کسب درآمد زیاد از طریق طراحی کاور اینستاگرام
آیا واقعا می توان از طریق طراحی گرافیک برای پیج ها در اینستاگرام به درآمد رسید؟ رسیدن به درآمدهای ۲۰ میلیونی و بالاتر را که افراد مختلف از آن صحبت می کنند آسان است؟
امروز در اینجا هستیم که با هم به پاسخ این سوال ها بپردازیم. پس با ما همراه باشید.
پلتفرم اینستاگرام امروز جزئی از زندگی افراد شده به طوریکه خیلی از آدم ها ساعت ها در اکسپلور اینستاگرام و استوری های پیج های مختلف وقت می گذارند. خیلی از این افراد از روی سرگرمی در اینستاگرام هستند و یکسری به دنبال یافتن ایده هایی برای شروع یک بیزینس جدید. خیلی از افراد، پست ها رو در اکسپلور پشت سر هم اسکرول می کنند و استوری ها را یکی پس از دیگری رد می کنند بدون آنکه بفهمند چطور زمانشان در حال سپری شدن است تنها به این امید که بتوانند یک حرفه پولساز برای خودشان پیدا کنند فارغ از آنکه ایده مورد نظر جلوی چشمان آن هاست بدون آنکه به آن توجه کنند به دنبال یک گنج هستند.
اما این گنج پنهان، این راز مه آلود که می توان از آن به عنوان یک حرفه استفاده کرد چیست؟
در یک کلام باید بگوییم طراحی کاور پست برای پیج های اینستاگرام.
طراحی کاور برای انواع مختلف پیج های اینستاگرام از جمله کارهایی است که تمامی پیج های اینستاگرامی برای دیزاین پست های خود به آن نیاز مُبرَم دارند و بدون آن نمی توانند ظاهر زیبایی از لحاظ گرافیکی برای پیج خود رقم بزنند.
طراحی پست اینستاگرام به عنوان یکی از روش های بازاریابی پربازده، با ایجاد یک رابطه دوطرفه بین شما صاحب پیج و کاربرانتان باعث می شود که روابط خیلی نزدیک تری با آن ها ایجاد کنید. یک طراحی زیبا برای کاور پست تک اسلایده یا کلا طراحی یک پست اسلایدی جذاب یاعث میشود که کاربران ترغیب شوند که نظراتشان را به اشتراک بگذارند، برای پست مذکور کامنت بگذارند، لایک کنند و آن پست را برای دوستانشان بفرستند که این باعث افزایش تعامل خواهد شد و برای پیج کاری شما بسیار مفید خواهد بود چرا که یکی از راه های پیشرفت شما در اینستاگرام و افزایش احتمال دیده شدن شما همین عامل است. در واقع این روش یک روش ارگانیک و بدون هزینه های گزاف تبلیغاتی است.
وقتی شما بتوانید ظاهر خوبی برای پیجتان رقم بزنید و از لحاظ بصری زیباتر کنید باعث می شوید مخاطبان در نگاه اول جذب پیجتان شوند و همین امر دهان به دهان می چرخد و باعث افزایش کاربران ورودی به پیج بیزینسی شما خواهد شد.
همانطور که گفتیم کسب درآمد از فضای اینستاگرام با وجود این همه فرصت کار خیلی دشواری نیست. در واقع اینستاگرام یک منبع ارزشمند برای کسب و کارهای جدیدی است که به دنبال افزایش درآمد خودشون هستند. در ادامه چند نمونه از کارهایی که در محیط اینستاگرام می شود کسب درآمدهای خوب داشت را برایتان فقط به صورت تیتروار به همراه مختصر توضیحی عنوان می کنیم و در ادامه با تیم تحریریه گرافیکی روپیک همراه می شویم.
شغل های پردرآمد در اینستاگرام کدامند؟
- اینفلوئنسر
- ادمین اینستاگرام
- طراحان گرافیکی
- ادیتورهای ویدئویی
- بلاگری
۱. اینفلوئنسر
اول ببینیم اینفلوئنسر کیست؟
اینفلوئنسر های شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام به افرادی گفته می شود که روی موضو خاصی یک دانش و تخصص حرفه ای دارند و در همان زمینه برای خودشان شهرت خوبی ساخته اند و در آن زمینه شناخته شده اند. اینفلوئنسرها در داخل پیج کاری خود پست هایی راجع به آن موضوع خاص می سازند و از این طریق خیلی از سوال ها و نیازهای افرادی که علاقه مند به این موضوع هستند را برطرف می کنند. برای مثال در زمینه آموزش فتوشاپ افرادی هستند که به صورت تخصصی از این نرم افزار گرافیکی پست های جذابی که هم آموزشی هستند و هم چالشی می سازند. به این دسته از افراد اینفلوئنسر گفته می شود.
اینفلوئنسرها بین فالوورهای خود بسیار محبوب هستند و اعتماد فالوورها به آن ها بسیار زیاد است. می شود گفت که فالوورها به اینفلوئنسرها اعتماد کامل دارند و مدام از طریق استوری ها و پست های پیج آنان را دنبال می کنند. به توصیه های آنان گوش می دهند و برایشان ارزش خاصی قائلند چون بر این باور هستند که آنان در زمینه کاری مورد نظرشان کاملا یک متخصص هستند. برای اینفلوئنسرها، این به معنای فرصتی عالی برای کسب درآمد در اینستاگرام است. آنها برای انتشار پست اینستاگرامی تبلیغاتی برندهای مختلف در پیجشان، هزینه های زیادی دریافت می کنند. هر چقدر تعداد فالوورهایشان بیشتر باشد، مبلغ انتشار پست تبلیغاتی در پیجشان نیز بیشتر است. برای مثال در زمینه آموزش فتوشاپ که در بالا گفتیم می توانند برای انواع مختلف کسب و کارهایی مثل چاپخانه ها، طراحان کارت ویزیت و سایر کارهای مربوط به طراحی گرافیکی تبلیغ نمایند.
میزان مبالغ دریافتی اینفلوئنسرها به تعداد فالوورها و تاثیرپذیری مخاطبانشان از آن ها دارد. برای مثال اینفلوئنسری ممکن است با ۵۰ هزار فالوور برای یک بنر تبلیغاتی استوری مبلغ ۱۰ میلیون تومان دریافت کند ولی اینفلوئنسری با داشتن بیش از ۲۰۰ هزار فالوور برای هر تبلیغ استوری ۲ میلیون هزینه دریافت کند. میزان دریافتی کاملا به عواملی که گفتیم و تعامل بیشتر مخاطبان با پیج و نوع تخصص پیج بستگی دارد.
۲. ادمین اینستاگرام
خب برسیم به یکی از مهم ترین و پرکاربردترین کارهای موجود در حوزه اینستاگرام یعنی ادمینی. البته ادمینی اینستاگرام فقط شامل یک وظیفه کلی نمی شود و کسی که می خواهد این کار را انجام دهد باید چندین توانایی داشته باشد. اما یک ادمین پیج اینستاگرام چه وظایفی دارد؟
بحث جمع آوری محتوا برای پست، استوری و ریلزها، نحوه انتشار محتوا مثل ساخت کاور پست و استوری، ساخت استراتژی محتوا برای پیج، نوشتن کپشن ها، عکسبرداری و فیلمبرداری از محصولات فیزیکی برای فروشگاه های آنلاین شاپی، پاسخ گویی به دایرکت ها و کامنت ها، حفظ امنیت و جلوگیری از هک شدن پیج و خیلی کارهای دیگر بر عهده یک ادمین اینستاگرام است. البته تقریبا در تمامی مباحث بالا که درباره وظایف ادمین اینستاگرام گفتیم، افراد به صورت تخصصی وارد شده اند یعنی مثلا برای انتشار پست و استوری یکدسته از افراد به عنوان ادمین به صورت تخصصی فعالیت می کنند و در قسمت های دیگر هم همینطور که باعث شده ادمین های تخصصی نمود بیشتری پیدا کنند و در این زمینه هم وظایف تفکیک شوند. البته هستند ادمین هایی که تمامی این وظایف را با هم انجام دهند. اما میزان حقوق دریافتی ادمین ها به چه عاملی بستگی دارد؟
آيا ادمینی که همه این فعالیت ها را باهم انجام دهد حقوق بیشتری می گیرد؟
در جواب باید بگوییم خیر اصلا چنین نیست. در واقع میزان حقوق دریافتی ادمین ها دقیقا به میزان تخصص آن ها و اینکه برای چه پیجی و با چه سابقه ای فعالیت می کنند بستگی دارد. یعنی مثلا ممکن است شما فقط مسئول پاسخگویی به دایرکت و گرفتن سفارش از مشتری ها فعالیت کنید ولی به حدی در ارتباط برقرار کردن با مشتری حرفه ای و خوب باشید که بتوانید بر میزان فروش پیج بیافزایید. دراینصورت میزان حقوق دریافتی شما از کسی که تمامی فعالیت های ادمینی را انجام دهد به مراتب بالاتر باشد. یا مثلا شما برای یک پیج فروشگاهی با فالوورهای بالا کار کنید که در اینصورت قطعا با اینکه ممکن است وظایف کمتری به عنوان ادمین در این پیج داشته باشید از یک پیج نوپا که توانایی پرداخت حقوق بالا را نداشته باشد به مراتب بیشتر باشد.
در مجموع ادمین های اینستاگرام می توانند از ۳ الی ۳۰ میلیون برای وظایف ادمینی دریافت کنند که کاملا به میزان توانایی شما و تجربتان در شاخه های مختلف این حرفه بستگی دارد. از خوبی های ادمینی این است که می توانید به صورت دورکار فعالیت کنید. یعنی مثلا ادمینی پیجی را قبول کنید که در تهران مشغول فعالیت است با وجود اینکه خودتان در یکی از شهرستان های دور جنوب کشور باشید. برای این کار شما هیچ محدودیتی ندارید.
۳. طراحان گرافیک
اما برسیم به یکی از مهم ترین شغل های پرکاربرد در فضای اینستاگرام یعنی طراحی گرافیکی پست و استوری برای پیج های اینستاگرامی. یعنی اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم تقریبا تمامی پیج های اینستاگرام، با آمار بالای ۹۰ درصد به یک گرافیست و یا طراح پست و استوری برای محتواهای پست، استوری، ریلزها و سایر محتواهای گرافیکی خود احتیاج دارند.
شما هر پیج بیزینسی داشته باشید احتیاج دارید که یکی پست ها و استوری های شما را ویرایش کند و آن ها را در فریم های مشخص و یا تمپلیت های آماده قرار دهد تا بتواند آن را در اینستاگرام منتشر کند. فقط پیج های سرگرمی و شخصی هستند که احتیاج به گرافیست و یا طراح ندارند چراکه اقدام به گذاشتن عکس ها و فیلم ها بدون قالب خاصی می کنند که خب اصلا احتیاجی هم به چنین کاری نیست. حالا فرق نمی کند این وظیفه بر عهده صاحب پیج باشد و یا یک ادمین یا گرافیست، در هر صورت شما احتیاج به همچین فردی برای این کار خواهید داشت.
اما برسیم به پیج های کاری و کسب و کارهایی که مدام اقدام به تولید محتوا برای پست ها و استوری های خودشان می کنند و از این طریق سعی می کنند در فضای اینستاگرام پیشرفت کنند. یکی از راه ها برای بهتر دیده شدن و هم بیشتر دیده شدن داشتن طرح های خوب گرافیکی و طراحی های جذاب برای قالب پست های پیج می باشد. اگر قالب کای پست های پیج شما از نظر زیبایی و گرافیکی جذاب باشد خب در نگاه اول شانس آن را خواهی داشت که خیلی از کاربران به محض دیدن نمای پیجتان جذب آن شوند و سَری به پیج شما بزنند و اگر محتواهای شما به مذاقشان خوش بیاید به فالوور شما تبدیل می شوند و این همان جذب ارگانیک فالوور بدون هزینه تبلیغات می باشد. چنین فالوورهایی بیشتر به مشتریان دائمی شما تبدیل خواهند شد و همیشه به شما وفادار خواهند ماند تا زمانیکه شما آن ها را ناامید کنید.
اما اگر بخواهیم کمی درباره این حرفه در اینستاگرام صحبت کنیم باید عنوان کنیم که این شغل اصلا محدودیت سنی ندارد و حتی نوجوانان و زنان خانه دار هم قادر خواهند بود در صورت داشتن توانایی و کسب مهارت در زمینه های طراحی گرافیک این کار را انجام دهند و از این روش درآمد نسبتا خوبی بدست بیاورند. تقریبا تمامی پیج های فروشگاهی برای تمامی پست ها و استوری های خود قالب های اختصاصی دارند و از قبل سفارش آن را به یک طراح گرافیست داده اند تا با شانس داشتن یک طرح خوب بیشتر در اینستاگرام بدرخشند و از این طریق سعی کنند بر میزان فروششان بیافزایند.
حالا ما اومدیم و بیشتر درباره پیج های فروشگاهی صحبت کردیم ولی کمتر پیج بیزینسی را می توان یافت که برای پست ها و همچنین استوری هایشان از طرح های گوناگون استفاده نکنند. حالا این طراحی ها می تواند با برنامه های گرافیکی مثل فتوشاپ انجام بگیرد که حتما باید در کامپیوترهای خانگی و یا لپ تاپ ها آن را نصب کنید و بعد از این برنامه برای طراحی پست و استوری استفاده کنید چراکه نسخه موبایل برای آن وجود ندارد و یا از اپلیکیشن های تولید محتوا عکس و ویدئو موبایلی استفاده کنید مثل اینشات، پیکسارت و کانوا و خیلی اپلیکیشن های موبایلی دیگر که تعدادشان هم خیلی زیاد است. دقت داشته باشید که شما با استفاده از نرم افزار فتوشاپ می توانید طراحی های کامل تر و مفصل تری داشته باشید تا اپلیکیشن های موبایل که از نظر ابزارها بسیار محدود تر هستند. در کل نرم افزار فتوشاپ جامع ترین نرم افزار طراحی گرافیک در دنیا می باشد و تمامی کسب و کارها بدون استثناء به این غول بزرگ نرم افزاری احتیاج دارند.
اگر بخواهیم از نظر درآمدی این شغل را بررسی کنیم تقریبا برای طراحی هر پست و یا استوری مبلغی بین ۸۰ الی ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان دریافت خواهد شد که البته بستگی به پیج های که شما با آن ها کار می کنید دارند. ولی در مجموع رقم بسیار مناسبی برای افراد متخصص است چراکه در صورت داشتن توانایی طراحی پست و جاگذار مطالب تقریبا برای هر پست شما می توانید با صرف تنها ۱۰ دقیقه یک پست طراحی و آماده انتشار کنید. با صرف تنها ۲ ساعت در طول روز که در بدترین شرایط هم افراد دیگر اینقدر کم کار نمی کنند می توانید چیزی حدود ۱۲ پست درست کنید که بین ۹۶۰ هزار تومان تا ۱ میلیون و هشتصد هزار تومان درآمد داشته باشید که اصلا دور از انتظار نیست و به راحتی باکمی سرچ در گوگل و همچنین اینستاگرام می توانید ببینید که واقعا گرافیست ها همچین مبالغی را دریافت می کنند. پس با صرف کمترین هزینه و البته در صورت داشتن توانایی طراحی می توانید ماهیانه چیزی بین ۱۵ میلیون تومان تا ۳۰ میلیون تومان و چه بسا بیشتر کسب درآمد کنید.
گرافیست ها می توانند علاوه بر پست و استوری برای پیج های اینستاگرامی، بنر تبلیغاتی، استوری موشن، کاور هایلایت و حتی عکس پروفایل و لوگو طراحی کنند که براشون می تواند خیلی درآمدزا باشد. خیلی از پیج های بزرگ اینستاگرام که فالوورهای زیادی دارند به دنبال گرافیست های حرفه ای هستند که بتوانند مشکل آن ها را از بابت طراحی پست ها و محتواهای مختلف راحت بکند و حاضر هستند رقم های خوبی برای آن ها پرداخت کنند تا دیگر دغدغه ای از این بابت نداشته باشند.
۴. ادیتورهای ویدئویی
برسیم به یکی دیگر از شغل های پردرآمد در فضای اینستاگرام یعنی ادیت ویدئو. در دنیای امروز که محتواهای ویدئویی حرف اول را می زند تقاضا برای تدوین و ادیت ویدئو بطور چشمگیری افزایش یافته است و رقابت در فضای اینستاگرام برای ادیت های بهتر و باکیفیت تر هم افزایش یافته است. به همین دلیل است که این کار به یک شغل جذاب و پردرآمد بدل شده است.
اما میزان درآمد تدوین پست های اینستاگرامی چقدر است؟ چه عواملی باعث می شود که به ادیتور بهتری برای ادیت ویدئوها تبدیل شوید؟ آیا همه می توانند به یک ادیتور خوب و حرفه ای در زمینه مورد نظر تبدیل شوند؟
اول از همه باید بگوییم که اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که محتواهای ویدئویی برای پیج کاری خود دارید و می خواهید آن ها را منتشر کنید باید حواستان به نوع ارائه ویدئوها باشد. یعنی فضای اینستاگرام دیگر صرفا به ویدئوهای خام و بدون جلوه های ویژه عکس العمل کمتری نشان می دهد. شاید در یکی دو سال قبل شما با گذاشتن یک ویدئو خیلی ساده و بدون داشتن افکت های گوناگون می توانستید ویو خوبی از آن بگیرید که در نهایت به افزایش فالوور منجر می شد ولی دیگر به این شکل نیست و شما باید برای نحوه ارائه فایل ویدئویی فکر دیگری بکنید تا بیشتر در نظر همگان به چشم بیاید.
به واقع با گذشت زمان نحوه ادیت محتواهای ویدئویی در اینستاگرام شکل و شمایل دیگری به خود گرفته است و روز به روز بر میزان توانایی افراد و نحوه ادیتشان افزوده می شود.
اما در پاسخ به سوالات بالا که گفتیم برای تدوین پست های ویدئویی مبالغ متغیری بین ادیتورها رواج دارد و شاید کف و سقفی برای ادیت هر ویدئو مشخص نباشد. بعضی از ادیتورها بر اساس ثانیه اقدام به قیمت گذاری می کنند و بعضی ها هم بر اساس میزان تواناییشان روی هر پست با توجه به ادیتی که انجام می دهند یک قیمت متفاوت تعیین می کنند. ولی به طور کلی برای هر ادیت خوب اینستاگرام که شامل تغییرات رنگ و کالر کارکشن باشد و از انواع مختلف افکت های سینماتیک استفاده شود به همراه انواع مختلف موشن های مختلف و زیرنویس مبلغی بین ۶۰۰ هزار تومان تا ۹۰۰ هزار تومان برای پست تقریبا یک دقیقه ای دریافت می شود. این مبلغ حتی می تواند بالاتر هم برود ولی دیگر بستگی به نوع ویرایش ادیتور و نحوه تعاملی است که با صاحب پیج دارد.
اما برای اینکه شما به یک ادیتور بهتری تبدیل شوید باید مدام خود را بروز کنید و نمونه های زیادی ببینید. یعنی دیدن بیشتر یکی از راه های بدست آوردن خلاقیت بیشتر برای ادیت های خاص و باکیفیت تر است. بیشتر تمرین کنید و سعی کنید در ادیت هایتان حس ها را منتقل کنید. بعضی ها فکر می کنند ادیت کردن ویدئو یعنی برش ویدئو، گذاشتن یک آهنگ یا صدا در تایم لاین و یکسری اعمال تغییرات و موشن گذاری های مختلف. ولی در کل ادیت این نیست. هر کسی می تواند کارهایی را که گفتیم انجام دهد ولی برقراری حس و ایجاد انعطاف در زمان ویدئو باعث افزایش رضایت مخاطب خواهد شد و این است که باعث می شود یک ویدئو متفاوت تر باشد.
خیلی از ادیتورهای فایل های ویدئویی در اینستاگرام به صورت فریلنسری کار می کنند و از این طریق می توانند همزمان با چندین پیج همکاری داشته باشند و از این جهت محدودیتی ندارند.
۵. بلاگری
اگر بخواهیم در مورد بلاگری صحبت کنیم باید بگوییم یه چیزی شبیه اینفلوئنسر ولی با کمی تفاوت. در فضای آنلاین خیلی تفاوت این دو کلمه را نمی دانند.
اینفلوئنسر به کسانی که گفته می شود که با تکیه بر تعداد فالوورهای زیاد در حال فعالیت در فضای مجازی هستند و روی مخاطبانشان تاثیر ویژه ای دارند بطوریکه مخاطبانشان بدون چون و چرا آن ها را قبول دارند و از پیشنهادهای آنان به طور ویژه ای استقبال می کنند.
اما بلاگرها به افرادی گفته می شود که با تکیه بر یک تخصص در یک زمینه کاری اقدام به تولید محتوا می کنند و سعی می کنند که با تکیه بر محتواهای پست و استوری خاصی که ارائه می دهند توجه مخاطبان را به خودشان جلب کنند و روی آنان تاثیر بگذارند.
امروزه در زمینه ای مختلفی تقریبا در هر حوزه ای ما یک یا چند بلاگر داریم. برای مثال در زمینه فروش کالاهای دیجیتال و آموزش فتوشاپ و یا آموزش پریمیر بلاگرهای زیادی مشغول فعالیت هستند و اتفاقا فالوورهای زیادی هم از طریق انتشار محتواهای یونیکی که ارائه می دهند جمع کرده اند. تا دو سه سال قبل شاید شما در هز زمینه کاری می توانستید یک یا چند بلاگر در کل کشور پیدا کنید ولی در زمان حال بلاگرها پایشان را فراتر گذاشته اند و در هر شهری شما می توانید بلاگرهای تخصصی ببینید. مثلا در حوزه رستوران گردی در شهر رشت و یا در حوزه فروش مرکبات و برنج در شهرهای شمالی شما چندین بلاگر می توانید پیدا کنید که هر کدام با داشتن تعداد زیادی فالوور مشغول فعالیت هستند. عمده درآمد بلاگرها از طریق تبلیغاتی است که روی محصولات مختلف پیج های دیگر بدست می آورند و مبلغ دریافتی آن ها به تعداد فالوورها و میزان تاثیرپذیری فالوورهایشان از آن ها بستگی دارد. ولی برای بلاگرهای شهرهای کوچک شما از ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان و یا حتی بیشتر می توانید درآمد داشته باشید.
اما چرا ما درباره شغل های پردرآمد در اینستاگرام صحبت کردیم؟ در تمامی شغل های بالا که درآمد زیادی را برای افراد به همراه دارد البته به غیر از مورد سوم یعنی طراحان گرافیک شما باز هم احتیاج به یک طراح یا گرافیست برای کاور پست های پیج خود دارید. یعنی شرط بیشتر دیده شدن محتواهای شما داشتن یک کاور جذاب است که احتمال ورود شما به اکسپلور را افزایش دهد. پس به این نتیجه می رسیم که شما با داشتن توانایی طراحی کاور پست می توانید با تمامی این مدل کسب و کارهای سودآور اینستاگرامی همکاری داشته باشید و بر مشتریان خودتان بیافزایید تا پول بیشتری بدست آورید.
همانطور که در عناوین بالا گفتیم طراحی کاور برای پست ها و همچنین قالب استوری یکی از راه های کسب درآمد در اینستاگرام است که عموما این کارها توسط ادمین ها انجام می شود.
اما چطور می توان این کار را انجام داد؟ یعنی اینطور بگویم چطور می توان این مهارت را کسب کرد؟
ما در یک پست جداگانه در مرود اینکه چه توانایی هایی لازم دارید که این مهارت را فرا بگیرید صحبت کردیم. کافی است مقاله ۳ قدم تا طراحی تمپلیت اینستاگرام را بخوانید تا راه کسب این مهارت را فرا بگیرید. ولی در اینجا به صورت خلاصه وار به آن ها اشاره خواهیم کرد.
- یادگیری یکي از نرم افزار طراحی گرافیکی مثل فتوشاپ یا اپلیکیشن های ادیت عکس با موبایل
- آموزش دیدن اصول و قواعد طراحی پست و استوری اینستاگرام
- افزایش تکنیک های بازاریابی و صحبت با کارفرما
برای اینکه بخواهید به درآمد خوبی برسید باید تمامی این موار را به خوبی بیاموزید. تبدیل شدن به یک گرافیست حرفه ای که تسلط زیادی روی نرم افزار و قواعد گرافیکی دارد صرفا برای رسیدن به موفقیت و کسب درآمد کافی نیست!
چراکه شما باید بتوانید ارتباط خوبی با مشتریان برقرار کنید تا بفهمید آن ها از شما انتظار چه طرحی دارند! قطعا اینکه نظر خود را به مشتری تحمیل کنید برای او یک طرح فوق العاده بزنید نمی توانید او را راضی نگه دارید، باید ببینید خواسته او چیست.
کسب درآمد ۲۰ میلیونی از طریق طراحی تمپلیت اینستاگرام
آيا تیتر بالا درست است؟
آیا به راحتی می توان به بیش از ۲۰ میلیون تومان از راه طراحی پست و استوری پیج اینستاگرام رسید؟ آیا این یک شعار نیست؟
در پاسخ باید بگوییم که واقعا نه این یک تیتر تبلیغاتی و یا یک فریب نیست که افراد را به سمت خوود بکشانیم!
در انتهای این پاراگراف درباره میزان مبلغ دریافتی روی هر پروژه و درآمد نهایی ماه صحبت می کنیم. ولی تا آنجا بدانید که این شغل هم مثل سایر مشاغل با چالش ها و مشکلاتی در ابتدای راه مواجه می باشد. یعنی فردی که می خواهد این مهارت را یاد بگیرد و این شغل را برای خود به عنوان شغل اصلی انتخاب کند تا در آخر ماه درآمدی داشته باشد باید آگاه باشد که باید زمانی را صرف کند تا در این کار خبره شود. باید وقت بگذارد و یاد بگیرد. آموزش ببینید و تجربه کند و شکست بخورد تا از فردی بدون دانش به یک حرفه ای تبدیل شود. این ها همه مستلزم صرف زمان برای یادگیری است. مگر شغلی وجود دارد که شما یک شبه به موفقیت برسید؟؟؟ یا اصلا یک هفته یا یک ماه؟؟؟
باید حداقل ها را برای ورود به این شغل آموزش ببینید.
بعد از آموختن و یادگیری اصول کار باید برای خود یک روزمه خوب جمع کنید. یعنی یک پورتفولیو بسازید. یک پیج اینستاگرامی بهترین کار ممکن در این مقطع می باشد. بدون صرف هزینه یک پیج بسازید با یک نام خوب و توضیحات مناسب در قسمت بایو پیج که توانایی شما را به مخاطب منتقل کند و نوع کسب و کارتان برای کسی که وارد پیجتان می شود گُنگ و مبهم نباشد. سپس اقدام به گذاشتن نمونه های مختلف و متعدد از کسب و کارهای گوناگون کنید تا شکل و شمایل پیج شما بهتر شود. پیشنهاد می شود حداقل ۲۰ تا ۲۵ مورد طراحی مختلف از پست و استوری را به صورت پست و یا ریلز منتشر کنید و همچنین در قسمت هایلایت ها بهترین ها را قرار دهید.
حالا می توانید با پیج های مختلف وارد مذاکره شوید. در اکسپلور بگردید و پیج هایی که ظاهر مناسبی ندارند را پیدا کنید و از آن ها بپرسید که دوست دارند که برای پیجشان کاور خوب طراحی شود یا خیر!
البته پیشنهاد مجموعه روپیک این است که به صورت رایگان بنابر محتوای پیج ها یک کاور برای پست های آن ها طراحی کنید و برایشان ارسال کنید تا ببینند که چه تفاوتی بین داشتن کاور جذاب و بدون کاور خواهد بود.
این یکی از راه های برقراری تعامل با مخطبین است که شما خودتان پیش قدم خواهید شد. مطمئن باشید با زدن یک پیج اینستاگرام کم کم مخاطبین زیادی پیدا می کنید و سفارش خواهید گرفت.
البته یادتان باشد که مدام باید آموزش ببینید و طرح های مختلف بزنید تا بر تعداد فالوورهای شما افزوده شود.
اما برسیم به محاسبه میزان سود یک گرافیست در طول ماه.
ببینید طبق تعرفه های سال ۱۴۰۳ حداقل دستمزد برای طراحان تمپلیت اینستاگرامی برای هر پست ۱۵۰ هزار تومان می باشد. یعنی به ازای هر یک پستی که طراحی می شود. البته این کف قیمتی می باشد که مجموعه ما پس از بررسی از چند سایت تراز اول آن را بدست آورده. میزان مبلغ برای هر استوری و کاور ریلز هم همین اندازه می باشد.
حالا فرض کنید در طول روز شما فقط و فقط با یک پیج به توافق برسید و حداقل ۵ پست یا استوری طراحی کنید. با توجه به اینکه در صورت داشتن مهارت طراحی برای هر پست یا استوری صرف زمان ۱۵ دقیقه کافی است و با توجه به تبادل اطلاعات و گرفتن دیتا و ارسال اصلاحات بین شما و کارفرما این زمان کمی افزایش می یابد. پس شما با صرف زمان یک ساعت و ربع تا ۲ ساعت در طول روز می توانید ۵ پست یا استوری طراحی کنید. در نتیجه شما حدود ۷۵۰/۰۰۰ هزار تومان از یک پیج درآمد خواهید داشت.
با احتساب ۳۰ روز کاری شما در نهایت ۲۲/۵۰۰/۰۰۰ در انتهای ماه درآمد خواهید داشت. باور کنید درآمدی که ما در اینجا برای شما محاسبه کردیم اصلا زیاد نیست و کف قیمت بازار می باشد. با کمی تسلط و افزایش مهارت طراحی و همچنین تعامل و مارکتینگ بیش از این هم می توانید بدست بیاورید. ساخت تیم های محتواسازی هم یکی از راه های افزایش میزان درآمد ماهیانه شما خواهد بود.
نتیجه گیری تیم روپیک:
تا آنجا که فهمیدیم کاور پست یکی از ارکان رشد در اینستاگرام است و با ساخت یک کاور پست جذاب هر پیجی می تواند بهتر دیده شود مشکلی نداریم ولی صرفا دانستن این موضوع کفایت نمی کند و شما باید توانایی این کار را بدست بیاورید. یعنی قادر باشید که از این راه برای پیج های مختلف کاور طراحی کنید و بر میزان درآمدتان بیافزاید. شاید یکی از بهترین راه های درآمدزایی آنلاین همین کار باشد. برای کسانی که دوست دارند از این راه کسب درآمد کنند و این شغل را به صورت حرفه ای یاد بگیرند پیشنهاد می کنیم پکیج جامع طراحی کاور پست اینستاگرام روپیک را خریداری کرده و به صورت حرفه ای این تخصص را یاد بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید