بهترین ایده های تولید محتوا برای پیج املاک

شاید کمتر کسی باور می کرد که شغل هایی مثل مشاور املاک و خرید و فروش زمین، آپارتمان و خانه های ویلایی هم وارد فضای اینستاگرام شوند تا بتوانند با انجام تبلیغات در مورد فایل های فروشی خود نتیجه ای بگیرند و از این راه مشتری بدست بیاورند!
با پیشرفت سریعی که فضای مجازی به خودش گرفته و تقریبا تمام افراد جزء شبکه های اجتماعی شده اند و یا از طرفی از طریق اینترنت مشکلات و سوالات خود را برطرف می کنند دیگر شغلی را نمی توان یافت که وارد فضای آنلاین نشود. قطعا خرید و فروش املاک هم از این قاعده استثناء نخواهد بود.
خرید و فروش املاک جزء کسب و کارهایی است که در این یکی دو ساله جهش زیادی در فضای اینستاگرام پیدا کرده است. به دلایل مختلفی شما هم مثل سایر افراد باید پیج اینستاگرامی املاک داشته باشید. سرعت بالا در انتقال اطلاعات مربوط به املاک به مخاطب و پیدا کردن مشتری از مواردی است که شما را مجاب می کند که در اینستاگرام یک پیج املاک داشته باشید.
اما آیا تمامی پیج ها در این زمینه موفق بوده اند؟
در جواب باید گفت خیر. لازمه موفقیت در اینستاگرام مخصوصا پیج های املاک صبر و بردباری در کنار تولید محتوای مفید و مناسب کاربر است.
قطعا صبر در تمامی حرفه های موجود از رموز موفقیت است. تا حالا دیده اید یک برنامه نویس کامپیوتر در یک روز یا نه اصلا در طول یک مدت کوتاه مثلا یک هفته ای قادر باشد یک زبان برنامه نویسی جدید را به طور حرفه ای یاد بگیرد؟ یا اصلا در محیط سنتی یک جوان کارآموز می تواند یک روزه به یک نجار حرفه ای تبدیل شود؟
قطعا برای رسیدن به موفقیت باید زمان زیادی را سپری کرد و آنقدر تلاش کرد و شکست خورد تا به یک موفقیت خوب رسید. رسیدن به قله در گرو رد شدن از صخره ها و سربالایی های ناهموار کوهستان میسر می شود نه چیز دیگری.
اما در مورد تولید محتوای باکیفیت و مناسب کاربر بگذارید این مثال را بزنم.
فکر کنید در انتهای زمان قرارداد محل سکونت خود هستید و قصد دارید که سال آینده در یک مکان دیگر ساکن شوید. در سایت های مختلف مثل دیوار، شیپور و سایت های اجاره منزل به دنبال یک واحد مناسب می گردید. وارد این سایت ها می شوید. چه چیزی شما را نسبت به یک واحد کنجکاو می کند؟
چطور می توانید بدون آنکه به واحد مورد نظر رفته موقعیت مکانی و سایر ویژگی های آن را حس کنید؟
قطعا زمانیکه صاحب ملک محتوای مناسبی از فایل مورد نظر برای شما قرار داده باشد. یعنی چندین تصویر مختلف از زوایای گوناگون و تعداد عکس های زیاد از همه نقاط واحد، شرح ویژگی هایی مثل آپشن های ساختمان نظیر داشتن روف گاردن، شوتینگ، پارکینگ، تهویه مناسب، کولر و خیلی موارد دیگر که کاملا برای شما قابل لمس باشد. در این صورت بدون آنکه شما پایتان را در واحد مد نظر قرار داده باشید می توانید نسبت به انتخاب یا رد ملک معرفی شده اقدام نمایید.
بنابراین شما احتیاج دارید که محتوای خوبی برای ملک و آپارتمان و زمین و تمامی مستغلات خود ارائه دهید تا مخاطب را بهتر جذب کنید.
حالا چگونه می توانید محتوایی در پیج اینستاگرمتان منتشر کنید که مخاطب را جذب کند؟ آیا عواملی مثل استفاده از قالب اینستاگرام املاک، کپشن های کامل، عکس های باکیفیت، بلاگری کردن و خیلی از موارد دیگر در رشد پیج شما نقش خواهد داشت؟
فاکتورهای مهم و پراهمیت یک پست باکیفیت برای پیج املاک
۱. استفاده از عکس ها و ویدئوهای باکیفیت
نه تنها در زمینه مشاور املاک و خرید و فروش ملک بلکه در هر زمینه کاری که فعالیت می کنید سعی کنید از بهترین و باکیفیت ترین عکس ها و ویدئوها برای معرفی کسب و کارتان استفاده کنید.
عکس خوب باعث خواهد شد که ظاهر پست و استوری شما جذاب تر و شکیل تر دیده شود که به مانند ویترین یک مغازه در خیابان شهر می باشد.
۲. استفاده از چندین تصویر و ویدئو به جای فقط یک عکس
موردی که در بخش اول این پست آموزشی به آن اشاراه ای کوتاه کردیم. ببینید همیشه خود را به جای کاربر بگذارید. کاربری که حکم خریدار را برای شما دارد. وقتی برای اجاره یا خرید یک ملک وارد آن می شوید فقط به یک اتاق یا یک بخش آن توجه نخواهید کرد و کل محوطه و ساختمان را بازرسی می کنید. اگر غیر از این است بگویید تا ما هم بدانیم!
در انتخاب در اجاره و یا خرید املاک و مستغلات هم دقیقا به همین صورت است. یعنی شما باید تمام محیط را ببنید تا انتخاب درستی داشته باشید.
خُب پس به عنوان یک دارنده پیج املاک شما باید از چندین تصویر و ویدئو با کیفیت مناسب با قدرت فیلمبرداری و عکاسی بالا استفاده کنید تا بتوانید ملک مورد نظرتان را خوب معرفی کنید. تنها با یک عکس و یا یک ویدئو از یک نما و زاویه نمی توانید حس خوبی به کاربران منتقل کنید. برای این کار احتیاج دارید تا آرشیو خوبی از عکس و فیلم برای فایل مورد نظر خود جمع آوری کنید.
استفاده از تصاویر بی کیفیت و نامناسب و یا با زاویه های نامناسب اصلا توصیه نمی شود. برای این کار حوصله به خرج دهید تا مخاطب بداند که برای معرفی ملک مورد نظر برای مخاطب ارزش قائل شده اید.
۳. برای مخاطبتان توضیح دهید. گذاشتن صدا روی تصویر و فیلم های خام
درست است که در پاراگراف بالا گفتیم که از چندین عکس و فیلم برای معرفی ملک خود استفاده کنید بهتر است تا این که از یک تصویر استفاده کنید، ولی بهتر است روی تصاویر و فیلم هایی که می گذارید صحبت هم کنید.
یعنی با استفاده از تکنیک های بلاگری کردن تاثیر تصاویرتان را بیشتر کنید. تقریبا بیش از ۹۰٪ پیج های املاک در اینستاگرام فقط از یک یا چند عکس و یا نهایتا یک ویدئو برای معرفی املاک خود استفاده می کنند و شما با استفاده از توضیحاتی که روی عکس ها و یا ویدئوهای خود می دهید می توانید از آن ها پیشی قابل ملاحظه ای بگیرید و از طرفی حس بهتری به مخاطبان خود منتقل کنید. با این کار مخاطب اعتماد بیشتری به شما پیدا می کند.
۴. استفاده از کاور پست جذاب برای ظاهر پیج
یکی از عواملی که باعث می شود شما بهتر دیده شوید گرافیک پیجتان است. یعنی زمانیکه شما ظاهر پیج خود را خوب تزئین می کنید باعث می شوید که نگاه مخاطب در دید اول جذب پیج شما شود. از این طریق می توانید شانس دیده شدن و جذب مخاطب را بالا ببرید. از طرفی استفاده از کاور پست جذاب هم نظم خوبی به ظاهر پیج شما می دهد و هم شانش شما را برای ورود به اکسپلور بالا می برد.
۵. کپشن نویسی مناسب و کامل
قطعا توضیح دادن درباره تمامی جزئیات ملک مورد نظر در قالب پست و یا ریلز برایتان میسر نیست و شاید مخاطب احتیاج داشته باشد اطلاعاتی مثل متراژ، تعداد خواب ها، سرویس بهداشتی و داشتن سایر آپشن های موجود در یک ساختمان را با فراغ بال راحت تر بخواند و تعلق راحت تری روی آن ها داشته باشد. به همین دلیل شما باید علاوه بر اینکه روی ظاهر پست و محتوای خود فوکوس می کنید به متن کپشن هم توجه ویژه ای داشته باشید تا یک پست کامل را برای مخاطب آماده کنید.
۶. استفاده از هشتگ های خوب و بدردبخور
یکی دیگر از مواردی که باعث می شود که کاربران شما را بیشتر ببینند استفاده از هشتگ های متنوع در حوزه کاری املاک می باشد.
خیلی از کاربران در اینستاگرام برای اینکه بتوانند به موردی که می خواهند برسند از هشتگ استفاده می کنند. یعنی فرض کنید در فضای اینستاگرام به دنبال خانه های ویلایی در شمال کشور هستید. اگر شما از قبل پیجی را نشناسید که در این زمینه فعالیت می کند و یا جزء فالوورهای شما نباشد باید چه بکنید؟
در چنین مواقعی بهترین راه استفاده از هشتگ های مناسب با حوزه کاری مورد نظر است. یعنی برای این کار کافی است از یک هشتگ در حوزه مورد نظر استفاده کنید تا مشکل خود را برطرف سازید.
اما دقت داشته باشید که در استفاده از هشتگ ها زیاده روی نکنید. استفاده زیاد و مداوم از یک هشتگ و یا تعداد زیادی از هشتگ ها در کپشن یک پست با آبدیت های جدیدی که اینستاگرام داده اصلا به صاحبان پیج ها پیشنهاد نمی شود.
بهترین ایده تولید محتوا برای پیج اینستاگرامی املاک
حالا شما به عنوان دارنده یک پیج املاکی باید محتواهای خوبی برای پست هایتان جمع آوری کنید. باید به کوچکترین جزئیات در ارائه اطلاعات به مخاطب دقت کنید تا بهترین بازخورد را از آن بگیرید. منظور از جزئیاتی که باید به آن ها دقت کنید استفاده از عکس های باکیفیت، عکاسی خوب از ملک مورد نظر، تیترهای مناسب و کوتاه، تولید محتواهای متنی خوب و خلاصه شده که لُپ مطلب را به مخاطب منتقل کند و خیلی عوامل دیگر که می توان به آن ها اشاره کرد. با هم تعدادی از بهترین ایده های تولید محتوا برای پیج املاک را ببینیم.
۱. معرفی ملک مورد نظر در یک پست با یک کاور جذاب
در درجه اول وقتی یک پیج املاک دارید باید روی معرفی املاک خود از آپارتمان و ویلا گرفته تا زمین و باغ و سایر مستغلات که باید آن ها را طوری در قالب یک پست و یا ریلز به فالوورها و کاربران اینستاگرام معرفی کنید که بتوانید مشتری بیابید.
بخش اعظمی از پست های شما باید به معرفی فایل های مربوط به ملک و سایر مستغلات اختصاص یابد. اما اینکه چطور شما محتوای خود را خوب ارائه دهید به فاکتورهایی بستگی دارد که در توضیحات عنوان قبلی یعنی فاکتورهای مهم و پر اهمیت یک پست باکیفیت برای پیج املاک به صورت مفصل توضیح دادیم.
برای اینکه پست پیج شما فارغ از کیفیت محتوایی که دارد خوب به نظر بیاید باید از کاور جذابی استفاده کنید.
استفاده از قالب اینستاگرام آماده که در بخش فروشگاه وبسایت روپیک وجود دارد به شما کمک خواهد کرد که بتوانید این زیبایی را به پیج خود هدیه دهید.
۲. انتشار اطلاعات و اخبار روز مربوط به صنعت املاک به صورت پست موقت یا دائمی
علاوه بر اینکه شما باید املاک خود را در پیج برای کاربران معرفی کنید باید اطلاعات دیگری هم به آن ها منتقل کنید. برای اینکه یک پیج مفیدتر و کاربردی به حساب بیایید باید اطلاعات خوبی به کاربران منتقل کنید. یعنی نباید فقط طوری به چشم آیید که می خواهید ملک خود را بفروشید.
می توانید اطلاعات روزی که در رابطه با صنعت املاک و یا خبرهای مشابهی که در ایران برای این صنف منتشر می شود و یا حتی خبرهایی که به این صنعت وابستگی دارد را در قبال یک پست موقت و یا حتی پست دائم منتشر کنید. در چنین حالتی مخاطب علاوه بر اینکه با فای های فروش شما آشنا خواهد شد می تواند از شما اطلاعات خوبی در زمینه خرید و فروش املاک و ریزه کاری های آن بگیرد. در چنین صورتی شما به عنوان یک مرجع در حوزه املاک به حساب می آیید.
همچنین وقتی شما یک خبر و یا اطلاعاتی را منتشر می کنید با زدن هشتگ در قسمت کپشن به پیجتان کمک خواهید کرد که کاربران با دنبال کردن هشتگ های لازم وارد پیج شما شوند و از این طریق ورودی بیشتری بگیرید. افزایش ویو و بازدید در نهایت به جذب مخاطب منتهی می شود.
۳. به مخاطبان اطلاعات مهم مثل شانس سرمایه گذاری بهتر بدهید
اگر به دنبال دادن اطلاعات مهم به کاربرانتان باشید قطعا در هر زمینه ای که فعالیت می کنید برنده خواهید بود و سود سرشاری کسب می کنید.
حالا با خود می گویید اگر من همش به کاربران فکر کنم پس خودم چی؟
ببینید با یک مثال برایتان توضیح خواهم داد.
فرض کنید شما به دنبال فروش یکی از فایل های خود که یک آپارتمان می باشد هستید. اگر مستقیم عنوان کنید که بیایید این آپارتمان را بخرید شاید در وهله اول موردی نداشته باشد ولی در کل نمی توانید ارزشی بیشتر به کار خود اضافه کنید. ولی وقتی در انتهای معرفی این آپارتمان، آن را با یک واحد آپارتمانی دیگر در یک نقطه دیگر شهر یا یک خانه ویلایی مقایسه کنید که بافت فرسوده دارد توانسته اید ارزشی به کار خود اضافه کنید و از این طریق فرصت سرمایه گذاری بهتری را در اختیار مخاطب قرار دهید.
در چنین شرایطی مخاطب با دیدن چنین اطلاعاتی بیشتر در فکر فرو می رود و در نهایت احتمال تبدیل شدن به یک خریدار افزایش می یابد.
۴. نشان دادن خانه ها و ویلاهای مدرن روز ایران و جهان
کاربران علاقه زیادی دارند که بهترین خانه ها، ویلا، آپارتمان ها و مغازه های شیک و مدرن ایران و جهان را ببینند. دوست دارند به تمامی اطلاعات آن ها از قیمت گرفته تا نحوه ساخت و نما و دیزاین ملک مورد نظر را رویت کنند. دوست دارند خانه ها و ویلاهای زیبا با ویوهای جذاب، استخرهای بزرگ و روف گاردن های بسیار دلنواز، همچنین نماهای بسیار شگفت را ببینند.
شما با این کار می توانید تنفسی در انتشار محتواهای پست خود بوجود بیاورید و از طرفی ذهن مخاطب را درگیر کنید و آن ها را کنجکاو نگه دارید که پست بعدیتان چه می تواند باشد.
پیشنهاد می شود خانه ها و مستغلاتی که افراد مشهور از بازیگران و ورزشکاران و حتی سیاستمداران دارند را هم به پست های خود اضافه کنید. مطمئن باشید مخاطبان اینها را دوست دارند.
۵. فرصت های خوب برای رهن و اجاره را که استوری می کنید هم به عنوان یک پست منتشر کنید.
این ایده برگرفته از ایده استوری پیج املاک می باشد. شما می توانید موقعیت هایی که در استوری خود قرار می دهید را گهگاهی به عنوان یک پست هم منتشر کنید به شرط آنکه محتوایتان ارزش پست گذاری را داشته باشد.
شما با این کار هر دو قشر مخاطب را بدست می آورید. هم آن هایی که فقط استوری ها را دنبال می کنند و هم آن ها که پست های پیج های که فالو دارند را خیلی سریع اسکرول می کنند. داشتن یک کاور جذاب برای پست شانس دیده شدنتان را به مقدار زیادی افزایش می دهد.
برای مثال آپارتمانی را مثال بزنید که دو ماه دیگر آماده بهره برداری و سکونت خواهد بود. به این شکل هم از آن یک استوری جذاب ساخته اید، هم یک پست قبل از آماده شدن ساختمان آماده کرده اید و هم در دو ماه آینده می توانید یک محتوای پستی دیگر قرار دهید که آپارتمان آماده شده است. به این شکل بر میزان محتوای خود هم می افزایید و هم سناریو سازی کرده اید و مخاطب منتظر خواهد ماند تا از پروژه مورد نظر رونمایی شود.
۶. ویژگی های خوب هر ملک را در پست ها و ریلز ها بولد کنید.
پست گذاشتن فقط این نیست که شما مشخصات یک ملک یا آپارتمانی در شمال تهران یا کنار دریا در متلقو را قرار بدید، بلکه این موضوع بیشتر اهمیت دارد که ملک معرفی شده چه خصوصیاتی دارد و باز این قسمت اهمیت به مراتب بیشتری دارد که حُسنِ مورد معرفی شده در پست پیج املاک نسبت به ملک های دیگر چیست.
برای مثال اگر شما یک ویلای ساحلی دارید این ملک چه خصوصیات خوب و بهتری نسبت به ملک مشابه در شهر همجوار دارد؟
در چنین شرایطی شما با بولد کردن ویژگی های خوب یک ملک، آن را در نگاه مخاطب جذاب تر نشان می دهید.
اهمیت تولید محتوای خوب و ارزشمند برای پیج اینستاگرام
اما اینکه تولید محتوای خوب و باکیفیت چقدر می تواند در رشد پیج اینستاگرامی نقش داشته باشد سوالی است که ذهن افراد این حوزه را به خود اختصاص داده است!
شاید در ابتدای تاسیس اینستاگرام افراد لازم نداشتند که روی محتوای خود زیاد کار کنند چراکه رقابت بسیار کم بود. بنابراین وقتی کسی در اینستاگرام محتوای نسبتا خوبی هم تولید می کرد می توانست فالوور زیادی جذب کند. ولی حالا دیگر اینطور نیست!
دیگر با یک محتوا و چند استوری ساده نمی توان رشد خوبی در فضای اینستاگرام داشت. پس راه حل چیست؟ باید چیکار کرد؟
همانطور که گفتیم و مکررا آن را تکرار می کنیم تولید محتوای مستمر و باکیفیت راه چاره این کار می باشد.
محیط کاری اینستاگرام هم دقیقا مثل فضای بیرون از محیط آنلاین یعنی همان بازار سنتی است. در بازار سنتی شما باید ویترین جذابی داشته باشید، نمونه های مشتری پسند ارائه دهید و تعامل خوبی با مشتریان داشته باشید.
ویترین مغازه شما همان تم گرافیکی پیج شماست. نمونه های ارائه شده تولید محتوای پست و ریلز و تعامل خوب هم میزان ارتباطی که کاربر و فالوور با شما برقرار می کند می باشد.
شما زمانیکه یک محتوای خوب برای پست و یا استوری پیج املاک خود درست می کنید شانس دیده شدنتان را بیشتر می کنید. وقتی محتوای شما از کیفیت خوبی برخوردار باشد خب چرا مخاطب نباید به آن توجه کند؟
قطعا مخاطب اینستاگرام به دنبال یک دیزاین خوب گرافیکی و یک محتوای مناسب می باشد که سرگرم شود. وقتی شما بتوانید محتوایی درست کنید که توجه او به مطلبتان جلب شود راه را درست رفته اید.
تولید محتوای ارزشمند و باکیفیت در پیج اینستاگرامی می تواند میزان اعتبار شما را به عنوان یک املاکی و یا مشاور املاک افزایش داده و از همه مهمتر می تواند یک برند معتبر از شما بسازد.
نتیجه گیری:
در کنار تمامی مواردی که درباره ایده های تولید محتوا برای پیج اینستاگرامی گفتیم استفاده از انواع محتواهای متنی، تصویری شامل عکس و فیلم و صوت ذهن مخاطب را درگیر خواهد کرد و او را به سمت هدف اصلی یعنی معرفی ملک مورد نظر سوق خواهد داد.
دیگر نمی توان مخاطبان را با دیدن یک عکس یا ویدئو ساده جذب کرد. حالا وقتی که محصول شما هم یک ملک باشد کار برایتان سخت تر خواهد شد. باید برای هر قدمی که برمیدارید حساب شده و با فکر اقدام نمایید. چرا که همه همان کاری که معمول هست را در اینستاگرام انجام می دهند. شما باید کمی متفاوت تر باشید.
به همین دلیل در پیج اینستاگرامی املاک بایستی محتواهای ارزشمند و مفیدی به صورت مرتب و منظم تولید شود. از طرفی داشتن خلاقیت و ایده های ناب باعث خواهد شد که شما را متفاوت تر نشان دهد.
دیدگاهتان را بنویسید