بهترین هشتگ پیج فروشگاهی اینستاگرام
خیلی از پیج هایی که در اینستاگرام فعالیت می کنند جزء پیج های فروشگاهی هستند. یعنی محصولات فیزیکی برای فروش دارند. از فروش لباس های کودکان گرفته تا فروش قطعات لوازم خودرو و حتی ابزار یراق و صدها هزار محصول دیگر در اینستاگرام روزانه خرید و فروش می شود.
با توجه به تعداد بالای پیج های فروشگاهی در هر زمینه ای رقابت هم به مراتب افزایش پیدا می کند و این رقابت تا به امروز قوی تر شده. دیگر نمی توان با یکسری عکس های رنگی رنگی و با کیفیت مخاطب را جذب خود کرد. از طرفی قوانین اینستاگرام هم مدام تغییر میکند و دیگر آمار سیو و لایک معیار جذبکردن فالوئرها نیست.
از این رو مبحث تولید محتوا برای پیج های فروشگاهی اهمیت بالایی پیدا کرده است. یعنی محتواسازی درست یکی از راه های پیشرفت در اینستاگرام است. یک محتوای اینستاگرام مثل تکه های یک پازل چند قسمتی است که با کنار هم قرار گرفتن پازل های موجود یعنی مواردی که به رشد پیج کمک می کنند ساخته می شود.
یکی از این تکه های پازل هشتگ گذاری درست و اصولی برای پیج های فروشگاهی است.
هشتگ های اینستاگرام در آغاز شکل گیری اینستاگرام بسیار پر اهمیت و خیلی خیلی در جذب مخاطب پر رنگ بود ولی رفته رفته از قدرت آن کاسته شد ولی نه آنقدر که نتوان آن را نادیده گرفت.
هشتگ اینستاگرام یکی از موثرترین راه ها برای جلب مخاطب به سمت پیج می باشد.
اما سوالی پیش می آید که چطور می توان از هشتگ ها به صورت درست برای پیج فروشگاهی خود استفاده کرد؟
چطور می توانیم بهترین هشتگ ها را برای پست های اینستاگرام خود پیدا کنیم؟
پربازدید ترین و مهم ترین هشتگ ها در حوزه های فروشگاهی کدامند؟
با ما در ادامه این پست همراه باشید تا به سوال های بالا پاسخ دهیم.
مفهوم و کاربرد هشتگ اینستاگرام چیست؟
معنای هشتگ اینستاگرام چیست؟
هشتگ های اینستاگرام اساساً راهی برای برچسب گذاری و دسته بندی محتوای شما هستند. در مرحله بعدی به اینستاگرام کمک خواهد کرد که پست های شما را به کاربران مرتبط نشان دهد. در واقع هشتگ ها مثل سرچ در گوگل است. یعنی زمانی که شما یه کلمه ای را بر حسب نیاز خود در باکس گوگل تایپ می کنید و دکمه اینتر را می زنید برایتان یکسری جستجوهای مرتبط با واژه سرچ شده را برایتان لیست می کند. دقیقا هشتگ هم همین کار را در اینستاگرام انجام می دهد.
کافی است یکی از هشتگ ها را سرچ کنید و ببینید که اینستاگرام چطور برایتان پیج ها و پست های مرتبط را برایتان لیست خواهد کرد. در واقع هشتگ ها دسته بندی هایی را برای شما مشخص خواهد کرد که با هشتگ مورد نظر وابستگی دارند.
اینستاگرام آنچنان هوشمندانه بزرگ می شود که به سمت جستجوی کلمات کلیدی معنادار، حرکت می کند. حتی از امکاناتی استفاده می کند که از روی کلمات و جملات زیرنویس موضوعات ویدئویی نیز قابل جستجو باشد. اما هشتگ ها همچنان در این زمینه در بیشتر دیده شدن محتوا کمک میکنند.
به طور کلی از هشتگ ها در اینستاگرام می توان برای اهدافی که در پایین عنوان می کنیم استفاده کرد.
- بهره بردن از هشتگ های مرتبط و هدفمند در پست ها و استوری های خود، یکی از بهترین راه ها برای کشف شدن توسط مخاطبان جدید در اینستاگرام است.
- بکارگیری هشتگ های درست و اصولی می تواند مخاطبان هدف را برایتان به ارمغان آورد حتی اگر قبلا پیج شما را اصلا ندیده باشد.
- باعث افزایش تعامل و جذب مشتریان بیشتر برای پیج فروشگاهی شما شود.
مواردی که در بالا برایتان گفتیم تنها بخشی از کاربردهای هشتگ ها هستند ولی در مجموع قدرت بالایی در بالابردن کیفیت پیچ شما می توانند ایفا کنند. بنابراین باید از آن ها به صورت اصولی و درست استفاده کرد تا تاثیر مطلوبی روی پیج داشته باشند.
افزایش فالوور با استفاده از هشتگ های اینستاگرام
راه های مختلفی برای اینکه شما بتوانید مخاطب را جلب کنید وجود دارد. راه هایی که تقریبا زمان کمی می برد که ایده شما اجرایی شود و در عوض روش های بلند مدتی هم در این بین وجود دارد. اما بهترین راه چیست؟
اما اگر به دنبال راهی هستید که بتوانید با تکیه بر تولید محتوای غنی و بولد کردن آن مخاطبان را جذب خود کنید استفاده از هشتگ ها را به شما پیشنهاد می کنیم. استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام یک ابزار بسیار مناسب و قوی می باشد که به صورت کاملا رایگان و ارگانیک می تواند مخاطب زیادی را به سمت خود جلب کند.
اما توجه کنید که استفاده از هشتگ های بسیار محبوب و پربازدید اینستاگرام، همیشه بهترین استراتژی برای جذب بیشتر در پست ها و استوری های شما نیست، چرا که استفاده از این هشتگ ها، باعث می شود محتوای شما کمتر دیده شود. تنها یک دلیل برای این نتایج وجود دارد و آن هم این است که افراد زیادی از این نوع هشتگ های فراگیر استفاده میکنند.
به یکی دیگر از مسائلی که باید توجه کنید تعداد هشتگ هایی است که قرار است در کپشن بنویسید. شاید در چند سال قبل هرچه بیشتر و زیادتر از هشتگ ها استفاده می کردیم بهتر بود ولی در حال حاضر پیشنهاد اینستاگرام این است که از ۳ الی ۵ هشتگ مهم و تاثیرگذار برای محتواهای پست خود استفاده کنید با وجود اینکه می توانید تا ۳۰ هشتگ هم استفاده کنید.
برای دسترسی به تعاملات بیشتر، استفاده از تعداد هشتگ های بیشتر و برای دریافت بازخورد بهتر در فید اینستاگرام و پیشنهاد به سایر کاربران، استفاده از هشتگ های مرتبط تر و کمتر، می تواند استراتژی مناسبی باشد.
اینستاگرام تأیید کرده است که هشتگ ها هم در کپشن پست و هم در بخش نظرات مؤثر هستند. بنابراین کاملاً به شما بستگی دارد که می خواهید آنها را در کدام قسمت با کاربرانتان به اشتراک بگذارید. تنها نکته ای که باید رعایت کنید این است که هشتگ گذاری در کامنت، نباید پست اول باشد.
چند نوع هشتگ در اینستاگرام وجود دارد؟
در مجموع ۵ نوع هشتگ وجود دارد که باید آن ها را به صورت هوشمندانه در نظر بگیرید:
- هشتگ های مبتنی بر مکان مانند: #تهران، #نمایشگاه_کتاب
- هشتگ های مرتبط با کمپین ها و رویدادهای مهم: #استارتاپ_دیجیکالا
- هشتگ هایی که توصیف کننده کسب و کار شما هستند مانند: #آموزش_فتوشاپ
- هشتگ های متمرکز بر جامعه هدف شما: مانند #دوستداران_محیطزیست
- هشتگ هایی که توصیفگر محتوای پست فعلی هستند مانند: #مدیریت_زمان_آسان
هشتگهای پربازدید برای پیج فروشگاهی در اینستاگرام کدامند؟
هشتگ های زیادی در حوزه پیج های فروشگاهی وجود دارد. حوزه های فروش تقریبا تمامی مشاغل و کسب و کارها را شامل می شود. یکسری هشتگ ها، هشتگ های عمومی هستند یعنی برای تمامی پیج های فروشگاهی استفاده می شوند مثل #فروش_اینترنتی، #فروش_آنلاین و خیلی موارد دیگر و یکسری هشتگ ها تخصصی هستند و بنابر حوزه های تخصصی مشخص می شوند. برای مثال اگر در حوزه شال و روسری فعایت دارید باید از هشتگ #شال_شیک، #شال_ابریشمی و از این جور موارد استفاده کرد.
حال دسته اول که مربوط به تعدادی از هشتگ های عمومی است را برایتان مشخص می کنیم.
- #آنلاین
- #خریدآنلاین
- #خرید_آنلاین
- #آنلاین_شاپ
- #فروش_آنلاین
- #فروشگاه
- #فروشگاه_اینترنتی
- #فروشگاه_آنلاین
دسته دوم هم که مربوط به هشتگ های تخصصی در زمینه های فروشگاهی می شود. مثل:
- #یخچال_فروشگاهی
- #فروشگاه_هنری
- #فروشگاه_ورزشی
- #فروشگاه_ناخن
- #فروشگاه_مردانه
- #فروشگاه_موسیقی
- #فروشگاه_موبایل
- #فروشگاه_موادغذایی
- #فروشگاه_مواد_غذایی
- #فروشگاه_مجازی
- #فروشگاه_مبلمان
- #فروشگاه_مانتو
- #فروشگاه_لوازم_یدکی
- #فروشگاه_لوازم_هنری
- #فروشگاه_گل
- #فروشگاه_کیف_کفش
- #فروشگاه_کوهنوردی
- #فروشگاه_کفش_کوه
- #فروشگاه_کفش
- #فروشگاه_کشاورزی
- #فروشگاه_کتونی
- #فروشگاه_کتاب_آنلاین
- #فروشگاه_کتاب
- #فروشگاه_فرش
- #فروشگاه_عینک
- #فروشگاه_عطر
- #فروشگاه_سیسمونی
- #فروشگاه_ساعت_مچی
- #فروشگاه_ساعت
- #فروشگاه_پوشاک
- #فروشگاه_لوازم_ماهیگیری
- #فروشگاه_لوازم_ماهیگیری
- #فروشگاه_لوازم_خانگی
- #فروشگاه_لوازم_آشپزخانه
- #فروشگاه_لوازم_آرایشی
- #فروشگاه_لوازم
- #فروشگاه_لباس_کودک
- #فروشگاه_لباس_زیر
- #فروشگاه_لباس_زنانه
- #فروشگاه_لباس_ترک
- #فروشگاه_لباس_بچگانه
- #فروشگاه_صنایع_دستی
- #فروشگاه_زنانه
- #فروشگاه_دوچرخه
- #فروشگاه_بچه
- #فروشگاه_بازی
- #فروشگاه_آنلاين
- #فروشگاه_آنلاین_موسیقی
- #فروشگاه_آنلاین_لوازم_خانگی_و_آشپزخانه
- #فروشگاه_آنلاین_لباس_کودک
- #فروشگاه_آنلاین_لباس
- #فروشگاه_آنلاین_کفش
- #فروشگاه_آنلاین_کتاب
- #فروشگاه_آنلاین_جوراب
- #فروشگاه_آنلاین_پوشاک
- #فروشگاه_آرایشی_بهداشتی
- #فروشگاه_آرایشی
- #فروشگاه_اينترنتي
- #فروشگاه_اينترنتى
- #فروشگاه_اينترنتی
- #فروشگاه_اینستاگرامی
- #فروشگاه_اینترنتی_میوه
- #فروشگاه_اینترنتی_لباس_کودک
- #فروشگاه_اینترنتی_لباس_زنانه
- #فروشگاه_اینترنتی_لباس
- #فروشگاه_اینترنتی_کتاب
- #فروشگاه_اینترنتی_خانومی
- #فروشگاه_اینترنتی_پوشاک
- #فروشگاه_اینترنتی_آنلاین
- #فروشگاه_اینترنتی_ایران
- #فروشگاه_انلاين
- #فروشگاه_انلاین_پوشاک
- #فروشگاه_الکترونیک
- #فروشگاه_اسباب_بازي
- #فروشگاه_اسباب_بازی
- #فروشگاه_ارزانسرا
- #فروشگاه_اپل
- #فروشگاه_ابزار
نتیجه گیری:
با توجه به رقابت زیادی که در پلتفرم اینستاگرام وجود دارد برای موفقیت باید ریزترین نکات را مد نظر قرار داد تا بتوان با بهترین رویکرد ممکن مخاطبان زیادی به خود جذب کنید. بررسی هشتگ های پربازدید و آن هایی که زیاد توسط کاربران سرچ می شوند می توانند برایتان خیلی خیلی مثمر ثمر باشند. پس سعی کنید برای هر پستی که منتشر می کنید بهترین هشتگ های ممکن را بکار ببرید. همچنین در استفاده زیاد از هشتگ ها زیاده روی نکنید. بهترین ها را استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. اگر می خواهید درباره هشتگ ها بیشتر بدانید مقاله زیر را بخوانید.
دیدگاهتان را بنویسید