راهکارهایی برای موفقیت در استوری اینستاگرام
درباره استوری اینستاگرام؟
از زمان شکلگیری استوری اینستاگرام که در اواسط سال ۲۰۱۶ میلادی اتفاق افتاد خیلی از کاربران از این ابزار اینستاگرام برای تعامل و انتشار محتوای خود در روز استفاده می کنند.
استوری اینستاگرام در قسمت بالای صفحه اصلی اینستاگرام به نمایش در میاید و به شما اجازه می دهد که محتوای خود را به تمام فالوورهایتان نشان دهید. استوری اینستاگرام از زمان انتشار تنها ۲۴ ساعت قابل رویت هستش و بعد از اون استوری شما خودکار توسط اینستاگرام از قسمت استوری های شما پاک می شود.
با استفاده از قابلیت استوری اینستاگرام، کاربران این پلتفرم می توانند در لحظه، تصاویر و ویدئوهایی از خود به راحتی منتشر کنند و با دوستان خود به اشتراک بگذارند.
برای مثال اگر شما قصد دارید از یک مکان دیدنی و جذاب قدیمی دیدن کنید به راحتی میتوانید از لحظه ورود خود عکس و ویدئوهای جذاب تهیه کنید و در قسمت استوری اینستاگرام آن را برای فالوورهای خود منتشر کنید. در ضمن اپلیکیشن اینستاگرام فیلترها و امکانات جالبی را برای قسمت استوری خود فراهم کرده است که به کمک آنها میتوانید چهره خود را تغییر دهید، افکت های مختلفی روی محتواهای خود بگذارید و یا طراحی های خاصی برای استوری خود درست کنید.
در ضمن می توانید محلی را که در آن قرار دارید یا دوستان و آشنایان خود را تگ کنید و حتی به قسمتهای دیگر و سایت های مختلف لینک مستقیم بدهید. یعنی اگر شما یه فروشگاه آنلاین دارید که محصولات فیزیکی می فروشید می توانید به سایت خود لینک دهید و پروسه فروش محصول را آسان تر کنید.
شما قادر هستید که به تعداد بینهایت استوری در طول روز، به صورت محتواهای عکس و ویدئو از خود منتشر کنید.
اهمیت استوری اینستاگرام برای پیجهای کاری
در این قسمت میخواهیم به این برسیم که اهمیت استوری اینستاگرام برای پیجهای کاری و بیزینسی چقدر است! در زیر از اهمیت های استوری اینستاگرام برای پیج های بیزینسی بیشتر می گوییم.
- گسترش کسب و کار
- کاهش هزینه ها
- افزایش فروش محصولات
- ارتباط بیشتر با مشتریان
۱. گسترش کسب و کار بوسیله استوری
کسانی که کسب و کار خود را تازه استارت زدهاند، به کمک استوریهای حرفه ای که با استفاده از قالب های آماده و طراحی های جذاب انجام می دهند می توانند در زمان کوتاهی کسب و کار خودشان را به میزان زیادی توسعه دهند.
به همین خاطر به کسانی که کسب و کار آنلاینی دارند مانند استارتاپ ها و فروشگاه های اینترنتی پیشنهاد می شود که حتماً از استوری برای فروش محصولات خودشان استفاده کنند فارغ از هر نوع محصولی که برای ارائه دارند و یا حتی پیج هایی که خدمات می دهند و بحث تبلیغات را جدی بگیرند.
۲. کاهش هزینه
یکی دیگر از اهمیت های استوری اینستاگرام و مزایایی که دارد این است که هزینه های تبلیغات به روش های سنتی خیلی بالا رفته به طوری که کسانی که تازه استارت کار خود را در فضاهای آنلاین زده اند برای تبلیغات خیلی به مشکل بر می خورند و به همین دلیل بهتر است که از تبلیغات در استوری اینستاگرام که خیلی ارزان تر و مقرون به صرفهتر هست استفاده کنند که بتوانند از این طریق هزینه های اولیه خود را کاهش دهند.
۳. افزایش فروش از طریق استوری اینستاگرام
یکی از بزرگترین محاسنی که استوری اینستاگرام دارد مخصوصاً برای پیج هایی که فالوورهای زیادی دارند این است که تعداد بیشتری از کاربران یا همون فالوورها استوری ها را می بینند و از این طریق به تعداد فروش های اون ها اضافه می شود هرچه شما فالوور بیشتری داشته باشید در نهایت تعداد کسانی که استوری اینستاگرامی شما را می بینند قطعا افزایش پیدا می کنند.
۴. ارتباط بیشتر با مشتریان
استوری اینستاگرام یکی از ابزارهای قوی برای ارتباط بیشتر با مشتریان در طول روز هست. شما از طریق استوریها به راحتی میتوانید محتویاتی از عکس و ویدئو از محصول خودتان و شناساندن اون به مشتری که در واقع همان فالوورها هستند ارائه بدین.
همچنین یکی از مزایایی که استوری اینستاگرام مخصوصاً برای پیج های فروشگاهی که محصولات فیزیک دارند این هست که باعث میشود شما بتوانید به راحتی مقدار موجودی از کالاهای خودتون را به مشتری ارائه کنید.
برای مثال فرض کنید که شما یک فروشگاه محصولات قاب موبایل دست ساز دارید، از این طریق شما میتوانید تعدادی که از کالاهایی را که موجود دارید را به مشتری در استوری ها ارائه کنید و یا از خصوصیات کالای خود بیشتر برای مشتری بگید.
آیا از استوری اینستاگرام می توان درآمد داشت؟
اگر بخواهیم پاسخ درستی به این سوال بدهیم قطعاً این اتفاق خواهد افتاد فقط شما باید اصول استوری گذاشتن و تبدیل آن به مشتریان رو به خوبی انجام بدهید یا یاد بگیرید. شما از این طریق میتوانید تعامل خود را با مخاطب هایتان بیشتر کنید و بر فروشان بیفزایید که یکی از فواید استوری اینستاگرام است. اما نکته اینجاست که برای کسب درآمد از این اینستاگرام باید همه توان خود را بگذارید از تمام قابلیت های این اپلیکیشن استفاده کنید برای ارائه محتواهای خود که به صورت تصاویر و ویدئو هستند یا ترکیبی از این دو. همچنین برای زیبایی بیشتر و نمای جذاب تر پیجتان که باعث ترغیب بیشتر مشتری می شود از قالبهای جذاب گرافیکی و تمهای رنگی مناسب استفاده کنید.
اما برسیم به اصل داستان این پست آموزشی.
راهکارهایی برای موفقیت در استوری اینستاگرام
اما برسیم به راهکارهایی برای موفقیت در استوری اینستاگرام. با ما تا انتهای این پست همراه باشید.
۱. سعی کنید استوری خود را با یک سوال شروع کنید.
از گذاشتن استوری های کلیشه ای برای اولین استوری روز خود اکیدا خودداری کنید. استوری هایی مثل سلام صبح بخیر و از این دست محتواها نه تنها به شما کمکی نمی کنند بلکه پیج شما را جزء پیج های بی محتوا می بینند. برای موفقیت در اینستاگرام در زمان محتوا نویسی باید به برقراری ارتباط و تعامل بیشتر با مخاطب فکر کنید.
برای اولین استوری می توانید نظر آن ها را در مورد یک مطلب کلی مثل اینکه روز خود را چطور گذراندین و یا مطالب جزئی و تخصصی در حیطه کاریتان جویا شوید.
۲. از نوشتن متن زیاد برای محتواهای استوری جدا خودداری کنید.
زمان استوری بسیار محدود و در حد ۱۵ ثانیه می باشد. مخاطبان حوصله خواندن محتواهایی با متن های طولانی را ندارند چراکه دوست دارند سریع استوری های بعدی و یا استوری های پیج دیگر را ببینند. اگر محتوا از نظر گرافیکی و محتوایی جذاب نباشد مخاطب را جذب نمی کند و باعث نمی شود شانس بیشتر دیده شدن را پیدا کند.
۳. برای استوری ها تصاویر و ویدئوهای با کیفیت انتخاب کنید.
همیشه گفتیم که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مبتی بر تصویر است و جذابیت تصاویر و ترکیب های رنگی مناسب تاثیر مهمی بر موفقیت شما در این فضای آنلاین خواهند گذاشت.
حتی اگر به هر دلیل محبور به قرار دادن متن زیاد هستید، تصاویر و ویدئوهای جذاب یا ترکیب رنگ های جذاب می توانند به جلب توجه و تعامل مخاطب کمک کنند.
۴. زمان های پر بازدید برای استوری را بیابید.
هدف شما تعامل بیشتر با مخاطبین در اینستاگرام است. ارسال پست و استوری به صورت نامنظم و در زمان اشتباه باعث کاهش تعامل خواهد شد. شما باید بهترین زمان را برای گذاشتن یک پست یا استوری برای پیج شخصی خود انتخاب کنید تا توسط افراد بیشتری دیده شود و از این طریق شانس خود را برای موفقیت بیشتر در اینستاگرام افزایش دهید. الگوریتم اینستاگرام پست هایی را دوست دارد که در مدت زمان کوتاهی تعامل زیادی ایجاد میکنند و اغلب چنین پستی را به مخاطبان بیشتری نمایش می دهد.
برای پیدا کردن بهترین زمان برای استوری گذاشتن می توانید از بخش insight اینستاگرام در بخش تنظیمات استفاده کنید.
۵. از استیکر های تعاملی در استوری ها بیشتر استفاده کنید.
از آنجایی بیشتر مخاطبین شما، در سکوت محتوای شما را می بینند اما واکنش و تعاملی با آن ندارند، اگر مخاطب را به تعامل ترغیب نکنید در نظر الگوریتم اینستاگرام، محتوای شما غیر جذاب دسته بندی میشود و در نتیجه به مرور به مخاطبین کمتری نمایش داده خواهد شد. استیکرهای دو گزینهای «آره/نه»، استیکرهای کوییز و پرسش و پاسخ راه های خوبی برای برقراری ارتباط با مخاطب هستند، به شرطی که سوالات و روش مناسبی برای این ارتباط مورد استفاده قرار گیرد.
۶. محتواهای استوری خود را آنالیز کنید و کیفیت آن ها را بهبود ببخشید.
با این جمله خوب دیده شدن در اینستاگرام مهم است چقدر موافق هستید؟
خیلی از پیج هایی که به تعداد زیادی فالوور رسیده اند و در اینستاگرام موفق شده اند بر این عقیده هستند که کیفیت محتوا مهم تر از کمیت آن است. آن ها مدام برای بهتر شدن جنگیدن و محتواهای خود را آنالیز کردند.
۷. با مخاطبان خود رابطه نزدیک تری برقرار کنید.
فضای اینستاگرام این امکان را بوجود آورده تا افراد بتوانند از فعالیت های روزمره خود برای مخاطبان محتوا بسازند و آن ها را وارد زندگی خود کنند. برای اینکه حس بهتری به مخاطبان خود منتقل کنید از پشت صحنه های کاری خود مثل اراسل مرسوله ها و یا انجام خدمات و همچنین بخش زیادی از اتفاقات داخل مجموعه خود برای مشتری استوری بگذارید تا از این طریق احساس صمیمیت بیشتر شود.
۸. مبحث هایلایت های پیج را جدی بگیرید.
بسیاری از کاربرانی که به تازگی از پیج اینستاگرام شما دیدن می کنند، چیز زیادی از شما یا برندتان نمیدانند. به همین دلیل هم وارد کردن اطلاعات درست و مشخص در بخش بیو اینستاگرام اهمیت دارد اما بخش استوری های هایلایت هم در این شناخت اولیه کاربرد دارند. به همین دلیل در این بخش میتوانید از داستان برند خود بگویید، اطلاعات کلی در مورد خودتان مطرح کنید و آن را به محلی تبدیل کنید که میت واند بازدیدکننده را به فالوور (دنبالکننده) تبدیل کند.
خلاصه متن:
برای موفقیت بیشتر در اینستاگرام باید در تمامی قسمت های این پلتفرم قوی کار کنید. کیفیت حرف اول را در این مسیر موفقیت می زند چراکه تعداد پیج های اینستاگرامی در هر زمینه کاری که فکر کنید زیاد شده اند و به قول معروف دست زیاد شده است. پس شما باید محتواهای ارائه شده از خود را به بهترین شکل برای مخاطب نمایش دهید تا بتوانید راه موفقیت در اینستاگرام را راحت تر و درست تر بپیمایید.
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.