نکات مهم برای طراحی کاور پست اینستاگرام
5 تیر 1403
ارسال شده توسط امیر
226 بازدید
اول از همه ببینیم طراحی پست اینستاگرام اهمیتی هم برای پیج ها دارد یا خیر!
اگر بخواهم به این سوال پاسخ دهم دوست دارم یک مثال واقعی برایتان بزنم. فرض کنید قصد دارید امشب به یک مهمانی بروید. برای این که دست خالی وارد محفل مهمانی نشوید به یک قنادی رفته اید و قصد دارید برای امشب چند کیلو شیرینی خامه ای بخرید. خب یا این تفاصیل به من بگویید دوست دارید شیرینی های خامه ای را انتخاب کنید که رنگارنگ هستند و ظاهر جذاب تری دارند تا در نزد میزبان خوب به نظر برسند یا شیرینی هایی را انتخاب می کنید که کمی به دلیل بیش از اندازه ماندن در یخچال شیرینی فروشی جمع شده اند و ظاهر بی کیفیت تری نسبت به شیرینی های درجه یک پخت امروز دارند؟؟؟
قطعا دوست ندارید که شیرینی های بی کیفیت تر را بخرید تا در نزد میزبان شرمنده شوید.
کاور پست اینستاگرام هم دقیقا همین است. قطعا یک طراحی خوب و تم جذاب گرافیکی تاثیر بیشتری روی مخاطب شما خواهد گذاشت. پس اگر می خواهید مخاطب بیشتری جذب کنید و فروشتان را افزایش دهید طرح های خوب برای کاور پست ها و همچنین قالب های استوری خود بسازید. اما حالا چه نکاتی را باید رعایت کنیم تا جذابیت بیشتری داشته باشد؟؟؟
نکات زیادی وجود دارند که همیشه در بحث طراحی های گرافیکی ثابت هستند. یعنی فرقی نخواهد کرد که شما بخواهید کاور پست اینستاگرام طراحی کنید یا پوستر تبلیغاتی و یا قالب استوری! در هر صورتی شما باید نکات استاندارد و اصولی طراحی را رعایت کنید.
در طراحی کاور پست اینستاگرم حتما به روانشناسی رنگ ها دقت کنید و سعی کنید رنگ های همگام با کسب و کار خودتان را انتخاب کنید تا تاثیرگذاری بیشتری روی مشتریان داشته باشید.
در ادامه با پیشنهادهای تیم گرافیکی روپیک همراه باشید.
این پیشنهاد مخصوص صاحبان پیج ها و آن دسته از عزیزانی است که خودشان می خواهند فرآیند طراحی و ساخت تم پیج خود را به عهده بگیرند. قبل از ساخت پست اینستاگرام و بعد از اینکه مخاطبان خود را شناختید و دانستید که باید برای چه افرادی در چه سنینی تولید محتوا کنید به این نکات توجه کنید:
-
اول از همه رنگ سازمانی خود را بشناسید و بر اساس هویت برندتان کار تولید محتوا را انجام دهید. یعنی پس از اینکه حوزه کاریتان مشخص شد بر اساس روانشناسی رنگ ها یک یا چند رنگ وابسته به کسب و کارتان را انتخاب کرده و بر اساس آن طرح های گرافیکی کسب و کار خود را مثل لوگو، آیکون های سایت، المان های مخصوص حوزه کاری خود، تم اداری و خیلی از آیتم های دیگر را طراحی کنید و بعد شروع به طراحی پست و استوری کنید. از رنگ های بسیار زیاد استفاده نکنید. سعی کنید رنگ هایی که استفاده می کنید هارمونی خوبی با هم داشته باشند. برای این کار می توانید از سایت های رنگ برای طراحی گرافیک مثل coolors.co استفاده کنید.
-
برای طراحی کاور پست ها سعی کنید از سایزهای پیشنهادی خود اینستاگرام استفاده کنید. مثلا برای طراحی پست های مربعی که نسبت ۱:۱ که اینستاگرام پیشنهاد می کند اندازه ۱۰۸۰ پیکسل را برای عرض و ارتفاع در نظر بگیرید، شما سعی کنید از اندازه های ۲۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل یا ۲۵۰۰ در ۲۵۰۰ پیکسل که نسبت ۱:۱ دارند استفاده کنید که در اینصورت روی جزئیات احاطه بیشتری دارید.
-
در طراحی ها از وکتورها، پترن ها و عکس های باکیفیت استفاده کنید تا کیفیت طراحی های شما افزایش پیدا کند. استفاده از المان ها و پترن های بی کیفیت و کمتر از سایز استاندارد باعث تارشدن و افت کیفیت خروجی کاور پست و استوری می گردد.
-
در طراحی هایتان همیشه به سادگی توجه کنید. سادگی بهتر از هرگونه پیچیدگی و زیاد بودن طرح ها می باشد. شلوغ بودن فضای پست و یا استوری باعث نازیباشدن آن ها می شود. البته این به آن معنا نیست که شما از قرار دادن المان های مهم دست بردارید بلکه باید هر آیتم را درست در جای خود قرار دهید.
- از رنگ هایی با کنتراست بالا برای طراحی کاور پست هایتان استفاده کنید تا پست شما بین بقیه پست ها بیشتر بدرخشد.
- تیتر یا همان موضوع پست را روی کاور با فونت درشت و خوانا و با یک رنگ متضاد با پس زمینه کاور بنویسید تا به خوبی دیده شود.
- کاور پست اولین چیزی است که مخاطب می بیند. پس سعی کنید عکس و متنی که برای آن پیدا می کنید جذاب باشد تا در همان نگاه اول توجه جلب کند.
سعی کنید برای اینکه یک کاور خوب داشته باشید وقت کافی بگذارید. تمامی آیتم ها و فاکتورها را لحاظ کنید تا یک کاور پست جذاب بسازید. دقت کنید که پستی که ساخته اید نمای کارتان است و دیگر نمی توانید کاور دیگری را جایگزین آن کنید. پس در ساخت بهترین کاور پست پیجتان نهایت دقت را به کار ببرید.
در ادامه چند نمونه طراحی پست جذاب را به شما نمایش می دهیم.
یک نمونه طراحی برای کاور پست اینستاگرام برای پیج معماری و مهندسی
یک نمونه قالب پست طراحی شده با فتوشاپ برای پیج آژانس مسافرتی
یک نمونه قالب پست طراحی شده با فتوشاپ برای پیج آژانس مسافرتی
یک نمونه قالب پست طراحی شده با فتوشاپ برای پیج توریستی
نتیجه گیری:
یکی از ارکان موفقیت پیج های اینستاگرامی داشتن یک ظاهر مناسب از لحاظ گرافیکی می باشد.
در طراحی ها همیشه سادگی و رعایت اصول گرافیکی را مبنای کار خود قرار دهید و سعی کنید تا جای ممکن از پیچیدگی کردن طراحی پرهیز کنید. شما باید با توجه به داشته های خود از کسب و کار مورد نظر اقدام به طراحی کاور پست و استوری کنید. مخاطبتان را پیش روی خود قرار دهید چراکه شما محتوا را برای آن ها درست می کنید. طرح های نقش بسته شده پست و استوری هم از قاعده تولید محتوا مستثنی نیستند. پس سعی کنید بهترین کار را انجام دهید.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بهترین ایده های تولید محتوا برای پیج املاک
شاید کمتر کسی باور می کرد که شغل هایی مثل مشاور املاک و خرید و...
ویژگی قالب آماده اینستاگرام سایت روپیک
وبسایت روپیک یک فروشگاه اینترنتی فروش قالب پست و استوری اینستاگرام برای انواع مختلف پیج...
فاکتورهای مهم در انتخاب قالب اینستاگرام
یکی از دغدغه های روزمره افراد برای انتشار محتوا در اینستاگرام این است که چه...
قالب پست اینستاگرام png وبسایت روپیک
در این مطلب آموزشی قصد داریم درباره یکی از فایل های موجود در مجموعه پست...
چگونه یک تم اینستاگرام جذاب بسازیم؟
در وبلاگ سایت خودمان زیاد از اهمیت طراحی پست و استوری برای پیج های اینستاگرامی...
چگونه در ۳ قدم طراح پست و استوری اینستاگرام شوید؟
یکی از مهم ترین ارکان موفقیت در اینستاگرام برای هر پیجی داشتن یک کاور جذاب...
دیدگاهتان را بنویسید