تکنیک های دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام
ذهن افراد امروز درگیر فضای رقابتی در اینستاگرام می باشد. برای اینکه در این فضا بتوانید حرفی برای گفتن داشته باشید باید بیشتر دیده شوید.
تولید محتوا در اینستاگرام و تبلیغات عاملی است که باعث خواهد شد شما در شبکه های اجتماعی بیشتر دیده شوید. صفحه اکسپلور (Explore) اینستاگرام یکی از راه هایی است که برای گرفتن بازدید های زیاد و ارگانیک ازش می شود استفاده کرد. قطعا برای این صفحه جادویی در اینستاگرام الگوریتم های پیچیده و مفصلی تهیه و تنظیم شده است که به افراد محتوایی را پیشنهاد میکند که به احتمال زیاد آن را دوست دارند و در این کار هم موفق ظاهر شده است.
تفاوتی نمی کند که شما جزء کدام دسته از تولیدکنندگان محتوا در این شبکه اجتماعی باشید، این الگوریتم ها همیشه در حال تکامل هستند و به سریع ترین روش و زمان محتوای خوب را از بد تشخیص می دهند. در ادامه این مطلب از وبلاگ روپیک مزایای ورود به اکسپلور اینستاگرام را برای شما شرح می دهیم و با چند تکنیک شما را برای رسیدن به این هدف کمک خواهیم کرد.
اکسپلور اینستاگرام چیست؟
اکسپلور صفحه ای در اینستاگرام است که پست های مختلف از پیج های عمومی را برای شما به نمایش می گذارد. محتوای موجود در آن می تواند عکس، ویدئوها، استوری ها، IGTV، Reels و … باشد. الگوریتم های موجود در این بخش از یادگیری ماشین برای انطباق خود با خواسته های کاربر استفاده می کنند.
اینستاگرام اعلام کرده که ما تلاش می کنیم که عکس ها و ویدئوهایی را در اکسپلور مشاهده کنید بیشترین تطابق را با خواسته هایتان داشته باشد. اینستاگرام همچنین اعلام کرده است که پست های نمایش داده شده در این بخش بر اساس افرادی که آن ها را فالو کرده اید و پست هایی که به آن ها علاقه داشته اید انتخاب خواهد شد.
برای ورود به بخش اکسپلور اینستاگرام کافی است از پایین این اپلیکیشن علامت ذره بین را بزنید. بعد از ورود به این صفحه مشاهده می کنید که پست های زیادی از پیج های متنوع و همبسته با مطالب پیج شما ظاهر می شود که با کلیک کردن روی یکی از این پست ها، مطالب آن پست برای شما نمایان می شود و با اسکرول کردن به سمت پایین بی نهایت مطلب کاملا مشابه پست انتخابی برای شما طاهر می شود.
فواید ورود پست اینستاگرام به اکسپلور
افزایش تعداد فالوورها از مزایای قرار گرفتن در این بخش است. وقتی پست شما از کیفیت بالایی از نظر محتوایی برخوردار باشد، کاربران تمایل پیدا می کنند تا وارد پیج شما شوند و سایر محتوا های پست، استوری و هایلایت های شما و همچنین ریلزها را هم بررسی کنند. اگر به صورت کلی بتوانند نمره خوبی به پیج شما بدهند به احتمال زیاد شما را فالو خواهند کرد.
پست ها زمانی که در اکسپلور به نمایش در می آيند، پست هایی هستند که شما آن ها را فالوو نکرده اید. پس به راحتی می توان نتیجه گرفت که افراد بسیاری این پست ها را مشاهده می کنند و در ادامه این اتفاق تعامل بالایی را تجربه خواهید کرد. به این معنی که با قرار گرفتن پست شما در بخش اکسپلور تعداد زیادی ویو، لایک، کامنت و به صورت کلی ری اکشن دریافت خواهید کرد و این یکی از بهترین اتفاقاتی است که می توانید برای پیج خود تجربه کنید.
میتوان گفت که با ورود به بخش Explore به افراد بسیار زیادی دسترسی خواهید داشت و محصولات و خدمات خود را در معرض دید مخاطبان بسیاری قرار می دهید و این می تواند به افزایش درآمد شما منجر شود. همه این اتفاقات زمانی رخ خواهد داد که یک بیوگرافی قانع کننده، کپشن خوب برای پست ها و هشتگ مناسب داشته باشید.
با این مطالبی که در بالا گفتیم به این نتیجه رسیدید که برای حضور در بخش اکسپلور اینستاگرام تلاش کنید. حالا با خود می پرسید چطور در اکسپلور (Explore) اینستاگرام قرار بگیریم!!!
بیایید چند تکنیک مهم برای ورود به اکسپلور را یاد بگیریم:
از نکات زیر استفاده کنید تا ورود به Explore اینستاگرام را سریع تر تجربه کنید:
اول از همه بازار هدف خود را بشناسید.
بخشی از مخاطبان بدون این که شناخت زیادی از شما داشته باشند، شما را دنبال کرده اند اما شما باید یک گام فراتر رفته و ویژگی های آن ها را بشناسید. قطعا انجام چنین کاری در ابتدای راه سخت است اما اینطور فکر کنید که می خواهید پست های شما در بخش اکسپلور به دست چه کسانی برسد؟ آن ها چه ویژگی هایی دارند؟ چه محتوایی را ترجیح می دهند که ببینند و با چه پست هایی درگیر هستند؟ بهتر است که حساب خود را به نوع تجاری تبدیل کرده و سپس پست های خود را بررسی کنید. کدام لحن شما در تولید محتوا افراد بیشتری را به سوی خود جذب کرده؟ کدام سبک بصری و طرح های گرافیکی لایک بیشتری دریافت کرده؟ آیا مخاطب شما ویدئوهایی که زیرنویس داشته باشند را بیشتر می پسندند یا نه؟ پاسخ به این سوالات میتواند بازار هدف شما را روشن کند.
محتوای جذاب به اشتراک بگذارید
بعد از شناسایی بازار هدف خود و اینکه چه نوع محتوایی برای این افراد جالب تر است می توانید پست های جذاب تری در اینستاگرام به اشتراک بذارید. هر چه در این کار موفق تر ظاهر شوید، بازخوردهای بیشتری دریافت کرده و احتمال ورود شما به بخش اکسپلور بسیار افزایش می یابد.
به عنوان مثال ویدئو ها همیشه در این فضا مشارکت بیشتری دریافت می کنند به این دلیل که در قسمت اکسپلور به صورت خودکار پخش می شوند. با این حال از تصاویر خیره کننده، هشتگ های جالب، استفاده از قالب های گرافیکی رنگی و جذاب، فونت های ترند و موارد از این دست غافل نشوید.
حتما تصاویر با کیفیتی را برای طراحی کاور پست پیج اینستاگرام خود در نظر بگیرید تا بیننده های زیادی به سوی پیج شما جذب شود. اما به خاطر داشته باشید که هدف شما چیزی فراتر از دریافت تعداد زیادی لایک و کامنت برای صفحه اینستاگرامی شماست. شما باید به دنبال محتوایی باشید که کاربران تمایل داشته باشند آن را برای دوستان خود ارسال کرده و یا آن را برای خود ذخیره کنند ت ابه این طریق بر کیفیت و اصالت پیج شما اضافه شود.
بخش Reels را امتحان کنید
یکی از سیاست های اینستاگرام این است که استفاده از Reels رواج بیشتری در بین کاربران پیدا کند. به همین خاطر است که آن را در بخش اکسپلور قرار داده است. Reels یک ویدئوی پانزده ثانیه ای است که مشابه همان استوری بوده و افراد می توانند با استفاده از آن کلیپ های مد نظر خود را ضبط کرده و به آن افکت های مختلف ویدئویی، ترنزلیشن، صدا، تکست و … اضافه کنند. وقتی که در این قسمت قرار بگیرید، مانند این است که کسی شما را در اکسپلور مشاهده کرده است.
بازار هدف خود را فعال کنید
یکی از هدف های اصلی در Explore اینستاگرام این است که افراد در مشارکت ها فعالیت مفیدی داشته باشند. به این معنی که پست های شما باید به شکلی تهیه و منتشر شوند که کاربران تمایل داشته باشند درباره آن صحبت کنند، کامنت بگذارند و تبادل نظر دشاته باشند. هر چقدر که میزان این تعامل در بین کاربران اینستاگرامی بیشتر باشد، احتمال ورود شما به صفحه اکسپلور هم افزایش خواهد یافت. بنابراین ضروری است محتواهای خود را طوری آماده انتشار کنید که افراد تمایل داشته باشند که با حساب شما ارتباط برقرار کنند و یا این که برای پست ها کامنت بگذارند.
زمانی که فالوورها آنلاین هستند، پست بگذارید.
زمان انتشار پست ها در پلتفرم اینستاگرام هنوز که هنوزه یکی از اولویت ها به شمار میرود. به این عنا که اگر پست شما یک پست جدید باشد به تعداد بیشتری از دنبال کنندگان نمایش داده می شود. انتشار پست در زمان مناسب یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن تعامل بیشتر است. به حوزه کاری خود توجه زیادی کنید و با نگاه به تیپ شخصیتی جامعهی هدف خود، به این موضوع فکر کنید که آن ها در چه زمان هایی بیشتر آنلاین هستند و در اینستاگرام فعالیت می کنند. اگر ارتباط صمیمانه ای با فالوورهای خود دارید، با قرار دادن یک نظرسنجی می توانید متوجه این زمان فعالیت شوید. ابزار insight هم خیلی میتواند به شما در این زمینه کمک کند.
از برچسپها و هشتگهای مرتبط استفاده کنید.
از جمله راه های دیگری که برای گسترش دسترسی به محتوای شما از طریق اکسپلور اشاره کرد می تواند به برچسب های جغرافیایی، برچسب های حساب کاربری و هشتگ ها اشاره کرد که از طرق مختلف توسط کاربران سرچ می شود. همچنینی ممکن است که افرادی باشند که هشتگ ها را دنبال می کنند. بنابراین لازم است که مطمئن شوید پستهای خود را با برچسپ و هشتگ کاملا مرتبط و معنیدار منتشر میکنید.
تجزیه و تحلیل کنید.
مرتب محتواهای قبلی خود را تجزیه و تحلیل کنید. برای مثال ببینید که کاربران پست های ویدئویی شما را بیشتر می پسندند یا پست های عکس شما را؟ IGTV و REELS بیشتر مورد علاقه کاربران است یا ویدئوهای اسلایدی ۶۰ ثانیه ای؟ متن نوشته همراه عکس بیشتر بازخورد دارد یا اساید تک عکس؟ اگر بتوانید خواسته و نیاز کاربر خودتان را کشف کنید می توانید مشارکت آن ها را برای پست هایتان همراه داشته باشید، در نهایت می توانید از شانس بالاتری برای ورود به اکسپلور برخوردار شوید. باز هم ابزار insights می تواند در این زمینه کمک رسان باشد.
از دور زدن الگوریتم های اینستاگرام جدا دوری کنید.
همیشه راه حل هایی مانند خرید فالوور یا خرید کامنت و … به ذهنمان خطور می کند اما در حقیقت این کارها ممکن است در کوتاه مدت سودی به همراه داشته باشند اما اصولا در بلند مدت ضرر رسان هستند و شما را پشیمان خواهند کرد. توجه داشته باشید که الگوریتم های اینستاگرام قادر به تشخیص فعالیت های غیر عادی و تخلف گونه بوده و چنین پیج هایی را جریمه خواهند کرد.
سخن پایانی
در این مطلب از وبلاگ روپیک سعی کردیم تا مروری بر قسمت اکسپلور (EXPLORE) اینستاگرام داشته باشیم و روش هایی که باعث می شود شانس شما را برای ورود به این قسمت افزایش دهد را بررسی کنیم. اما به یاد داشته باشید که بخش قابل توجهی از ورود شما به این قسمت از پلتفرم اینستاگرام منوط به تولید محتوای خوب و مفید است، طوری که مخاطب تمایل داشته باشد آن را با دوستان خود به اشتراک گذاشته و یا آن را برای خود ذخیره کند. در اینصورت این شانس برای شما ایجاد خواهد شد که بهتر پیشرفت کنید.
پیشنهاد مجموعه ما این است که برای تولید محتوا و توجه به جنبه های ظاهری پیج خود وقت بیشتری گذاشته و به این ترتیب احتمال ورود خود به Explore را افزایش دهید.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بهترین ایده های تولید محتوا برای پیج املاک
ویژگی قالب آماده اینستاگرام سایت روپیک
فاکتورهای مهم در انتخاب قالب اینستاگرام
قالب پست اینستاگرام png وبسایت روپیک
چگونه یک تم اینستاگرام جذاب بسازیم؟
نکات مهم برای طراحی کاور پست اینستاگرام
8 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
Bu yazıyı okuduktan sonra kendimi daha bilinçli ve hazır hissediyorum. Yazarın tutkulu ve samimi sözleri gerçekten içime işledi. | toptan giyim İzmit
ممنون از شما دوست عزیز با اینکه سخت بود ترجمه کردن متن شما ولی باعث افتخار است.
Kapaklı Toptan Kadın Giyim | Shopping at RENE Wholesale Textile and Clothing Solutions has become a pleasure for me. Their quality products and service ethos are truly commendable.
ممنون از شما
Tutak Toptan Bayan Giyim | RENE Toptan Tekstil ve Giyim Çözümleri’nde alışveriş yapmak benim için bir zevk haline geldi. Hem kaliteli ürünler hem de hızlı teslimatları ile memnuniyet garantili.
Kurumsal SEO Hizmetleri | MAFA’s content serves as a valuable resource for staying up-to-date on the latest trends and developments in web design and development. Thank you for the information.
temizlik şirketi istanbul | Temizlik firması, evinizin her köşesini detaylıca temizleyebilir.