۷ ایده تولید محتوا اینستاگرام کافه و رستوران
تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
با این سوال شروع می کنیم که چقدر از تولید محتوا در اینستاگرام می دانید؟ آیا تولید محتوا در اینستاگرام برای کاربران اهمیت دارد؟ چقدر تولید محتوا می تواند در پیشرفت پیج شما تاثیر داشته باشد؟
برای هر دسته و شغلی که در اینستاگرام مشغول فعالیت هستند تولید محتوا برای قسمت پست ها، استوری ها و ویدئوهای ریلز اجتناب ناپذیر است. یعنی نمی توان پیج اینستاگرامی را پیدا کنید که هم موفق باشد، یعنی فروش بالایی داشته باشد و هم فعالیت کمی کند. قطعا پیج های کافه و رستوران و زمینه های فعالیت در حوزه خوراک هم از این قاعده نمی توانند مستثنی باشند.
اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
تولید محتوا یکی از موضوعات مهمی هست که تمامی پیج های اینستاگرام با آن روبرو هستند. بعضی افراد (صاحبان پیج) برای مقوله تولید محتوای خود یک یا چند ادمین استخدام می کنند، بعضی ها تیم های تولید محتوایی جدا دارند و بعضی افراد هم خودشان این کار را انجام می دهند. حالا چرا این کار باید حتما انجام شود؟
برای بهتر دیده شدن شاید بهترین جوابی باشد که بتوان به سوال بالا داد. وقتی شما محتوایی خاص و بدرد بخور برای کاربران تهیه می کنید باعث جذب نگاه بیشتر مخاطب خواهد شد. همین افزایش بازدید ها تعامل پیج شما را به شدت افزایش می دهد و باعث پیشرفت شما خواهد شد. حالا فرق نمی کند این محتوایی که شما درست کرده اید استوری باشد یا پست، یک عکس باشد یا ویدئوی با کیفیتی که یک نیازی از مخاطب برطرف کند.
هدف شما از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
برقراری ارتباط با افراد و تعامل بیشتر و در نهایت جلب اعتماد آن ها مهم ترین رمز موفقیت کسب و کارها است.
یعنی شمایی که پیج کافه و رستوران دارید با انتشار مقاله های مفید در این زمینه که تخصص خود را در حوزه کافه و رستوران نشان می دهید می توانید آن ها را به مشتریان وفادار برند کاری خود تبدیل کنید و باعث شناساندن برند خود به مشتری شوید.
چگونه تولید محتوا اینستاگرام کافه و رستوران انجام دهیم؟
اینستاگرام می تواند مانند یک بیلبورد تبلیغاتی برای شما بازدهی داشته باشد. امروزه دیگر اجاره بیلبوردهای تبلیغاتی وسط شهر و روی معابر به آن اندازه که در فضای آنلاین و اینستاگرام می شود تبلیغات انجام داد بازدهی ندارند. در هر شغلی شما روزانه می بینید که تبلیغات زیادی در فضای اینستاگرام توسط کمپین های تبلیغاتی و بلاگرها در حال انجام شدن است. خب شما هم نباید از این امر مستثنی باشید.
البته برای کسانی که سرمایه های زیادی ندارند و نمی توانند برای امر تبلیغات هزینه زیادی انجام دهند چه راهی وجود دارد که برند خود را به کاربران بیشتری معرفی کنند؟
قطعا تولید محتوای مستمر و منظم راه چاره این افراد می باشد. خیلی از پیج های بزرگی در زمینه های مختلف مثل دکوراسیون داخلی، فروشگاه های آنلاین لوازم دکوری، تجهیزات موبایل، لوازم خانگی و صدها و هزارها فروشگاه دیگر در ابتدای راه نه مبلغ زیادی برای تبلیغات داشتند و نه حتی درآمدی برای این که این کار را انجام دهند. پس چیکار می کردند که حالا اینقدر بزرگ و قوی شدند؟؟؟ قطعا تولید محتوای خوب و مستمر.
برای موفقیت راهی جزء تولید محتوا کردن ندارید حتی اگر چندین هزار فالوور داشته باشید باید برای پایدار نگه داشتن پیج خود مرتب تولید محتوا داشته باشید حتی شده که چند روز به چند روز این کار را انجام دهید.
اما یک پیج کافه و رستوران در اینستاگرام چه نوع محتواهایی می تواند تولید کند؟
۱. از غذاها و خوراکی ها عکاسی کنید و برای پست و استوری پیج خود محتوا بسازید.
قادعتا مهم ترین نقطه متمایز در هر کافه و رستوران، غذای آن مجموعه است. اشتراک گذاری عکس های با کیفیتِ غذاهای منو، یکی از مهمترین ایده های تولید محتوا برای کافه و رستوران است؛ این کار باعث می شود تا مخاطبان بیشتری جذب منوها و کافه و رستوران شما شوند تا آن ها را تست کنند. برای این کار می توانید عکس های با کیفیت بندازید و در بخش پست و استوری پیج خود آپلود کنید.
همواره این چند نکته را برای عکاسی در نظر داشته باشید:
- برای عکاسی ها از نور طبیعی استفاده کنید و از نورهای مصنوعی و غیرطبیعی جلوه دادن به عکس خود اکیدا خودداری کنید.
- چیدمان منظمی برای بک گراند کار خود در نظر بگیرید و آیتم های اضافی را حذف کنید.
- چندین عکس از زوایای مختلف بگیرید، در نهایت عکس ها را مقایسه کنید و بهترین را انتخاب کنید.
- از یک برنامه ویرایش عکس مثل فتوشاپ که بهترین است استفاده کنید.
ایده عکاسی از غذا در رستوران و کافه
۲. از فضای داخلی رستوران و کافه عکس بگیرید.
داشتن یک فضای آرام و مناسب برای صرف غذا، از معیارهای مهم برای افراد در انتخاب یک کافه یا رستوران است. اگر کافه و رستوران شما دارای یک فضای صمیمی، مناسب و دلنشین باشد، می توانید با تولید محتوا درباره این وجه متمایز و اشتراک گذاری عکس ها اقدام به جذب مشتریان زیادی از اینستاگرام کنید.
یکی از ترفندهای قابل توجه تولید محتوا از فضای داخل کافه و رستوران، استوری کردن هر روزِ اتفاقات جالب فضای رستوران است. برای مثال حضور افراد معروف و شناخته شده یا اتفاقاتی که در آشپزخانه رخ می دهند موارد مناسبی برای تولید محتوا هستند. اگر خلاق باشید می توانید ایده های تولید محتوای خاصی از فضای کافه و رستوران خود استخراج کنید.
ایده عکاسی از فضای کافه و رستوران
۳. به صورت مستمر فعالیت داشته باشید
موفقیت در اینستاگرام یک روزه نیست. برای جذب مخاطب و تبدیل کردن آن ها به فالوور باید صبر و حوصله داشته باشید تا به نتایج خوبی دست پیدا کنید. در واقع هیچ کاری بدون صبر به نتیجه نمی رسد. شما در طول زمان است که می توانید به نقاط ضعف و قوت خود در کسب و کارتان پی ببرید و آن ها را ارتقاع دهید. این که به طور مداوم فعالیت داشته باشید باعث خواهد شد که در ذهن مخاطبانتان بیشتر باشید و احتمال اینکه آن ها برای صرف شام و یا اوقات فراغت خود کافه و رستوران شما را انتخاب کنند بسیار بیشتر می شود.
۴. بهترین نظرات مشتریان خود را استوری کنید.
قدرت نظرات مشتریان را دست کم نگیرید! فالوورها عاشق خواندن نظرات دیگران هستند. مثلا برای هر آخر هفته یک یا دو نقد مثبت نشان دهید. در واقع نظر افراد در تصمیمات خرید ما بسیار تاثیرگذار هستند و ما را ترغیب به استفاده از محصولات و برندهای مختلف می کنند. به اشتراک گذاشتن نظرات مثبت مشتریان در پیج کافه و رستوران شما میتواند یک ایده تولید محتوا جذاب برای کافه و رستوران باشد.
ایده انتشار نظرات و کامنت های مشتری ها
۵. از پشت صحنه عکس بگذارید.
معمولا افرادی که در کافه و رستوران غذا و نوشیدنی میل می کنند از پشت صحنه ها و لحظات آمده شدن غذا اطلاعی نخواهند داشت. کم نیستند افرادی که به رستوران می روند و نسبت به این امر کنجکاو نباشند. شما می توانید با اشتراک گذاری پشت صحنه ها مثل: لحظات آمادهسازی مواد اولیه، پخت غذا، درست کردن قهوه ترک، بستنی ها و دسر های مختلف و غذاهای دیگر برای پیج خودتان تولید محتوا کنید. در واقع حتی یک کلیپ ویدئویی ۱۰ الی ۱۵ ثانیه ای که تبحر و حرفه ای بودن پرسنل شما را نشان دهد در ذهن مخاطب باقی مانده و در جلب رضایت و افزایش مشتری تاثیر بالقوه ای دارد.
ایده محتوا سازی با پشت صحنه ها
۶. سال نو و مناسبت ها را تبریک بگویید.
جشن ها و تعطیلات مهم و تاریخی موندگار و عید را حتما با مخاطب هایتان به اشتراک بگذارید و برای آن ها برنامه ریزی کنید. می توانید در این ایام محتواهای خوبی برای پست و استوری تهیه کنید. برای مثال در زمان کریسمس می توانید پست های تبریک برای هموطنان مسیحی خود بگذارید. این کار شما حس پویا بودن و زنده بودن به پیجتان می دهد.
ایده تبریک برای مناسبت ها برای کافه و رستوران
۷. منوی فصلی خود را تبلیغ کنید.
هر فصل موج جدیدی از مواد اولیه و مشتریان را به همراه دارد. جدیدترین ایده های منوی رستوران را با عکس های روشن و زیبا از آیتم های منوی جدید خود به نمایش بگذارید. عکس های زیبا و جذاب از غذاهای شما، مشتریان را گرسنه می کند. هر بار که منوی خود را تغییر می دهید یا مواد جدیدی را به غذاهای معمولی خود اضافه میکنید، در مورد آن در شبکه های اجتماعی صحبت کنید.
ایده تبلیغ منوی فصلی برای تولید محتوای کافه و رستوران
نتیجه گیری:
برای تولید محتوای کسب و کار خود وقت بگذارید. فرقی نمی کند که شما یک کافه سنتی دارید یا یک رستوران بزرگ در قلب شهر خود. برای دیده شدن و ایجاد حس خوب شما باید مدام محتوا تولید کنید. محتوایی که برای کاربران جذاب بوده و آن ها را برای حضور در کافه و رستوران شما مشتاق تر کند. حالا می توانید این کار را به بهترین حالت ممکن انجام دهید تا از آن ها مشتریان ثابت و وفادار بسازید و بر فروش خود بیافزایید.
دیدگاهتان را بنویسید