۵ ایده برای اولین پست اینستاگرام در پیج کاری
امروزه دغدغه بسیاری از افرادی که کسب و کاری دارند فعالیت در اینستاگرام است. اینکه چطور در این فضا استارت بزنند و محتوا برای انتشار آماده کنند به یک کابوس تبدیل شده. خیلی از این افراد با تصور اینکه نمی توانند در این فضا موفق شوند چون که به خود اطمینان ندارند اصلا استارت نمی زنند. یعنی برای درست کردن محتوا برای پست های خود امروز و فردا می کنند و آخرش هم اصلا پیج خود را راه نمی اندازند. اما ما می خواهیم این مقاله را به افرادی اختصاص دهیم که می خواهند در فضای اینستاگرام شروع به فعالیت کنند و برای پست و استوری ها خود محتواسازی کنند.
خب برای این کار باید از کجا شروع کرد؟ چه پستی منتشر کنیم که سودمندتر باشد؟ چه پستی برای ارائه آماده کنیم تا قدرت محتواسازی و حرفه ای بودن ما را نشان دهد و سوالاتی از این قبیل که در ذهن افراد بوجود می آید.
اول از همه می خواهیم درباره اهمیت اولین پست پیج اینستاگرامی صحبت کنیم.
اهمیت اولین پست پیج اینستاگرام
حتما شنیده اید که سرگذشت خیلی از برندهای محبوب و معروف دنیا تنها به این دلیل شکل گرفته که فقط شروع کرده اند. شاید در آغاز کار اصلا نه آن امکانات مورد نیاز را داشته اند و نه اصلا آن چیزی بوده که الان هستند. آن ها فقط شروع کرده اند.
در واقع ضرب المثل معروفی هست که می گوید: آغاز، مهمترین قسمت کار است.
به اولین پست اینستاگرام به دید اینکه یک فرصت عالی است نگاه کنید. فرصت عالی ای که به کمک آن می توانید به مخاطبانتان بگویید چه کسی هستید، چکار می کنید و چرا باید شما را فالو کنند! چگونه شما می توانید مشکلات و نیازهایشان را پاسخ دهید.
در واقع اولین پست اینستاگرام برای پیج کاری، معرف شخصیت برند و کسب و کار شماست و باعث می شود در چشم و ذهن مخاطب اعتبار پیدا کنید. به همین دلیل باید اولین پستی که برای پیج کاریتان در نظر می گیرید را اصولی و سنجیده انتخاب کنید.
البته شما همیشه برای انتخاب پست های خود باید اصول و تکنیک های خاصی را درنظر بگیرید و محتوای باکیفیتی ارائه کنید. این مسئله نه تنها برای پست های شما صادق است بلکه در انتشار محتوا برای استوری های روزانه خود هم همین کار را باید انجام دهید. یعنی شما با انتخاب محتوای یونیک و خاص خواهید بود که از دیگران پیشی می گیرید و بر معروفیت برندتان می افزایید.
برای انتشار اولین پست به موارد زیر حتما توجه کنید:
- محتواها برای پست ها، صادقانه و درست باشند.
- تصاویری که برای کاور پست اینستاگرام استفاده می شود باکیفیت و با رزولوشن بالا باشد.
- برای پست های خود کاور جذاب با تم های رنگی دلنشین پیدا کنید.
- از هشتگ ها به درستی و به تعداد مناسب استفاده کنید.
حالا که نکات ارزشمندی را درباره انتخاب اولین پست اینستاگرام بیان کردیم برای استارت زدن در این فضای کاری آماده هستید؟؟؟
در ادامه می خواهیم چندین ایده را برای تهیه محتوا برای اولین پست اینستاگرام برایتان بگوییم.
نکته: کمال گرایی نکنید و برای محتواسازی وسواس زیادی بخرج ندهید. درست است که گفتیم بهترین و خاص ترین محتوا را جمع آوری کنید ولی دیگر اینکه مثلا لوگو اینجا قرار بگیرد بهتر است و نمیدانم این عکس بهتر است و اون خوب نیست نباشد. تنها این کار باعث می شود شما در انتخاب دچار تردید و وسواس شوید. به همین ترتیب کارتان را به فردا موکول کنید و به همین صورت کارتان عقب بیفتد.
۵ ایده خلاقانه برای اولین پست پیج کاری اینستاگرام
در این بخش می خواهیم به معرفی ایده هایی بپردازیم که برای اولین پست در پیج کاری تان مناسب تر هستند.
ایده اول؛ معرفی نوع کسب و کارتان
در ابتدای فعالیت هر پیج، بهتر است اولین پست را به معرفی کسب و کارتان اختصاص دهید. در واقع اول از همه شما باید برندتان را به بقیه معرفی کنید و به آن ها بفهمانید که در چه حوزه ای فعالیت می کنید و چه چیزی برای ارائه دارید.
برای این کار شما می توانید از فعالیت خود در محل کسبتان ویدئو بگیرید یا عکسی از محل کار و یا تیم کاریتان منتشر کنید.
در ویدئو یا کپشن پست، حتماً به موارد زیر اشاره کنید:
- معرفی خود (اسم، تجربه کاری، اهل کجا هستید و…).
- حوزه فعالیت و آنچه که قرار است مخاطبان از شما ببینند را معرفی کنید.
- خود را مشتاق و علاقه مند به کاری که دارید، نشان دهید.
- محصول یا خدمات خود را به طور کلی معرفی کنید.
ايده دوم؛ تعریف داستان کسب و کارتان
داستان شکل گرفتن کسب و کارتان را با فالوورهایتان به اشتراک بگذاريد. در اين نوع پست می توانید تصویر یا ویدئوی محل کار، کارگاه یا استودیو را بگذارید و در مورد مسیر رشد و پیشرفت خود با مخاطبان صحبت کنید. در کپشن پست اول هم، می توانید به موارد زیر اشاره کنید:
- چگونه ایده گرفتید و شروع به کار کردید؟
- چه چیزی یا چه کسی به شما انگیزه می دهد؟
- اهدافتان چیست برای راه اندازی کسب و کار چیست؟
ایده سوم؛ بیان مشکلات مخاطبان و ارائه راه حل
اگر کسب و کارتان مشکلی از مخاطب حل می کند به آن اشاره کنید.
یعنی ابتدا درباره مشکلی که وجود دارد صحبت کنید و سپس با ارائه راه حل به آن ها برای رفع آن مشکل و یا نیازشان کمک کنید. این ایده برای اولین پست صفحه اینستاگرامیتان باعث همراهی بسیاری از کاربران خواهد شد.
ایده چهارم؛ مزیت خود را بیان کنید
این ایده در بین صاحبان مشاغل طرفداران زیادی دارد. در اولین پست پیج اینستاگرامی خود، می توانید از مزیت کاری خود صحبت کنید. چه چیزی شما را از رقبا متمایز میکند یا چه ویژگی های بهتری دارید که باعث می شود مخاطب از شما خرید کند؟ در واقع باید با یک امتیازی که شما ار نسبت به رقبایتان متمایز تر می کند بتوانید فالوورهای بیشتری جذب کنید و از این طریق بر میزان فروش خود بیافزایید.
ایده پنجم؛ انتشار تصاویر مرتبط با حوزه کاری
این ایده مخصوص کسانی است که فعلا یا قصد شروع فعالیت در حوزه اینستاگرام را ندارند، یعنی نمی خواهند فعلا اقدام به گذاشتن پست محصولات و یا تولید محتوای پستی کنند ولی می خواهند در آینده این کار را انجام دهند. در این حالت می توانید اقدام به پست کردن عکس ها و یا ویدئوهایی کنید که مرتبط با حال و هوای پیج کاریتان است.
برای مثال اگر در حوزه سلامت و پزشکی فعالیت می کنید می توانید اقدام به گذاشتن تصاویر پزشکی، بهداشتی و یا نکاتی دررابطه با سلامتی و پزشکی کنید. در این صورت می توانید جمع خوبی از مخاطبانی که به حزه سلامتی و پزشکی علاقه دارند را با خود تا فروش محصولات همراه کنید.
نکتۀ مهم: موارد گفته شده صرفاً برای ایده گرفتن، مطرح شدند. شما بر اساس اینکه کدام پست برای پیجتان مناسب است یا آماده کردن کدام ایده راحت تر و سریع تر خواهد بود، اولین پست اینستاگرامتان را انتخاب کنید.
اولین قدم را محکم بردارید!
به کمک اولین پست اینستاگرام برای پیج کاری می توانید در همان اولِ مسیر، مخاطبان زیادی را با خود همراه کنید.همیشه اولین قدم خیلی سخت برداشته می شود و گاهی به دلایل مختلف دیرتر هم اتفاق می افتد ولی سعی کنید در این کار زیاد کمال گرا نباشید و برای جمع آوری محتوا برای اولین پست و حتی پست های بعدی و استوری ها زیادی وسواس بخرج ندهید. به مرور زمان محتواهای شما شکل بهتری پیدا می کنند و پخته تر می شوند و با توجه به بازخوردی که از انتشار محتوای پست و استوری خود می گیرید می توانید بهترین نوع محتوا را برای مخاطبان خاص خود تهیه کنید.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بهترین ایده های تولید محتوا برای پیج املاک
ویژگی قالب آماده اینستاگرام سایت روپیک
فاکتورهای مهم در انتخاب قالب اینستاگرام
قالب پست اینستاگرام png وبسایت روپیک
چگونه یک تم اینستاگرام جذاب بسازیم؟
نکات مهم برای طراحی کاور پست اینستاگرام
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
سلام بر مجموعه بزرگ روپیک
من تازه فعالیت خودم رو در اینستاگرام شروع کردمو تولید کننده ظروف یکبار مصرف هستم. به نظرتون با محصولاتی که ما داریم میشه تولید محتوا کرد برای پست هامون. اگر میشه کمی راهنمایی کنید ممنون میشم.
سلام وقت شما بخیر دوست عزیز
بله شما در هر صنف کاری که باشید می توانید برای رسیدن به یک پیج کاری خوب و فعال در اینستاگرام فعالیت کنید. فارغ ا مشکلاتی که برای افزایش فالوور دارید باید یکسری مهارت ها رو در خودتان افزایش دهید. قطعا بازار برای شما هم به اندازه خود جا برای فعالیت و فروش محصولاتتان دارد. تفوت شما زمانی رقم خواهد خورد که در تولید محتوای پیج خود متفاوت تر از رقبای خود اقدام کنید.
باز اگر سوالی بود در خدمت هستیم.