آموزش ساخت پست اسلایدی در اینستاگرام
کسانی که در اینستاگرام در حال تولید محتوا هستند و روزانه اقدام به تولید پست و استوری و ویدئو می کنند با طراحی متفاوت و زیادی دست و پنجه نرم می کنند. راه های زیادی را امتحان می کنند تا بتوانند محتواهای خوب و مورد پسندی را در قالب های زیبا و جذاب گرافیکی طراحی کنند. یکی از این راه ها طراحی کردن پست اسلایدی هست. یکی از جذابترین شیوه های ارائه محتوا در اینستاگرام.
پست های اسلایدی تقریبا ۱/۴ بیشتر از پست های معمولی ریچ و ۱/۳ برابر بیشتر تعامل بدست می آورند.
اینطور به نظر می رسد که مقاومت در برابر وسوسه کشیدن صفحه به سمت چپ و مشاهده اسلاید بعدی کار بسیار سختی است خصوصا زمانی که یک کاور متقاعد کننده در ابتدای آن قرار گرفته است. در این نوشته یاد می گیریم که پست اسلایدی اینستاگرام چیست، چرا باید از آن استفاده کرد و نحوه ایجاد آن چگونه است. امیدواریم که تا انتهای این مطلب آموزشی همراه ما باشید.
پست اسلایدی یا Carousel Post چیست؟
پست اسلایدی شامل حداکثر ۱۰ عکس یا ویدئو است که با کشیدن آن ها به سمت چپ می توانید بخش های مختلف آن را مشاهده کنید. همچنین می توانید با کشیدن آن به سمت راست به ابتدای محتوا برگردید.
مانند پست های دیگر در اینستاگرام این امکان برای شما وجود دارد که Carousel Post ها را هم لایک کنید، کامنت بگذارید یا آن را برای دوستان خود ارسال. همچنین امکان قرار دادن متن جایگزین (alt text)، برچسپ لوکیشن و … هم در آن وجود دارد.
هنگامی که اقدام به انتشار یک محتوای اسلایدی می کنید، یک نماد به شکل فلش در وسط و سمت راست پست شما قرار می گیرد که نشان می دهد این امکان وجود دارد تا پست ها را ورق بزنید،یعنی نشانه پست های اسلایدی است. همچنین در پایین پست هم تعدادی دایره وجود دارد که تعداد و موقعیت شما بین اسلایدهای مختلف را نشان خواهد داد.
اما در جواب کسانی که می پرسند چرا باید از پست های اسلایدی استفاده کنیم؟ با استفاده از پست های Carousel Post می توان محتوای بیشتری را به مخاطب ارائه کنید. از زاویه های متفاوت محصول خود را نشان دهید و در یک کلام خروجی حرفه ای تری داشته باشید. به خصوص این که کاربران تمایل زیادی دارند که با دیدن یک کاور حیرت انگیز پست را به سمت چپ بکشند تا باقی اسلایدها را هم تماشا کنند.
اندازه های یک پست اسلایدی اینستاگرام
مانند پست های معمولی اینستاگرام که می توانند به صورت مربعی، افقی (Landscape) یا عمودی (Portrait) منتشر شوند، این امکان برای پست های اسلایدی هم وجود دارد تا به این سه شیوه پیاده سازی شده و در اختیار مخاطب قرار بگیرند. اما به خاطر داشته باشید که تمام اسلایدها و محتوایشان بایستی شکل مشابهی داشته باشند؛ چرا که هر شکلی که برای اولین اسلاید انتخاب شود، برای سایرین هم اعمال خواهد شد.
سایز Carousel Post در اینستاگرام
- پست افقی : ۱۰۸۰ در ۵۶۶ پیکسل
- پست عمودی : ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ پیکسل
- پست مربعی : ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
- نسبت ابعاد: پست افقی (۱.۹۱:۱) ، پست مربعی (۱:۱)، پست عمودی (۴:۵)
- سایز توصیه شده برای عکس : عرض ۱۰۸۰ پیکسل و طول بین ۵۶۶ تا ۱۳۵۰ پیکسل ( با توجه به این نکته که عکس عمودی یا افقی است)
مشخصات ویدئوی اسلایدی در اینستاگرام
- طول ۳ تا ۶۰ ثانیه
- بهترین فرمتها برای نمایش : .MP4 و .MOV
- نسبت تصویر برای ویدئوی افقی ۱.۹۱:۱ و برای ویدئوی مربعی ۱:۱ و برای ویدئوی عمودی ۴:۵
- حداکثر سایز ویدئو : ۴گیگابایت
- نکته: امکان استفاده همزمان از ویدئو و عکس در Carousel Post وجود دارد!
نمونه طراحی پست اسلایدی اینستاگرام
حالا چگونه یک Carousel Post ایجاد کنیم:
۱- در گام اول تمام عکس هایی را که می خواهید در یک پست اسلایدی بگذارید را وارد گالری تلفن همراه خود کنید.
۲- برنامه اینستاگرام را باز کرده و روی علامت + پایین صفحه بزنید.
۳- روی علامت پست اسلایدی که عبارت SELECT MULTIPLE روی آن درج شده، بزنید.
۴- تا ۱۰ عکس یا ویدئو را انتخاب کنید. توجه کنید که اولین عکسی که در این بخش انتخاب می کنید ( که شماره گذاری هم خواهد شد)، نخستین تصویری است که در پست شما به نمایش در میآید یعنی کاور پست اسلایدی شماست.
۵- عبارت Next که به صورت یک فلش است و در بالا و سمت راست صفحه جای گرفته را لمس کنید.
۶- فیلتر ها را روی تمام اسلایدها اعمال کنید یا با فشردن دکمه دایرهای پایین هر اسلاید، فیلترهای متنوعی را قرار دهید.
چند ایده برای انتشار پست های اسلایدی جذاب
تنها زمانی یک پست اسلایدی تاثرگذار خواهد بود و برای مخاطب جذابیت بیشتری نسبت به یک پست معمولی دارد که ایده خوبی برای آن پیاده سازی شده باشد. در این جا چند فکر و ایده جذاب برای بهترین استفاده از Carousel Post را به شما ارائه خواهیم کرد.
تبلیغ محصول جدید
همانطور که پیشتر هم به آن اشاره کردیم، در پستهای اسلایدی این امکان وجود دارد که چندین عکس یا ویدئو را در کنار هم دیگر قرار دهیم. یکی از بهترین موقعیت ها برای معرفی یک محصول جدید به مخاطبان است. حالا این محصول می تواند یک محصول فیزیکی یا آموزشی و یا حتی خدمات باشد. مثلا در ارائه یک محصول نیاز داریم تا تنوع رنگ ها، سایز ها و شکل ها را نشان دهیم و قابلیت اسلایدی اینستاگرام این قابلیت را برای ما به راحتی فراهم خواهد کرد تا مخاطب شناخت بیشتری از محصول پیدا کند. انجام این کار نه تنها باعث میشود که مخاطب به شیوه عمیقتری با شما و محصولتان آشنا شود بلکه می تواند شکل استفاده از آن را هم نشان داده تا زمینه تشویق به خرید فراهم گردد. فرقی نمی کند محصول شما چه چیزی باشد. با استفاده از پست های اسلایدی می توانید ارتباط صمیمانه ای را با مخاطب خود ایجاد کنید.
انتشار پست های قبل و بعد
پست اسلایدی یکی از بهترین گزینه ها برای ارائه محتواهای قبل و بعد است. در واقع نشان دادن یک ودئو یا عکس از قبل و بعد از تغییرات، یک راه عالی برای نشان دادن تاثیر محصولات یا خدمات شما در زندگی واقعی است و یک تکنیک فوق العاده برای فروش به شمار میرود.
این نوع محتوا باعث خواهد شد تا حس کنجکاوی را در مخاطب برانگیزد و سایر اسلایدها را تماشا کند که نتیجه این کار موجب افزایش تعامل پیج خواهد شد که برای پیج کاری بسیار مناسب خواهد بود.
ارائه نکات مفید و شخصی
این روزها پست های مربوط به ارائه نکات مفید و شخصی بیش از هر زمان دیگری طرفدار پیدا کرده است. افراد در قالب یک Carousel Post اقدام به انتشار تجربیات خود می کنند. بنابراین شما هم می توانید با ایجاد یک پست اسلایدی نکات مد نظر خود را به مخاطبتان انتقال دهید. بیشتر این پست ها در رابطه با نحوه ست کردن لباس ها، آرایش صورت یا مو، بیماری های روانی یا جسمی، مطالب فلسفی، خاطره گویی و … شکل میگیرد. اگر حوزهی فعالیت شما با این موارد متفاوت است، جای هیچ نگرانی نیست. اگر فکر می کنید که میت وانید نکات خود را به صورت اسلایدی بیان کنید، حتما این کار را انجام دهید و منتظر واکنش مخاطب باشید.
با کمی چاشنی خلاقیت می توانید مخاطب زیادی را سمت پیجتان جذب کنید. به خصوص که اسلاید اول شما دلربا و وسوسه انگیز باشد! اگر ایده خاصی در ذهن ندارید، کافی است که نگاهی به مخاطب هدف خود بیاندازید. ببینید آنها چه کسانی هستند و چه نیازهایی دارند که باید برطرف شود و ما چگونه می توانیم به این رفع نیاز کمک کنیم؟
مرور دوباره استوری ها
اگر پیش از این استوری هایی داشته اید که با استقبال خوب مخاطب مواجه شده است، می توانید آن ها را در قالب یک Carousel Post دوباره به اشتراک بگذارید. این کار ممکن است شبیه یک حیله به نظر برسد اما شما آزاد هستید که محتوا های یونیک و دست ساخته خودتان را به راحتی و در هر جایی در اختیار مخاطب خود قرار دهید. قرار دادن استوریهای مربوط به اولین جلسه کاری، اولین دفتر، اولین قرارداد بزرگ و … می تواند مخاطب را به شدت به سوی شما جلب کند. قرار دادن عکس همکاران و اعضای تیم را هم به هیچ عنوان فراموش نکنید.
سخن پایانی
اینستاگرام قابلیتهای متفاوتی دارد که برای همراه ساختن مخاطب با شما به وجود آمده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که این قابلیتها را بشناسید، از تاثیرات آن در پیشرفت پیجتان آگاه شوید و از آنها استفاده کنید. در
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.