
قالب پست اینستاگرام مجموعه ای قالب های پست و استوری با یک تم گرافیکی خاص همراه با رنگ متناسب با لوگو و برند پیج اینستاگرامی مورد نظر است که در ساختار قالب ها استفاده می شود.
این قالب ها فواید زیادی دارد که همه دارندگان پیج های اینستاگرامی می توانند از آن ها براحتی استفاده کنند تا مشکل طراحی کاور برایشان حل شود. افزایش سرعت تولید محتوا و اینکه یک بار شما برای این قالب ها هزینه می کنید و تا مدت های زیادی می توانید از آن ها استفاده کنید از محاسن قالب های آماده اینستاگرام است.
ساختار این قالب ها به نحوی هست که دارای المان های یکدست با هارمونی رنگ متناسب با برند و فروشگاه مورد نظر می باشد و تمامی آیتم ها می تواند بر اساس نگاه صاحب کسب و کار تغییر کند. مجموعه ای از قالب های پست، استوری، کاور ریلز و هایلایت ها در کسب و کارهای مختلف که هم هزینه ها را کاهش می دهد، هم همیشه لازم نیست برای هر پست و استوری یک طراحی جداگانه داشته باشیم و هم زمان این طراحی ها به صفر می رسد.
حالا شاید با خود بپرسید که خب قرار بود از طرح های ساده خلاص شویم. چطور این کار را بکینم؟
قالب های آماده اینستاگرام توسط گرافیست ها و طراحان بر اساس نوع کسب و کارها شخصی سازی می شود و تمامی اصول گرافیکی در طراحی آن ها لحاظ می شود تا به راحتی در اختیار افراد جهت استفاده درست قرار بگیرد. همچنین تنوع در مدل های کسب و کاری به وفور یافت می شود و اگر از طرحی خوشتان نیامد یا با معیارهای برند شما سازگار نبود می توانید یا آن ها را معادل سازی کنید یا به دنبال یک قالب دیگر باشید. این قالب ها به دلیل اینکه به صورت فایل لایه باز هستند کاملا قابلیت ویرایش بر اساس نوع کسب و کار شما را دارند و از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد.
کاور پست اینستاگرام سایت روپیک
مجموعه گرافیکی سایت ما برای راحتی و افزایش سرعت تولید محتوا و اینکه صاحبان پیج دیگر دغدغه ای از بابت طراحی برای کاور پست های اینستاگرام خود نداشته باشند مجموعه ای از کاور های پست و همچنین قالب های استوری را بر حسب کسب و کارهای مختلفی که در اینستاگرام وجود دارند به صورت کاملا تفیکیک شده و در فرمت های فایل لایه باز psd مخصوص نرم افزار فتوشاپ و همچنین فایل های png مخصوص ادیت کردن با اپلیکیشن های موبایل آماده کرده و با مبلغ بسیار مناسب در اختیار همگان قرار می دهد.
مجموعه قالب های پست و استوری فروشگاهی، املاک، پزشکی و سلامت، تولید محتوا، روانشناسی، گردشگری و مسافرتی، ورزشی و خیلی از کسب و کارهای دیگر وجود دارند که از تعدادی قالب پست، استوری و قالب های png مخصوص موبایل تشکیل شده اند.
برای کسانی که دوست دارند از این قالب ها استفاده کنند ویدئویی از نحوه آموزش ویرایش قالب ها برایشان آماده کرده ایم.
نتیجه گیری:
مجموعه قالب های پست و استوری اینستاگرام سایت روپیک برای افزایش میزان سرعت تولید محتوا و کم کردن زمان برای طراحی هر پست و استوری، و همچنین کاهش میزان هزینه های استخدام گرافیست طراحی شده و شما می توانید با انتخاب هر کدام از این مدل قالب ها طرح های ساده قبلی را کنار بگذارید و از طرح های جذاب تر استفاده کنید. شما با این کار از طرح های ساده فاصله می گیرید و نمای بهتری را به پیج خود هدیه می دهید.
دیدگاهتان را بنویسید