مزایای طراحی پست اینستاگرام با فتوشاپ
در این پست آموزشی از وبلاگ روپیک قصد داریم درباره مزایای طراحی پست اینستاگرام با فتوشاپ برایتان بگوییم. همانطور که محبوبیت اینستاگرام باعث شده که در بین افراد، طرفداران زیادی پیدا کند باعث این هم شده که تقریبا تمامی کسب و کارها وارد این بازار آنلاین شوند و شروع به فعالیت کنند.
یکی از جذابیت های اینستاگرام که بسیار فوق العاده است، به اشتراک گذاری عکس های جالب و زنده در استوری ها و پست ها می باشد. برای اینکه بتوانید به عنوان یک کسب و کار در فضای اینستاگرام موفق باشید و بر میزان محبوبیتتان بیافزایید باید تولید محتوای باکیفیتی داشته باشید.
تولید محتوای باکیفیت یعنی محتواهایی که دارای خصوصیات یونیک بودن یعنی خاص بودن نسبت به رقبا و باکیفیت باشند. یکی از راه های ارائه تولید محتوا از طریق پست های اینستاگرامی است. حالا محتواهای پست می تواند حاوی عکس یا ویدئو و یا ترکیبی از هر دو باشد. اما برای اینکه یک محتوای پست باکیفیت داشته باشیم چه باید بکنیم؟ یعنی محتوای پست ما باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟
در زیر یکسری مواردی که در صورت رعایت آن می توانید یک پست جذاب داشته باشید را ذکر می کنیم.
- پیدا کردن یک ایده محتوایی هیجان انگیز
- محتوای زرد منتشر نکنیم
- بصورت مستمر فعالیت داشته باشیم
- کپشن های طولانی ننویسیم
- تعداد هشتگ های کپشن را زیاد بالا نبریم
- از کپشن های مرتبط استفاده کنیم
- طراحی گرافیکی جذاب برای کاور پست و سایر اسلایدها
به صورت خلاصه مواردی را در بالا برایتان عنوان کردیم که حتما در زمان انتشار به آن ها به صورت ویژه توجه کنید چراکه حاصل تجربه و آزمون و خطا تیم پشتیبان روپیک بوده و برای آن هزینه های گزافی پرداخت شده.
رعایت موارد بالا باعث افزایش بازدهی و بالارفتن کیفیت پست های پیج اینستاگرامی شما خواهد شد و این می تواند شانس شما را برای جذب مخاطبان به فالوور بیشتر کند.
اما ما می خواهیم در این پست درباره مورد آخر یعنی طراحی گرافیکی جذاب برای کاور پست و سایر اسلایدهای یک محتوای پستی صحبت کنیم و اینکه یک طراحی پست اینستاگرامی چه خصوصیایت می تواند داشته باشد؟
اول بپردازیم به طراحی پست اینستاگرام.
طراحی پست اینستاگرام چیست؟
خب یک مقداری درباره طراحی پست اینستاگرام با شما صحبت کنیم.
خیلی ها شاید به محض شنیدن کلمه طراحی پست اینستاگرام به این فکر کنند که مبحث طراحی در این حوزه فقط مخصوص قسمت طراحی پست ها می باشد. باید بگوییم که اصلا چنین نیست و مبحث طراحی شامل تمام قسمت های تشکیل دهنده محتوا برای پیج های اینستاگرامی است. علاوه بر پست، استوری، هایلایت ها و کاور ریلزها هم شامل مبحث طراحی خواهند بود. شاید کلمه طراحی تمپلیت اینستاگرام یا طراحی پست و استوری عبارت بهتری برای جانشینی این واژه باشد ولی به طور عامیانه در بین علاقه مندان این کلمه بهتر جا افتاده است.
اما برسیم به اینکه چه مواقعی شما باید برای پیج خود پست های جذاب طراحی کنید؟
همانطور که در مقاله های قبلی از وبلاگ روپیک گفتیم یکی از راه هایی که به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید یک پیج باکیفیت در اینستاگرام داشته باشید به واقع داشتن یک ظاهر خوب برای پیج کاریتان است.
ظاهری خوب از لحاظ گرافیکی که روی مخاطب تاثیر زیادی بگذارد. وقتی شما کاور پست خود را زیبا طراحی می کنید به مخاطب این را القا می کنید که برای کار خود ارزش قائل هستید و محتوایتان را در یک قاب شکیل ارائه می کنید. در کنار این زیبا بودن اگر محتوای غنی ای هم داشته باشید که دیگر تمام است و تیر خلاص را بر پیکر مخاطبتان شلیک کرده اید.
برای اینکه بتوانید طراحی خوب برای پست پیج خود داشته باشید باید چیکار کنید؟
قبل از اینکه شما بخواهید کار طراحی را پیش ببرید باید محتوایتان را آماده کنید و برای این محتوایی که حالا یا به صورت عکس است و یا ویدئو باید یک عکس جذاب برای کاور آن انتخاب کنید. اگر پست محتوایی شما بر مبنای عکس محور و نوشته باشد و از چندین اسلاید تشکیل شده باشد باید برای آن هم کاور مناسب در ابتدای اسلاید و هم کال تو اکشن در انتهای اسلایدهای محتوایی و هم اسلاید های مابین طراحی کنید. اگر هم پست محتوایی شما شامل ویدئو می باشد باید برای آن یک کاور مناسب طراحی کنید تا در ابتدای پست ویدئویی یا پست ریلزی شما قرار بگیرد.
بعد از این قسمت باید با یکی از نرم افزارهای کامپیوتری یا اپلیکیشن های موبایل که با آن ها می توان برای پست ها و سایر قالب های استوری و کاور هایلایت یک تمپلیت ساخت اقدام به طراحی کرد.
برای کسانی که پیج اینستاگرامی دارند میتوانند مقوله طراحی پست اینستاگرام یا همان تمپلیت اینستاگرام را یا خودشان انجام دهند و یا به طراحان یا همان گرافیست ها بسپارند. البته کار ساخت پست و استوری اینستاگرام را ادمین های تولید محتوا هم انجام می دهند که آن دیگربستگی به شما دارد که این کار را چگونه انجام دهید. در حال حاضر بیشتر ادمین های پیج های اینستاگرامی توانایی ادیت و ساخت پست و استوری های گرافیکی و ویدئویی را دارند و با اکثر برنامه های ادیت و تدوین عکس و فیلم مثل فتوشاپ، پریمیر، افترافکت، اینشات، پیکسارت و سایر برنامه های موجود در سطح وب کار می کنند.
افرادی که می توانند پست و استوری اینستاگرام و در کل تمپلیت اینستاگرامی بسازند طراح یا گرافیست هستند که می توانند برای همه پیج ها این طراحی ها را انجام دهند. حالا فرق نمی کند که این طراحی با کامپیوتر انجام شود یا با اپلیکیشن های موبایل، آن دیگر هنر شماست که چطور قالب پست و یا استوری بسازید.
طراحی پست اینستاگرام با فتوشاپ حرفه ای تر است یا اپلیکیشن های موبایل؟
خب از ادمین ها و طراحان تمپلیت اینستاگرام گرفته تا خود صاحبان پیج کار طراحی را یا بوسیله نرم افزارهای گرافیکی با لپ تاپ یا کامپیوتر انجام می دهند مثل نرم افزارهای فتوشاپ، افترافکت، ایلاستریتور، پاورپوینت و یا پریمیر انجام می دهند و یا از اپلیکیشن های موبایلی مثل پیکسارت، اینشات، کانوا و استوری ساز و صدها برنامه دیگر استفاده می کنند تا بتوانند پست و استوری طراحی کنند. حالا اینکه کدام راه آسان تر و البته حرفه ای تر است خود بحث بسیار مفصلی را می طلبد.
اینکه شما بتوانید با کدام نرم افزارها کار طراحی پست را انجام دهید کاملا به توانایی و کاراییتان، میزان علاقه شما به نرم افزار و خیلی فاکتورهای دیگر بستگی دارد که تعیین می کند چقدر شما در این مبحث توانمند هستید. شاید به جرات به توان گفت که نرم افزار فتوشاپ و ایلاستریتور از قوی ترین نرم افزارهای گرافیکی برای طراحی کاور پست و سایر محتواهای شبکه های اجتماعی مختلف است و حتی شما می توانید با استفاده از این دو غول نرم افزاری طراحی بنر سایت و طراحی رابط کاربری سایت هم انجام دهید ولی شاید حتما دیده اید پیج های اینستاگرامی زیادی که با استفاده از برنامه های موبایلی اقدام به طراحی تمپلیت های جذابی می کنند که شاید کسانی که با نرم افزار فتوشاپ و ایلاستریتور کار می کنند نتوانند انجام دهند. البته این موضوع به معنای این نیست که این دو نرم افزار کامل نیستند و یا برای طراحی های حرفه ای کارایی ندارند، ابدا اینطور نیست!
این دقیقا بر می گردد به میزان توانایی و خلاقیت شما در ابداع یک طرح خوب گرافیکی. شاید کسی که در حال طراحی با نرم افزار فتوشاپ و یا ایلاستریتور باشد یک فرد مبتدی و یا فاقد خلاقیت باشد که نتواند یک طرح خوب طراحی کند، و این هیچ ربطی به نقص داشتن این دو نرم افزار ندارد.
از نگاه کارشناسان فتوشاپ بهترین نرم افزار برای کار طراحی کاور پست، قالب استوری، بنر اینستاگرام، کاور هایلایت و سایر قسمت های گرافیکی داخل یک پیج اینستاگرام است. البته نرم افزار ایلاستریتور هم خوب است ولی نسبت به فتوشاپ در بین علاقه مندان طرفداران کمتری دارد.
اما در پاسخ به این سوال که نرم افزارهای کامپیوتری بهتر هستند یا اپلیکیشن های موبایل آن بستگی به نوع دیگاه شما دارد و انتظاراتی که از طراحی برای پست ها و استوری ها دارید. یعنی ممکن است شما با یک برنامه موبایلی هم بتوانید برای پست های خود یک کاور مناسب، چندین اسلاید خوب و کال تو اکشن جذاب بسازید ولی برای پیج دیگر نتوان این عمل را انجام داد چرا که در طراحی سخت پسند است و نیازهای طراحی تمپلیت پیج اینستاگرام او با برنامه های موبایلی برطرف نمی شود.
در مجموع نرم افزار فتوشاپ امکانات به شدت زیادی برای طراحی کاور پست و قالب استوری و سایر آيتم های طراحی دارد و شما می توانید در مدت زمان کمی با تهیه دوره طراحی جامع پست اینستاگرام روپیک به اصول طراحی برای کاور پست آشنا شوید و برای پیج خود و یا پیج های دیگر کار طراحی را انجام دهید.
سرعت کار با این نرم افزار بسیار بالا بوده و به شما اجازه ساماندهی و لایه بندی کردن قسمت های مختلف را می دهد و شما به راحتی قادر به خلق اثرهای جذاب خواهید بود.
اما حالا بپردازیم به این موضوع که طراحی پست اینستاگرام چه مزایایی یم تواند برای صاحبان کسب و کار داشته باشد.
مزایای طراحی پست اینستاگرام با فتوشاپ برای صاحبان پیج
طراحی پست اینستاگرام یک روش کارآمد و مهم برای بسیاری از کسب و کارها در دنیای دیجیتال امروز است. همانطور که دانستید کمتر پیجی در اینستاگرام وجود دارد که برای پیشرفت خود در این فضا اقدام به طراحی اختصاصی پست و استوری و یا استخدام گرافیست یا ادمین گرافیکی نمی کند. اهمیت طراحی پست اینستاگرام زمانی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و بولدتر می شود که شما به عنوان یک صاحب کسب و کار و تجارت، نیاز به دیده شدن توسط گروه کثیری از جامعه را دارید. کسانی که دوست دارند طراحی پست اینستاگرام را به صورت حرفه ای یاد بگیرند می توانند دوره جامع طراحی پست اینستاگرام را از بخش فروشگاه روپیک خریداری کنند و وارد این حرفه شوند.
اما مزایای طراحی پست اینستاگرام با فتوشاپ کدام ها هستند؟
مزایای طراحی پست اینستاگرام با فتوشاپ
- تبدیل پیج کاری شما به یک پیج درآمدزا و حرفه ای
- افزایش تعداد مخاطبان مفید و فعال
- کاهش هزینه های جانبی برای کسب و کار
تبدیل پیج کاری شما به یک پیج درآمدزا و حرفه ای
وقتی برای طراحی پست های پیج خود برنامه ریزی می کنید و حالا یا از گرافیست استفاده می کنید یا از قالب های آماده برای کاور پست به هر حال، برای زیباتر کردن پیج خود قدمی برداشته اید. این زیباتر شدن در نگاه اول هم می تواند باعث جذب مخاطب شود و هم باعث می شود شانس شما برای رفتن پست هایتان به اکسپلور بیشتر شود. خودتان می دانید که اگر پستتان به اکسپلور راه پیدا کند چقدر برای پیج شما مهم و مفید خواهد بود. در واقع شما با این کار بدون هزینه تبلیغات می توانید بازدید و فالوور رایگان دریافت کنید و همین باعث خواهد شد که مشتریان از شما خرید بیشتری کنند.
یکی دیگر از محاسن این کار این است که پیج شما با طراحی های زیبا در نگاه مخاطب به مانند بک پیج حرفه ای و کاربلد به نظر می آید. شما با طراحی کاور پست های جذاب این را به مخاطب خود القاء می کنید که برای آن ها ارزش خاصی قائل هستید.
افزایش تعداد مخاطبان مفید و فعال
وقتی طراحی شما جذاب به نظر بیاید مخاطب وقت بیشتری روی پست ها و استوری های شما خواهد گذاشت. این ماندگاری بیشتر در پیج شما باعث خواهد شد که آن ها به مخاطبانی همیشگی تبدیل شوند یعنی همان فالوورها. داشتن هزار مخاطب مفید و فعال به مراتب از ۱۰ هزار فالووری ک هفته ای یک بار به پیج شما سر می زنند مفیدتر خواهند بود.
کاهش هزینه های جانبی برای کسب و کار
با داشتن یک ظاهر زیبا دیگر شما احتیاج به تبلیغات زیادی نخواهید داشت. با فرض اینکه ظاهر جذابی را برای پیج خود رقم بزنید می توانید کارآمدتر به نظر بیایید.
طراحی پست اینستاگرام برای چه کسب و کارهایی مفید است؟
شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که چه کسب و کارهایی در اینستاگرام می توانند از کسب درآمد داشته باشند و مقوله طراحی پست اینستاگرام برایشان در جهت افزایش درآمد پررنگ خواهد بود.
- آنلاین شاپ های محصولات فیزیکی
- بلاگرها
- ادمین های اینستاگرام
- آموزش دهنده های محصولات آموزشی و علمی
- تولید کننده های محتوا
- پیج های خدماتی و شاید صدها مورد کسب و کاری دیگر.
طراحی پست اینستاگرام پیج بلاگری با فتوشاپ
طراحی پست اینستاگرام پیج تولید محتوا گردشگری با فتوشاپ
نتیجه گیری مقاله روپیک:
با توجه به تغییر و تحولات سریعی که در فضای پیرامون ما در حوزه های آنلاین و فضای وب انجام می شود ما مدام در حال تغییرات گسترده در فضاهای کسب و کاری هستیم. از حیث علاقه زیاد کاربران به اینستاگرام و رایگان بودن امکاناتی که این اپلیکیشن به ما می دهد بیش از مسائل دیگر در حال گسترش و پیشرفت می باشد. برای ورود به دنیای اینستاگرام مستلزم کسب مهارت در یک زمینه خاص و فعالیت مستمر است. همانطور که گفتیم طراحی پست اینستاگرام یکی از راه هایی است که شما می توانید فارغ از وابستگی به محیط کاری و زمان به درآمد خوب و نامحدود برسید. برای اینکه بتوانید از این راه درآمد خوبی داشته باشید باید موارد زیر را تا حدودی داشته باشید.
- داشتن خلاقیت بالا
- استفاده از طراحی های کاربردی برای طراحی قالب اینستاگرام
- خودداری از شلوغ کردن طراحی
- تولید محتوای مفید و کارآمد
کافی است در این فضا قواعد طراحی و گرافیکی را اصولی یاد بگیرید و با کسب تجربه بیشتر کسب درآمد کنید.
دیدگاهتان را بنویسید