بهترین هشتگ پیج فروشگاهی اینستاگرام
تولید محتوا برای پیج فروشگاهی
اکثر پیج های موجود در اینستاگرام پیج های فروشگاهی هستند شاید بتوان به جرات گفت تقریبا بیش از ۷۰ درصد کل پیج های اینستاگرام پیج فروشگاهی هستند. حالا ممکن است کالایی که می فروشند یک کالای فیزیکی باشد مثل لباس، لوازم آرایش، محصولات کشاورزی، مواد غذایی و چایی و قهوه و هزاران محصول دیگر و یا یک محصول دیجیتال باشد مثل یک دوره آموزشی و غیرحضوری.
از این رو مبحث تولید محتوا در اینستاگرام برای آنکه بیشتر و بهتر دیده شوید، امروزه بسیار هم سخت شده و هم تخصصی. برای اینکه شما به عنوان یک متخصص در امر تولید محتوا راحت تر کار کنید و کاربران به خواندن و دیدن محتواهای شما رغبت بیشتری داشته باشند باید یکسری از اصول را رعایت کنید. اصولی که شاید آنقدر ها هم مهم و حیاتی نباشد ولی در طی این سال ها مشخص شده که همین مسائل پیش پا افتاده بر کیفیت محتوای شما و رشد پیجتان کمک خواهد کرد.
یکی از این اصول تولید محتوای مستمر و البته باکیفیت است. رعایت این اصل به شما کمک خواهد کرد تا بیشتر در چشم و نظر مخاطبان باشید و این که اصطلاحا از کسب و کارهای فعال به حساب بیایید.
پس شما احتیاج دارید که تثویم محتوایی داشته باشید تا با نظم و اصول بهتری تولید محتوا کنید. با این کار شما برنامه ریزی خواهید کرد که فردا یا پسفردا یا اصلا یک هفته دیگر چه محتوایی باید جمع آوری کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد که دغدغه آینده را کمتر داشته باشید.
شاید بت خود بگویید خب این که چیزی نیست. خیلی آسون هست اصلا احتیاجی به داشتن تقویم محتوایی نیست. من به راحتی می توانم برای خود موضوع محتوایی آماده کنم. خب باید به شما بگویم بله تصور اینکه بخواهیم فردا و پسفردا و روزهای آینده چه محتوایی تولید کنیم آسان است ولی وقتی وارد فاز کاری می شویم و مجموعه ای از کارهای ساماندهی پیج گریبان ما را خواهد گرفت آن وقت هست که به دلیل حجم کاری زیاد و بوجود آمدن ایده های فراوان برای تولید محتوا دچار وسواس فکری خواهید شد.
این وسواس گریبان هزاران و میلیون ها نفر را قبل از شما گرفته و یک امر فرسایشی می باشد. پس سعی کنید حالا که تصمیم گرفتید در این بازار رشد کنید و کسب و کارتان را رونق دهید اشتباهاتی که دیگران کرده اند را انجام ندهید و از تجربیات آن ها سود بیشتری ببرید.
یکی از اصول های دیگر، دیزاین جذاب برای ظاهر پیج اینستاگرامی است. یعنی استفاده از کاور پست، قالب استوری، کاور هایلایت جذاب، عکس پروفایل و سایر المان هایی که می تواند در زیبایی ظاهری پیج شما تاثیر داشته باشد.
داشتن یک پیج غنی از محتوا بدون آنکه کاور جذابی برای پست ها و ریلز های خود داشته باشد مانند یک دکور معمولی برای یک فروشگاه لباس است که پر از جنس های مرغوب و باکیفیت است ولی نظر رهگذران را نمی تواند به خود جلب کند. نتیجه این کار مشتری کمتر و میزان فروش پایین است. پس حد اعتدال را همیشه رعایت کنید و از کاور جذاب برای چیدمان پست های متنی، تصویری و ویدئویی خود استفاده کنید تا نظر مخاطبان به پیج شما جلب شود.
در ضمن می توانید از سایت ما از بخش قالب پست اینستاگرام فروشگاهی قالب مورد نظر خود را با توجه به حرفه مورد نظرتان انتخاب کنید و محتوا را در داخل آن قرار دهید.
اما برسیم به مزایای تولید محتوا برای پیج های فروشگاهی.
مزایای تولید محتوا برای پیج فروشگاهی
به دلیل حضور انبوه ایرانیان در فضای اینستاگرام تقریبا تمامی کسب و کارهای سنتی هم برای خود یک پیج اینستاگرام دارند. بنابراین بحث رقابت بیش از پیش پراهمیت شده است. بنابراین واجب است که افراد در شبکه ها و اپلیکیشن های اجتماعی عضو شوند و از این طریق کسب و کار خود را بیشتر به کاربران معرفی کنند.
اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم تولید محتوا برای پیج های فروشگاهی در اینستاگرام مزیت های زیر را به دنبال خواهد داشت:
- تعداد خرید ها با بالارفتن فالوور افزایش می یابد و میزان فروش شما را بیشتر خواهد کرد.
- افزایش محبوبیت کسب و کار شما و تبدیل شدن به یک برند در حوزه کاری خود.
- بازاریابی موثرتری روی کسب و کار خود خواهید داشت و مخاطب زیادی بدست می آورید.
خصوصیات محتوای مناسب برای پیج فروشگاهی اینستاگرام
اما فارغ از تمامی این مطالب، شمایی که صاحب یک پیج آنلاین شاپ هستید با خود می گویید چه محتوایی مناسب است که برای کاربران خود تولید کنم؟
این را بخاطر داشته باشید در هر نوع کسب و کاری که حضور دارید باید بهترین محتواها را برای مخاطب خود آماده کنید. یعنی سعی کنید هر روزی که کارتان را آغاز می کنید محتوایی بهتر از روز قبل منتشر کنید. ای رمز موفقیت شما خواهد بود.
تولید محتوای یونیک که مختص پیج خودتان باشد شما را در نزد رقبا متفاوت تر نشان خواهد داد. با این کار شما می توانید با متفاوت نشان دادن خود در بین همکارها و هم صنف های کاری خود، حرفی برای گفتن داشته باشید.
در کل یک محتوای خوب باید خصوصیات زیر را داشته باشد.
- یونیک باشد. (یعنی محتوای تکراری و مشابه با سایر پیج ها نباشد)
- محتوای به روز و آپدیت شده باشد.
- نوع ارائه محتوا جذاب، قابل فهم و کاربر پسند باشد.
- با توجه به حوزه کاری باید محتوای تخصصی تولید شود.
اما حالا ما محتوا تولید کردیم. نتیجه یک محتوای خوب در صورتی که تمامی فاکتورهای بالا را در بر داشته باشد چه خواهد بود؟
قطعا همه شما از این بابت می خواهید تولید محتوای خوب انجام دهید تا در اینستاگرام رشد کنید.
در مجموع یک محتوای خوب در پیج فروشگاهی می تواند نتایج زیر را دربر داشته باشد.
- تبدیل مخاطبان به مشتری و خریدار
- ایجاد فروش بیشتر در پیج اینستاگرام
- ایجاد تعامل بیشتر با مخاطبان
- برندسازی شما در اینستاگرام
جمع بندی
در کل تقریبا تمامی کسب و کارهای سنتی شامل فروشگاه ها و مغازه ها به این نتیجه رسیده اند که چاره ای جزء حضور پررنگ در اینستاگرام ندارند. از این رو به ناچار باید تولید محتوای مناسبی برای پیج کاریشان در هر حوزه ای که فعالیت می کنند داشته باشند. مخصوصا که در این سال های اخیر نوع ارائه تولید محتوا بسیار قوی شده و دیگر با ایده های معمولی و پیش پا افتاده نمی توان رشد خوبی در اینستاگرام برای خود رقم زد.
پس به ناچار باید ایده های تولید محتوا و روش هایی که ما را به یک منتشر کننده محتوای غنی تبدیل می کند را یاد بگیریم و در این زمینه آموزش های بیشتری ببینیم تا حرفی برای گفتن داشته باشیم.